Du er absolutt ikke sprø!
Det du beskriver høres ut som sunn skepsis/sjalusi.
Jeg har absolutt tillitt til mannen min, fordi vi har et åpent og ærlig forhold. Jeg VET at han forteller meg alt, og derfor får han langt større frihet enn de fleste. Men konsekvensen er at når jeg føler meg ukomfortabel/sjalu så sier jeg stopp, og da er det STOPP!
Har måttet si brems 5 ganger på 7 år, og har aldri vært noe problem.
Jeg oppfatter det nærmest smigrende når jeg ser damene som er interessert i ham, og hva han KUNNE fått dersom han var interessert selv - for han velger alltid meg! Kompliment, på en måte... [;)]
Nøkkelen er KOMMUNIKASJON. Mannen din har begynt bra ved å holde deg informert om hva som foregår. Nå er det DIN tur til å informere ham om at du føler deg litt utenfor og ufiks nå når du er gravid, og derfor er ekstra sårbar - noe som fører til at du bekymrer deg, sikkert uten grunn...
Gjør ham obs på at du hadde satt pris på om han kunne vært litt flinkere til å vise at han fremdeles setter pris på deg og liknende.
Ellers virker ideen om å få bedre kontakt med damen som en lur tanke - mindre sjanse for at HUN finner på noe dumt om hun liker deg, eller hur..? [;)]
Lykke til, uansett hva du gjør!