Dette på rompa.

Så bra alt var bra med den lille [emoji1]

Men dette fikk meg til å tenke, jeg falt ned litt av trappa ista, og på en måte sklei ned på rompa.. Er det normalt å ringe føde? Har jo kjent masse liv nå som jeg ligger i sofaen å er helt ubrukelig..
Ring du. Gyn sa til meg at har man detti skal man være til observasjon og ha registrering i ett døgn
 
Wow disse innleggene er en tankevekker. Jeg aldri tenkt tanken at fall på den måten kan skade lille. Jeg har ikke falt noe nå, men må si jeg har en tendens til å skli i trappa eller steder det kan være glatt. Har det ofte travelt[emoji85] Men da vet jeg det at jeg skal være ekstra forsiktig de siste ukene hvertfall.
 
Lurt å være forsiktig. De er jo redd for at morkaken løsner eller at babyen får en hjernerystning rett å slett :S
 
Lurt å være forsiktig. De er jo redd for at morkaken løsner eller at babyen får en hjernerystning rett å slett :S

Dette har jeg faktisk aldri hørt før nå. Greit jeg har hatt 3 forskjellige jordmødre (samme to siste gangene heldigvis), og 3 forskjellige leger å forholde meg til (har oppfølging via sykehuset)men én av de burde jo nevnt sånt?
 
Dette har jeg faktisk aldri hørt før nå. Greit jeg har hatt 3 forskjellige jordmødre (samme to siste gangene heldigvis), og 3 forskjellige leger å forholde meg til (har oppfølging via sykehuset)men én av de burde jo nevnt sånt?
Er det aldri noen av de som har fortalt deg at det er farlig å falle som gravid?!
 
Er det aldri noen av de som har fortalt deg at det er farlig å falle som gravid?!

Nei. Jeg skjønner jo at det å dette på overkroppen selvfølgelig kan skade (selv om ingen av de har sagt det til meg) men ville jo aldri tenkt at å falle noen cm ned på rompa i trapp feks. kunne være farlig. Jammen godt denne klumsa har klart å holde seg på beina i 8 mnd da[emoji1362]
 
Nei. Jeg skjønner jo at det å dette på overkroppen selvfølgelig kan skade (selv om ingen av de har sagt det til meg) men ville jo aldri tenkt at å falle noen cm ned på rompa i trapp feks. kunne være farlig. Jammen godt denne klumsa har klart å holde seg på beina i 8 mnd da[emoji1362]
Syntest det er rart at ikke noen har sagt det til deg. Vi har jo mye lettere for å falle når vi går gravid. Vanskelig å se hvor vi setter bena, tyngdepunktet skifter osv.

Du får være forsiktig siste tiden da :)
 
Syntest det er rart at ikke noen har sagt det til deg. Vi har jo mye lettere for å falle når vi går gravid. Vanskelig å se hvor vi setter bena, tyngdepunktet skifter osv.

Du får være forsiktig siste tiden da :)

Ja må si jeg syns det er litt skremmende egentlig når det kan være farlig.

Ja jeg er ganske obs på det nå[emoji1362]
 
Bra tråd! Ikke at ts falt såklart, men jeg tror ikke jeg ville tenkt på å ringe føden og jeg bare hadde ramlet og slått meg litt!

Og så.mye svimmel som jeg er er det jo et under at jeg har holdt meg på bena hele veien hittil.
 
Ville de ha deg inn på kontroll?
De ville ha meg inn på kontroll og har akkurat fått komme hjem igjen [emoji4]

Alt var bra med mye liv. Men jeg skulle ha veldig lav terskel for å ringe inn igjen nå de neste dagene.. De vurderte om de skulle legge meg inn, men slapp heldigvis det.
 
De ville ha meg inn på kontroll og har akkurat fått komme hjem igjen [emoji4]

Alt var bra med mye liv. Men jeg skulle ha veldig lav terskel for å ringe inn igjen nå de neste dagene.. De vurderte om de skulle legge meg inn, men slapp heldigvis det.

Godt alt var i orden[emoji4]
 
De ville ha meg inn på kontroll og har akkurat fått komme hjem igjen [emoji4]

Alt var bra med mye liv. Men jeg skulle ha veldig lav terskel for å ringe inn igjen nå de neste dagene.. De vurderte om de skulle legge meg inn, men slapp heldigvis det.
Så bra alt var fint og at de tok seg inn å sjekket :Heartred
 
Er det noen grense for når en skal inn til kontroll, type hvor tidlig i svangerskapet? Har aldri falt meg inn å ringe hvis jeg ikke slår magen, og kom på at jeg ramla skikkelig hardt i påsken (kan trygt si at jeg ikke er født med ski på beina).. Er såklart ikke noe å gjøre med det nå, og har jo vært på oul i etterkant, men er det noe som jeg egentlig burde ha ringt for? Og jeg håper virkelig ikke at det kan ha skadet babyen?
 
Back
Topp