Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Bærre å finn dæ ein d![]()
Det e sant. Men likkavell så e mang utta oran så førrskjelli skrevven at det e ikje bærre bærre å førstå demSyns det e lettere å førrstå di når di e skreven enn når man høre di til tidermen ikke alt som e like lett å skjønne nei..
Østfold dialekta, men er mye ''renere'' i talemåten, da jeg påvirkes av jobben =)
FlenkaFant mæ en sjøl i sta æ,mn d e jo itj lørdag i dag,så da droppa æ d...vart et glass vann og nånn mandla i stan![]()
Ja, har mange ganga tenkt at alle norske program skulla vært teksta førr det e virkelig ikke alle dialekta som e like lett å skjønne nåt avEnig der, kan bruka litt mer tid på å lesa ka så står enn når någen snakke t dg. Går litt raskere då
![]()
Æ syns dåkk e flenk som klare å hold dåkkNeeei, eg må venta te fredaghar snopefri uga
![]()
Hoho! D kan no bli arti å sjå koss all sammen skriv i forskjellie sammenhenga![]()
Ja, har mange ganga tenkt at alle norske program skulla vært teksta førr det e virkelig ikke alle dialekta som e like lett å skjønne nåt av![]()
Nei, ikke alt man skjønne, spesielt når det kommer til spesielle ord som kun brukes enkelte plassa, typiske dialektord.Det e sant. Men likkavell så e mang utta oran så førrskjelli skrevven at det e ikje bærre bærre å førstå demmen veit mange ganga når æ har snakka me folk (spesielt turistan når æ jobba i butikk) at det meste som kom utta kjæften min va hæ? Når dem har en utfordraness dialekt, i tellegg te å snakk djævelsk fort -da går haue mett i surr
![]()
Syns itj æ va så værst dr næj!Flenka![]()
Merke d sjølv når eg e på jobb og får pasienter så e fra ein aen plass md ein "vanskelig" dialekt å forstå. Då står eg ofte som ett spørsmålstegn og de må gjenta ka de saDet e sant. Men likkavell så e mang utta oran så førrskjelli skrevven at det e ikje bærre bærre å førstå demmen veit mange ganga når æ har snakka me folk (spesielt turistan når æ jobba i butikk) at det meste som kom utta kjæften min va hæ? Når dem har en utfordraness dialekt, i tellegg te å snakk djævelsk fort -da går haue mett i surr
![]()
Nei, æ syns du kan vårrå stolt tå dæ sjølSyns itj æ va så værst dr næj!![]()
Ja, det kan æ tenke mæ, så aldri det sjøl, men va sikkert mange gamle og sjeldne dialekta der ja.No bynt æ å tenk på programme der ingen sku tru at nokon kunne bu som Gikk/går på nrk. Der e det mange dialekte æ ikje skjønne fnugg utta
Kan bli vanskeli d ja,får de flæste skriv jo sånn man prate,og kan vær en blanding av 2-3dialekte inne dr åÆ finn mæ sjøl no stadig vekk prøve å e om æ klara å sjå kor dokk e ifra på grunnlag av dialekta. Menn innser jo at det skjønn æ ikje![]()
Nei, ikke alt man skjønne, spesielt når det kommer til spesielle ord som kun brukes enkelte plassa, typiske dialektord.
Oh yes! Bli en gresk yoghurt t lønsj no,før æ fær ut m bikkja så han får spreng tå sæ litt i dag åNei, æ syns du kan vårrå stolt tå dæ sjøl![]()
Kan bli vanskeli d ja,får de flæste skriv jo sånn man prate,og kan vær en blanding av 2-3dialekte inne dr å![]()
Merke d sjølv når eg e på jobb og får pasienter så e fra ein aen plass md ein "vanskelig" dialekt å forstå. Då står eg ofte som ett spørsmålstegn og de må gjenta ka de sa![]()
Flenk du eOh yes! Bli en gresk yoghurt t lønsj no,før æ fær ut m bikkja så han får spreng tå sæ litt i dag å![]()