Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Æ prate ganske reint i forhold t dm andre fra bygda hr,da æ i utgangspunktet kjæm fra en plass nærmer byn og ikke har lagt om nå særligHaha. Dialekta mi er så stygg. Bra de itte hører mæ prate. Jæ er fra bygda, men har tona ned dialekta mi ganske kraftig me åra. Tell og me de are i klassen min mobba mæ førr at je prata så breit.
Æ prate ganske reint i forhold t dm andre fra bygda hr,da æ i utgangspunktet kjæm fra en plass nærmer byn og ikke har lagt om nå særligmn dattra dærimot,hu snakke brett!
mang gang æ ikke forstår ka hu mene
![]()
Ja,d e ganske rartHaha! Da prater a vældi breit ja. Rart åssen noen klarer å hølle på dialekta si, mens andre påvirkes såpass at dom legger om.
Ja,d e ganske rartmn fær æ længer utpå kysten t slæktningan dr,så lægg æ om
![]()
Æ du frå Flisa heill rondt dær umkring??Haha. Dialekta mi er så stygg. Bra de itte hører mæ prate. Jæ er fra bygda, men har tona ned dialekta mi ganske kraftig me åra. Tell og me de are i klassen min mobba mæ førr at je prata så breit.
Har vært ein liden tur t ei venninne. Burde nok vært hjemma då mini e forkjølt og endte md syting og grining i bilen hjem. Ennå litt sutring men hjalp md litt mat og vann. Satse på at gubben snart e hjemma så han kan overta littDigga denna trå'n her
Ko gjer dikkan på i dag? E vaska glaso og gjer klart huse t bursdagsfeiring i Helge.
Æ du frå Flisa heill rondt dær umkring??Minna me um dialækte åt ein e gjekk i klasse mæ på høgskula seru
![]()
ImydlåtiåForstår jo kun mi dialekt då. Eg slide så ein helt me alle andreJækla gøy då. Sånn ellers kan eg jo fortella at vere e nydelikt og ongar e fornødde. Eg må vel bjynna på någe middag derimot før hu eina sga på speidar å bingo. Hu minsta sga bare kosa seg heima me meg imydlåtiå ♡
Dåkk får ha ein fine dag vidare då![]()
Hehe, va ikkje så vanskele å skjønne når e "høyrde" dialækte di i hugu når e lasHaha! Du har helt rætt. Er et støkke unna, men itte så vældi langt. Samma greia. Bra oppfatta så lenge je bære skriver!!
E nå med tonefallet, vanskelig førr en nordlænning å få til rette tonefallet til en sørlending førr eksempel. Så det bli bare feil![]()
Forstår jo kun mi dialekt då. Eg slide så ein helt me alle andreJækla gøy då. Sånn ellers kan eg jo fortella at vere e nydelikt og ongar e fornødde. Eg må vel bjynna på någe middag derimot før hu eina sga på speidar å bingo. Hu minsta sga bare kosa seg heima me meg imydlåtiå ♡
Fina været her og men kan nesten se ud som me e fra nogenlunde same kant av lande og dåForstår jo kun mi dialekt då. Eg slide så ein helt me alle andreJækla gøy då. Sånn ellers kan eg jo fortella at vere e nydelikt og ongar e fornødde. Eg må vel bjynna på någe middag derimot før hu eina sga på speidar å bingo. Hu minsta sga bare kosa seg heima me meg imydlåtiå ♡
Hehe, va ikkje så vanskele å skjønne når e "høyrde" dialækte di i hugu når e las
Heinn e gjekk i klasse mæ tykte at dialækte mi va vanskele, men e må innrømme at e sleit nok ein del mæ å skjønne absolutt alt tå spesielle dialæktord frå Flisa au![]()
Ja, e lika råte godt eille typo dialækte egentle!Det skjønner je vældi gøtt. Den er jo ennå breiere enn mi! Dialekt er artig det.
Tok dialækta fort æ å, masse familie fra kirkenærHaha! Du har helt rætt. Er et støkke unna, men itte så vældi langt. Samma greia. Bra oppfatta så lenge je bære skriver!!