Dette var jeg ikke forberedt på…

- Var helt sinnsykt tørst de første 8 dagene etter fødsel, har roet seg litt nå. Men fortsatt tørst!
- Svetter ekstremt om natten, og perioder på dagtid.
- var ikke forberedt på den strenge matplanen som kom med at hun er så liten og med forhøyet bilirubinverdier. = mye søvn på hun - ekstremt lite søvn på meg.
- hvor mye bleier vi faktisk skifter, visste det kom til å bli mye. Men det føles som vi skifter hele tiden.
- til slutt en GLADNYHET - bekkenet ble bedre med en gang! Samboer har måttet plukke opp ting for meg i 5 mnd.. når kan jeg gjøre alt selv!
Jenta mi har også forhøyet bilirubinverdier. Skulle trodd hun kunne sovet en del på natta, men føler hver runde med amming, bleieskift og det å få henne til å sovne sånn at jeg kan legge henne fra meg slik at jeg selv kan sove, tar 2-3 timer!!
 
Sniker: signerer den første. Gikk OPP 10 kg etter fødsel, og absolutt ingenting passet.
Samme her, ikke hoven en plass før fødsel. Etter fødsel, vann i føtter og det som var. Veide vel knapt en stakkar kilo eller to mindre etter fødsel enn jeg gjorde rett før, og barnet veide da minst 3 kg når han kom. Var flere bukser som passa på lår og rumpe rett før fødsel, som ikke passe på en god del uker etterpå. Spent på om det blir det samme denne gang.
 
Fra sist: hvor mye større føttene ble, permanent etter fødsel. Gikk opp nesten over en størrelse i sko sist, og jeg har store nok føtter fra før. Merket det ikke før etter fødsel. Om det samme skjer nå, må jeg vel til å spesialbestille sko:p
 
Jeg har også født mitt femte barn nå, og ble overrasket over at man kunne få koagler på størrelse med en liten kjøttkake når skorpen løsnet?
Jeg har aldri opplevd mer enn at blødningen har tatt seg opp, men denne gangen kom det ut en skikkelig klump sammen med at det rant litt friskt blod en stund. Roet seg igjen av seg selv etter noen timer og dagen etter blødde jeg nesten ingenting igjen.
 
Sikkert ikke denne tråden jeg skal drive å følge med på før jeg selv har født :hilarious: er så spent på tiden etterpå, kjente at det ikke hjalp å lese alt dette hehe.
Har nok med alle mine graviditetsplager. Finere å lese litt positive ting
Hehe, da kan jeg komme med litt positive ting jeg ikke var forberedt på, da! For jeg var egentlig forberedt på alt annet ræl, selv om jeg håpte at jeg slapp etterrier siden det var første babyen (det gjorde jeg ikke).

Men personlig var jeg ikke forberedt på at på tross av all verdens merkelige ting kroppen gjør - så kan
1. Morsrollen kjennes som det naturligste i verden
2. Ammingen går faktisk knirkefritt
3. Hvor stolt jeg er av henne og hvor lyst jeg har til å vise henne fram
4. Jeg og mannen er litt nyforelska i hverandre også; totalnivået med kjærlighet i familien har virkelig steget!

Så vær ikke bekymret; det kan gå kjempebra også! Litt skjær i sjøen får vi alle, men for meg har det vært en nydelig tid å ha bitteliten minibaby i hus.
 
Hehe, da kan jeg komme med litt positive ting jeg ikke var forberedt på, da! For jeg var egentlig forberedt på alt annet ræl, selv om jeg håpte at jeg slapp etterrier siden det var første babyen (det gjorde jeg ikke).

Men personlig var jeg ikke forberedt på at på tross av all verdens merkelige ting kroppen gjør - så kan
1. Morsrollen kjennes som det naturligste i verden
2. Ammingen går faktisk knirkefritt
3. Hvor stolt jeg er av henne og hvor lyst jeg har til å vise henne fram
4. Jeg og mannen er litt nyforelska i hverandre også; totalnivået med kjærlighet i familien har virkelig steget!

Så vær ikke bekymret; det kan gå kjempebra også! Litt skjær i sjøen får vi alle, men for meg har det vært en nydelig tid å ha bitteliten minibaby i hus.
Å takk, denne trengte jeg :love7 :Heartred
 
Jeg kan begynne.
1) Hevelse i føttene de første ukene ETTER fødsel. Hadde ikke en dråpe vann ekstra der på forhånd.
2) At det er mulig å få svangerskapsforgiftning ETTER at ungen er ute. Hadde plutselig 165/95 i blodtrykk en uke etter fødsel. 90/65 den dagen jeg fødte…
3) Brystbetennelse. Så jæv… vondt.
4) Sult. Bunnløs sult. Kunne støvsugd kjøleskapet for mat og vært mer sulten en time seinere.
Haha, jeg så ut som et troll i ukene etter fødselen pga hevelser :crybaby2 :wacky:
 
Back
Topp