Dette med sjalusi...

Sindi_82

Glad i forumet
Skriver ett eget innlegg her jeg (hvis noen orker å lese):

Jeg sliter også periodevis med sjalusi, nå om dagen er det ille! Men tror det kommer av at jeg føler meg så lite attraktiv som det går an med den digre magen og strekkmerkene som kommer i hopetall. Det gjorde det ikke noe bedre at samboeren som jobber på en fabrikk med 90 ansatte hvorav 6 jenter fortalte at han skulle ha ansvaret for å lære opp ei på ei maskin og at de kommer til å jobbe mye sammen fremover ettersom de har samme skift.  Ja greit nok tenkte jeg. Men nå har jeg lagt merke til at de har blitt svært så gode venner og nå er det plutselig slik at han kan hele livshistorien hennes. Hun er også gift, med en mann som også jobber nedpå der. En veldig slitsom type, som er veldig selvopptatt i følge samboeren min. Men kan ikke noe for det, jeg ser for meg de jobber nattskift sammen, med mange laaange fortrolige samtaler og så tenker jeg, tenk om han blir forelska i henne når han tilbringer så mye tid sammen med henne. Jeg hadde ikke sett henne føpr på søndag, da kom de på besøk og det viste seg at hun er en ganske pen litt sånn vimenn aktig dame med bleket hår og store pupper. Da stakk det enda mer i sjalusien!!!! Og det viser seg endatil at samboer og hun har en ting til felles, de har begge mistet faren sin...

Men er det så rart jeg føler meg sjalu da??? En så pen dame som er så mye sammen med samboeren??Hun ser han jo nesten mer enn jeg på ei uke! Og samboeren sa det at hun var så ålreit...Liksom plutselig bestevenninna nå da eller????? Hvorfor føler jeg meg så sjalu?? Jeg føler meg usikker på meg selv og får sånne rare tanker om at samboeren sitter å fantaserer om henne...Hadde hun enda ikke vært så pen! Føler meg så stygg om dagen atte! Men er dette angst for å miste han? Blir dette verre når en er gravid? Er livredd for å bli forlatt til fordel for en annen dame, da hadde jeg blitt knust!

Ja det er sant...Men jeg ser stadig for meg at plutselig en dag kommer han til å si at han er forelsket i en annen...Sikkert tøvete men

Mest sannsynlig oppleves vel henne som en trussel nå fordi du føler deg lite vel med eget utseende? Tror nok ikke din sambo synes hun er like pen som sin gravide kjæreste[:)]

ORIGINAL: kurtine

Mest sannsynlig oppleves vel henne som en trussel nå fordi du føler deg lite vel med eget utseende? Tror nok ikke din sambo synes hun er like pen som sin gravide kjæreste[:)]

Men det kunne vel ikke skade at jeg fikk høre det en og annen gang???Han sier aldri noe slikt lengre[:(]

ORIGINAL: Sindi_82

ORIGINAL: kurtine

Men det kunne vel ikke skade at jeg fikk høre det en og annen gang???Han sier aldri noe slikt lengre[:(]

Nei det er sant..er godt å få komplimenter innimellom!!!

alle gravide hormoner gjør ikke saken lettere nei... så mye mulig det vil være enklere å takle når graviditeten er over!? [8|]

har ikke noe særig råd å gi, ettersom jeg er helt grønn selv på hvordan en kan takle slikt...[8D]

Og når han prater om henne, så merker jeg at dette er ei jente han liker og ser litt opp til...Hører liksom det på tonefallet. Åhh det irriterer meg! Hadde det ikke vært for henne, så skulle han dessuten jobbet bare dagen. Men nå er han plutselig blitt opplæringsansvarlig for to stk. Så jeg må bare tenke på at de sitter å drikker kaffe om natta, og skavler...Urgh. For de gjør vist nesten ingenting om natta på jobb...Så da får de tid til alt annet! Fjase og leke seg...De driver til og med  å sparker fotball nedpå der...

Ingen andre som har det sånn da?

ORIGINAL: *venter en gutt*

Vet ikke hvordan råd jeg skal gi deg, for jeg er veeeldig sjalu av meg selv, jeg blir kjempe sjalu hvis sambo, sier hei til en klassevennine eller hvis han prater om gumoren til sønnen hans.. [&o] men er veldig slitsomt til tider å være såååå sjalu[:(]

Ja det er fryktelig slitsomt å være sånn! Prøver å ikke la det gå utover sambo da...holder d for meg selv...

uff skjønner du er sjalu.. jeg ville nok reagert litt på det jeg å,selvom jeg ikke er et sjalu menneske,men i jobb sammenheng syns jeg det er verre![:'(]
men ønsker deg masse lykke til!

ORIGINAL: Isabelles mamma

Jeg er ikke noe særlig sjalu av meg, selvom jeg sikkert KUNNE vært det. Men samme det. Det er vel ikke hans valg at han ikke har noe å gjøre på natta? Bare vær glad de spiller fotball, og ikke gjør andre ting[;)]
Neida. Skjønner at du er bekymra. Men begge to virker på det du forteller, veldig ærlige. Tror du kan senke skuldrene litt, og vite at HVIS det hadde skjedd noe, - så hadde du garantert fått vite det, før eller senere.

Nei det er sant, men når en er sjalu fantaserer en om mye rart...Dessuten er det jo på arbeidsplasser rundt om at mange forhold starter...Men jeg prøver å ikke tenke slik...men er håpløst...Jeg tror jo egentlig ikke at han kunne hatt samvittighet til å være utro, men nå er jeg oppvokst i en familie med en del kyniske utro menn oppigjennom årene...så det ligger vel litt der...

ORIGINAL: henriette21

uff skjønner du er sjalu.. jeg ville nok reagert litt på det jeg å,selvom jeg ikke er et sjalu menneske,men i jobb sammenheng syns jeg det er verre![:'(]
men ønsker deg masse lykke til!

Sign.

PRøv å tenk på at du skal faktisk gi han det beste i livet, et barn[:)] Selvom du er stor og føler deg uattraktiv er det jo fordi du bærer han sitt barn og hva kan slå det? Tviler på at han ville bytte bort det mot ei blond jente med store pupper[;)]

ORIGINAL: Nen

Enn om du tar initiativet (skrives det sånn?? vell, samme det!!) til at dere skal treffe hun samboeren din jobber sammen med og mannen hennes oftere? Dra på besøk, ut å spis slik at du får bli bedre kjent med henne! Da vil du sikkert se at hun er en helt normal og sikkert hyggelig jente, som itillegg er blandt de vi betegner som 'super-pen'.

Jo det kan jo hende det, at det hadde hjulpet...Eller kanskje gjør det enda verre hvis jeg ser at hun er veldig ålreit og slik ei som typen kunne ha falt for...Vi har jo vært sammen i snart 9 år og vi har hatt perioder hvor vi har vært veldig lei hverandre, tenk om han i en slik periode ville fått ett innfall om å prøve noe nytt???

Du gir samboeren din veldig lite kreditt hvis du tror han ville gått fra sin gravide kjæreste for en dame pga at hun er pen[:)]

Skjønner godt tankene dine, har hatt samme tanker ang sambos jobb og alle damene han omgås med i løpe av dagen, men jeg ser faktisk annderlesdes på det etter jeg ble gravid, for jeg vet hvor viktig familie og det er for han og når han bestemmer seg for å vil ha barn med meg så gir det meg den bekreftelsen på at det er faktisk meg han vil ha[:)]

Prøv å tenk positivt på det, og hadde han følt noe tviler jeg på at han hadde innvitert henne hjem til dere på besøk! Og han forteller deg jo tydeligvis alt de prater om....når man jobber slik sammen så må man jo finne kontakten å ha noe å prate om[:)]

Lykke til[:D]

ORIGINAL: jonesie

nei, det syntes jeg ikke. Jeg har også jobbet på en slik plass, og når man jobber med maskiner er det ofte MYE som skal læres. De jeg lærte opp fikk jeg utrolig god kontakt med. Det skal nå sies at ingen av de var min type, og jeg har ikke hørt fra dem siden, men i ditt tilfelle hadde jeg blitt sjalu av meg.

Ja, hvordan da tenkte du? Har jeg grunn til å være sjalu mener du?

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Du gir samboeren din veldig lite kreditt hvis du tror han ville gått fra sin gravide kjæreste for en dame pga at hun er pen[:)]

Skjønner godt tankene dine, har hatt samme tanker ang sambos jobb og alle damene han omgås med i løpe av dagen, men jeg ser faktisk annderlesdes på det etter jeg ble gravid, for jeg vet hvor viktig familie og det er for han og når han bestemmer seg for å vil ha barn med meg så gir det meg den bekreftelsen på at det er faktisk meg han vil ha[:)]

Prøv å tenk positivt på det, og hadde han følt noe tviler jeg på at han hadde innvitert henne hjem til dere på besøk! Og han forteller deg jo tydeligvis alt de prater om....når man jobber slik sammen så må man jo finne kontakten å ha noe å prate om[:)]

Ja det er jo sant i det...Men jeg er så redd for at han skal gå lei av meg, vi har vært sammen i 9 år da! Og det må nevnes at jeg har både en bestefar, en far og en bror som har vært notorisk utro, uavhengig av at de hadde fått barn...Broren min har vært mye utro og han har to barn på 2 og 6 år...Tenk det!

skjønner tankegangen din,fordi jeg kjenner den igjen når jeg var gravid sist.ble så sjalu for ingenting?tenkte å vridde på ting. til slutt måtte jeg ta meg i sammen å virkelig skylde på graviditeten.for slik er jeg ikke til vanlig!

så jeg tror det gjør det verre fordi du er gravid med masse hormoner som løper løpsk![:D]

tenk deg da,han er veldig åpen å forteller deg ting om henne...det er et kjempe godt tegn.han har altså ingenting å sjule!

blondt hår å store pupper kan kansje være fint for øyet et par ganger,men kjedelig i lengden.

mens hans skikkelige kjærlighet sitter hjemme, frodig å fin med hans barn.det stikker mye dypere!tipper han snakker mye om deg også på jobben!

tror ikke du har noe å være redd for![:)]

ORIGINAL: Sindi_82

ORIGINAL: *MaRgArItA*

Ja det er jo sant i det...Men jeg er så redd for at han skal gå lei av meg, vi har vært sammen i 9 år da! Og det må nevnes at jeg har både en bestefar, en far og en bror som har vært notorisk utro, uavhengig av at de hadde fått barn...Broren min har vært mye utro og han har to barn på 2 og 6 år...Tenk det!

Men alle mannfolk er ikke slik[:)] Vi har vært sammen i 7 år vi å, og jeg slet lenge med sjalusi, men etter hvert lærte jeg å leve med det å stole mer på meg selv, fant ut at alt ligger i min selvtillitt. Og det kan ødelegge mer forholdet det å gå være sjalu hele tiden, sambo fortalte meg at han følte seg nesten "sett ned på" (fant ikke et bedre ord) , skuffet over at jeg ikke klarte å stole på han. Og det fikk meg til å tenke at jeg kan ikke styre hva som hender uansett, jeg må bare gjøre det jeg kan for at han fremdeles skal være glad i meg, og at det er meg han vil ha!![:)]

ORIGINAL: stardust

skjønner tankegangen din,fordi jeg kjenner den igjen når jeg var gravid sist.ble så sjalu for ingenting?tenkte å vridde på ting. til slutt måtte jeg ta meg i sammen å virkelig skylde på graviditeten.for slik er jeg ikke til vanlig!

så jeg tror det gjør det verre fordi du er gravid med masse hormoner som løper løpsk![:D]

tenk deg da,han er veldig åpen å forteller deg ting om henne...det er et kjempe godt tegn.han har altså ingenting å sjule!

blondt hår å store pupper kan kansje være fint for øyet et par ganger,men kjedelig i lengden.

mens hans skikkelige kjærlighet sitter hjemme, frodig å fin med hans barn.det stikker mye dypere!tipper han snakker mye om deg også på jobben!

tror ikke du har noe å være redd for![:)]

Ja, jeg er mye mer sjalu nå enn til vanlig...Men så er jeg litt sjalu til vanlig også. Husker spesielt på en fest i fjor, da var det en blond dame som kastet seg rundt halsen på typa på fest når jeg ikke var der, jeg kom tilfeldigvis gående i mot han. Jeg hadde aldri sett henne før og de klemte godt for å si det snn. Jeg kjente ikke dama annet enn jeg har sett henne på ansikt ett par ganger og jeg vet at sambo ikke kjenner henne noe særlig heller. Hvordan ble de da plutselig så gode kompiser?? Vi har vært sammen i 9 år, så jeg vet hvem han kjenner og ikke kjenner!

En annen gang var vi på julebord. Så plutselig ble samboeren borte...Jeg leita etter han og fant ut at han måtte være på do. Jeg gikk bort til dodøra og hørte at han snakket med noen...Jeg sto der lenge og venta, til slutt forlangte jeg atv han åpnet opp døra, vet dere hva han gjorde? Kastet telefonen sin i gulvet slik at den gikk til helvete! Selvfølgelig fikk jeg da bange anelser og tok sim- kortet. Neste dag fant jeg ut at han hadde snakket med ei jente som het Janne og som han heller ikke kjenner. Hun bor langt unna og vi har bare vært hos henne på fest hos henne gjennom felles bekjente før. Så det er ingenting som tilsier hvorfor han skulle ha snakket med henne, midt på natta, på ett julebord gjennom jobben hans??? Jeg har vel litt grunn til å reagere da????

Back
Topp