Dialekt-tråden

Haha. Dialekta mi er så stygg. Bra de itte hører mæ prate. Jæ er fra bygda, men har tona ned dialekta mi ganske kraftig me åra. Tell og me de are i klassen min mobba mæ førr at je prata så breit.

Haha. Dialekta mi er så stygg. Bra de itte hører mæ prate. Jæ er fra bygda, men har tona ned dialekta mi ganske kraftig me åra. Tell og me de are i klassen min mobba mæ førr at je prata så breit.
Æ prate ganske reint i forhold t dm andre fra bygda hr,da æ i utgangspunktet kjæm fra en plass nærmer byn og ikke har lagt om nå særlig :) mn dattra dærimot,hu snakke brett! :p mang gang æ ikke forstår ka hu mene :p

E skriv allti på dialækt men ikke allti e skriv heilt ætter snakkemåten. (enkelte ord e vanskeli å skrive) ;)

Æ prate ganske reint i forhold t dm andre fra bygda hr,da æ i utgangspunktet kjæm fra en plass nærmer byn og ikke har lagt om nå særlig :) mn dattra dærimot,hu snakke brett! :p mang gang æ ikke forstår ka hu mene :p

Haha! Da prater a vældi breit ja. Rart åssen noen klarer å hølle på dialekta si, mens andre påvirkes såpass at dom legger om.

Haha! Da prater a vældi breit ja. Rart åssen noen klarer å hølle på dialekta si, mens andre påvirkes såpass at dom legger om.
Ja,d e ganske rart :p mn fær æ længer utpå kysten t slæktningan dr,så lægg æ om :p

Æ du frå Flisa heill rondt dær umkring?? :-P Minna me um dialækte åt ein e gjekk i klasse mæ på høgskula seru :-P

Digga denna trå'n her:)
Ko gjer dikkan på i dag? E vaska glaso og gjer klart huse t bursdagsfeiring i Helge.
Har vært ein liden tur t ei venninne. Burde nok vært hjemma då mini e forkjølt og endte md syting og grining i bilen hjem. Ennå litt sutring men hjalp md litt mat og vann. Satse på at gubben snart e hjemma så han kan overta litt :-)

Er så vant til og skrive bokmål jeg at det blir rart og skrive dialekt .. Er fra Flekkefjord men bor i Kristiansand så blander en del men snakker ganske reint verken Flekkefjorsk eller Kristiansand ! :P kan egentlig ikke fordra min opprinnelige dialekt og får nesten helt frysninger når noen har skikkelig brei Flekkefjord , Kvinesdal dialekt :P haha

Forstår jo kun mi dialekt då. Eg slide så ein helt me alle andre :p Jækla gøy då. Sånn ellers kan eg jo fortella at vere e nydelikt og ongar e fornødde. Eg må vel bjynna på någe middag derimot før hu eina sga på speidar å bingo. Hu minsta sga bare kosa seg heima me meg imydlåtiå ♡
Dåkk får ha ein fine dag vidare då :)

Forstår jo kun mi dialekt då. Eg slide så ein helt me alle andre :p Jækla gøy då. Sånn ellers kan eg jo fortella at vere e nydelikt og ongar e fornødde. Eg må vel bjynna på någe middag derimot før hu eina sga på speidar å bingo. Hu minsta sga bare kosa seg heima me meg imydlåtiå ♡
Imydlåtiå :) så arti måte å skriv d på ;) hehe...

Haha! Du har helt rætt. Er et støkke unna, men itte så vældi langt. Samma greia. Bra oppfatta så lenge je bære skriver!!
Hehe, va ikkje så vanskele å skjønne når e "høyrde" dialækte di i hugu når e las ;)
Heinn e gjekk i klasse mæ tykte at dialækte mi va vanskele, men e må innrømme at e sleit nok ein del mæ å skjønne absolutt alt tå spesielle dialæktord frå Flisa au :p

E nå med tonefallet, vanskelig førr en nordlænning å få til rette tonefallet til en sørlending førr eksempel. Så det bli bare feil :p

Ja, det e jo sant det. E ikkje så lett alltid andre veien heller :p

Va jo knallfint ver ude idag :D

Fina været her og men kan nesten se ud som me e fra nogenlunde same kant av lande og då:-P. Varmt ude e derr og:-).
Ha ein fine dag du og:-)

Hehe, va ikkje så vanskele å skjønne når e "høyrde" dialækte di i hugu når e las ;)
Heinn e gjekk i klasse mæ tykte at dialækte mi va vanskele, men e må innrømme at e sleit nok ein del mæ å skjønne absolutt alt tå spesielle dialæktord frå Flisa au :p

Det skjønner je vældi gøtt. Den er jo ennå breiere enn mi! Dialekt er artig det.

Haha! Du har helt rætt. Er et støkke unna, men itte så vældi langt. Samma greia. Bra oppfatta så lenge je bære skriver!!
Tok dialækta fort æ å, masse familie fra kirkenær ;)

Back
Topp