Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: lillefot
de fleste skriver vel på bok mål her,jeg og [;)]
men hvilken dialekt har du egentlig?? haha..
jeg er egentlig stril!!
so egentli ska eg skriva sånn so detta her,men då får kanskje enkelte av dåke problem me å skjønna ka eg meina!! [;)] [:D]
skjønna?? [:D]
ORIGINAL: fru gravdal
har en bokmålsdialekt , kjedelig [:@][:@][:'(]
men er fra innlandet da og der er den bredere, men jeg er blitt "finere" i språket nå som jeg bor nærmere kysten av en eller annen grunn.
eks på noen ord som er bredere en vanlig bokmålsord:
(skriver de sånn de utales)
Mjøl= mel
steikepanne= stekepanne
Steikom = stekeovn
spår= spor
kommer ikke på flere jeg [8D]
ORIGINAL: Casssandra

ORIGINAL: *Charlotte
ORIGINAL: lillefot
de fleste skriver vel på bok mål her,jeg og [;)]
men hvilken dialekt har du egentlig?? haha..
jeg er egentlig stril!!
so egentli ska eg skriva sånn so detta her,men då får kanskje enkelte av dåke problem me å skjønna ka eg meina!! [;)] [:D]
skjønna?? [:D]
sjøna nok ko du mæina ja, trur dæ meste går um du legg goviljan te.
e førr min del skriv mykji fortar på dialekt, då e bruka dæ på fb, bokmål lyt e øfto tenkji me um nokre gånge..
veit du ko; kanteføll evnt jordeplo betyr? hehe.. enn krimutt? heissle enn sikødda?? [:D]

hahaha..!! fasit?? sikødda??? [:D][:D] ORIGINAL: AlexandraB
quote:
ORIGINAL: AlexandraB
quote:
Jeg bor på Jæren... så skulle vel snakt sånn:
æg kjæme frå jæren, å æg ser at dæ nimme sæg helg (jeg kommer fra jæren, og jeg ser at det nærmer seg helg)
men jeg kommer fra sjernarøy (en liten øy ca 1/2 time med båt fra stavanger), og snakker sånn:
Eg komme frå Sjernarøy, å av å te reise eg him, å ser på fugglane, å sugle øve middagsgrydene t mor (jeg kommer fra sjernarøy, og av å til reiser jeg hjem å ser på fogglene, og sikler over middagsgrytene til mor)
(ble litt rar setning den siste der... men det var for å få med ord som ikke ligger i stavangerdialekta.. som f.eks him, fugglar, sugla..)
du meiner at du tok sje godt i på den sjernarøy dialektå der eller?
eg kommer frå Finnøy å her både skrive me og snakke Finnøysk
jeg snakker faktisk sånn.... vet det er naboøya til finnøy, men vi snakker faktisk ikke helt likt som dere...
okeydokey, har faktisk isje tenkt på at øyene snakker forskjelligt, skal se om eg legger merke til det på babysangen, er 4 stk frå sjernerøy der.