dette med overvekt osv

Jeg er ca 162, vil ikke si vekta mi. Men jeg blir sikkert tatt for å veie rundt 70-80. Jeg bruker kun klær fra vera moda. Men jeg veier mye mer enn hva folk trur.

Til og med legen må se 2 ganger på vekta, jeg ser jo mye tynnere ut, og pga vekta fikk jeg tilbud om slik slankeoperasjon, men det takket jeg fort nei til, til tross for hva vekta sier. Jeg er en person som er mye aktiv, og spiser stort sett sunt.

Hadde jeg sagt jeg var sykelig overvektig så hadde ikke folk trudd meg.

Siden overvekt sitter i hodet, syns jeg man skal være litt forsiktig med å kritisere andre fordi de mener de er feite. Ei på 70 kg kan ha like store problemer med SIN vekt selv om du veier godt over 100. Hvis overvektige vil bli respektert syns jeg det er viktig at de selv respekterer andre. Man kan ikke måle problemer som ikke er ens egene....
Sånn det var dagens moralpreknen...[:)]

Masse lykke til med Gastric Bypass operasjon, er den langt unna??
Du vil få et nytt liv på mange måter etterpå, men allikevel vil du ha tøffe stunder. Be om å få et bilde av HILLY å heng det på kjøleskapsdøra, hun har blitt skikkelig lekker[:)]

Selv hadde jeg en GBP for 1.5 år siden. Tiden etterpå har vært knall, men til tider tøff. Jeg har ikke blitt slank, men veldig mye slankere ( litt missunnelig på Hilly[:)])
Her er det enda 5 kg igjen før jeg vil bli vurdert til plastisk kirurgi

ORIGINAL: Greven av gral

Siden overvekt sitter i hodet, syns jeg man skal være litt forsiktig med å kritisere andre fordi de mener de er feite. Ei på 70 kg kan ha like store problemer med SIN vekt selv om du veier godt over 100. Hvis overvektige vil bli respektert syns jeg det er viktig at de selv respekterer andre. Man kan ikke måle problemer som ikke er ens egene....
Sånn det var dagens moralpreknen...[:)]

Masse lykke til med Gastric Bypass operasjon, er den langt unna??
Du vil få et nytt liv på mange måter etterpå, men allikevel vil du ha tøffe stunder. Be om å få et bilde av HILLY å heng det på kjøleskapsdøra, hun har blitt skikkelig lekker[:)]

Selv hadde jeg en GBP for 1.5 år siden. Tiden etterpå har vært knall, men til tider tøff. Jeg har ikke blitt slank, men veldig mye slankere ( litt missunnelig på Hilly[:)])
Her er det enda 5 kg igjen før jeg vil bli vurdert til plastisk kirurgi

begynner på kurs til tirsdagen.... så håper ikke det er lenge igjen... har ventet i 1 og ett halvt år... og tenkt på oprasjon i 3 men ikke tørt og gå til legen om oprasjon før det....

her er før.. mens sønnen min er vel 3,5 mnd.. året er 2006 juni/juli jeg veier sikkert tett opp om 146,5 kilo [:'(]

Her er jeg sommeren 2009 juni.. Brukt 2 år på å kvitte meg med 81,5 - hvorav 41,5 kilo forsvant etter operasjon.. Må tilføye at jeg hadde en slanke raid fra 2003 mai til 2004 juni -da klarte jeg å gå ned igjen 81,5 kilo på helt egenhånd- men det var en ekstrem slanking av det ymse slaget.. Gikk opp alt fort igjen.. håper det blir vedvarende denne gangen

ORIGINAL: Tøsa

ORIGINAL: Hilly77

enda en bilde i nærprofil :)

klikker du på linken ser du bildet bedre..

WOOOOOW! du har VIRKELIG vært disiplinert altså!
driver å slanker meg jeg og nå, skal ned 30 kg og føler at det er umulig, men nå motiverte du meg altså!
hvordan slanket du deg? hvilket kosthold hadde du?
trur ho skreiv øverst en plass at ho har tadt oprasjon:) 

Jeg spiser konsekvent hver 3. time .. Prioriterer proteiner.. spis 3 knekkebrød eller 2 skiver grovbrød hver 3. time- pålegg kan være : all slags kjøttpålegg som ikke overskrider max 10% fett, og ost som ikke overskrider 12% fett - all slags fiskepålegg er tillat- dropp alt som heter snop og kos (selvfølgelig ;) ) Til middag deler du liksom taLlerken i 3 - den ene halvparten fyller du med så mye grønnsaker du ønsker- kvart kjøtt eller fisk resten tar du karbohydrater : altså : potet, ris eller pasta.. bruk mager saus- pluss drikke masse : light produkter /vann - unngå vanlig saft og juice.. skal du kose deg - begrens det kun til 1 dag i uka.. Feks 1 muffins utgjør : 2 skiver brød med 4 skiver mager kjøttpålegg (2 skiver kjøtt pålegg på hver ) og 1 glass ekstra lett melk og 1 eple eller annen frukt- så valget er vel lett? det som metter deg mest, eller det som ikke metter deg og gjør deg lettere sulten i tilleg?? Når du er ute i farta kan du alltids ha med deg wasa sine ferdig smurte knekkebrød pakke i vesken din- koster maks 8- 10kroner og finnes i forskjellige smaker med kremost mellom knekkebrødene- Husk! spis konsekvent hver 3 .time om det så er frukt eller lett yoghurt eller knekkebrød- dette for at du skal hindre blodsukkeret ditt å falle, slik at du letter ekan stå imot søtsaker- når du har klart deg uten snop i 10 dager er kroppen din avvent av sukkeret - slik at du lenger ikke har lyst på sjokolade eller noe annet- når det har gått 3 uker- er kroppen din total renset for det giftige hvite sukkeret ;) ... Du kan også 1 gang om dagen spise 1 liten skål med havregrøt tilbredt med ekstralettmelk- du kan søte det med lettsylte tøy 1 desert skje eller bruke natreen (0 kalorier) eller bruke noe som heter sukrin (fåes kjøpt på helsekostbutikker , koster rundt 70 kroner, ser ut som vanlig sukker, og smaker som vnalig sukker, men nesten ingen kalorier )

her er erfaringer som jeg har gjort meg gjennom 6 år- og har gått ned totalt rundt 165 kilo ved dette prinsippet.. Pluss prioriter trening også , ikke nødvendigvis på treningssenter ta deg 1 times tur 4-5 ganger i uka og se hva som skjer og hvor raskt ;) det er lettere sagt enn gjort- men når du begynner å se resultatene blir du bare bitt av basillen :) Lykke til.. send gjerne pm om dere lurer på noe.. Husk! spis egentlig så mye magert kjøtt /kylling ,fisk dere orker til måltidene, jo mer protein jo mindre lyst på søtt ;)

Huff, husker da jeg hadde en BMI på 37. Jeg skammet meg for da jeg hadde en BMI på 22 og syns jeg var feit.

Nå har jeg gått ned 20 kg, har fremdeles igjen 20 kg til målet mitt, men vil ikke kalle meg feit lenger, mer kraftig.

Ei vennine av meg fikk gp for 1 år siden, hun ventet 1 år. Hun var gått ned 30 kg siden da. Men hun var en av de minste som ble operert i fjor her i dette området, hun veide "bare" 118 kg, så hun er også den som har gått ned minst. [:)]

Lykke til med operasjonen.

Masse lykketil med operasjonen, Picture Perfect.

Må si at jeg ble enormt motivert av deg Hilly77. Du har vært kanonflink. Jeg var i London i høstferien med mannen min, å når vi kom hjem hadde jeg tatt av 3 kg, utrolig nok. Men der kan man spise med god samvittighet, for man går jo hele dagen [:D][8D]
Men det jeg skulle si var at jeg ble ganske overrasket da, og ganske motivert av det samtidig, så nå prøver jeg, så godt jeg kan, har lang vei å gå, huff, veier nå 117 kg. men håper virkelig at jeg kan få det til. SKal hvertfall legge denne tråden på favorittene her, så jeg kan lese det flere ganger, hehe...
Takk for motivasjonen...[:D]

Back
Topp