dette med overvekt osv

MammatilTreprinser

Forelsket i forumet
*MIA*
kjenner jeg blir litt småirritert når folk som veier 70 kg sier de er syklig overvektig... sitter her med mine 145 kg og med en gastrisk bypass oprasjon i vente og kjenner at jeg bare lengter etter å veie det enkelte kaller syklig overvektig.....
takk måtte bare få det ut!!!!

mhm...må si meg enig med deg.

Masse lykke til med operasjonen din[:)]

jeg kan ikke vente til jeg kan kjøpe vanlige klær,og ikke måtte gå på BIB avd på hennes...eller på lindex eller kappahl.Ser virkelig frem til det[:)]

ORIGINAL: CogJ

okey.. ikke misforstå meg..

La oss si det er en som er 47 kg til vanlig... PLUTSELIG legger denne personen på seg 30 kilo..
Det blir jo ikke sunt for den personen.. og om personen er 155 høy så blir det jo høy vekt for høyden..

Jeg veide 67 kg.. La på meg 26 kg under svangerskapet.. Jeg vil si at dette er ALTFOR mye for MEG.. Fordi jeg ikke er vant til det..

Hadde jeg lagt på meg 26 kg jevnt over flere år, så hadde det vært en annen sak tror jeg..

Håper operasjonen din blir MEGA vellykket[:)] 

Jeg gikk på ung skolen en dag for å hilse på en lærer jeg hadde da.. Går bort til en dame og spør; Hei, er gry på jobb idag? Det er meg sa hun... Jeg holdt på å gå i bakken.. Damen hadde tatt av 70 kg ved hjelp av sånn mage operasjon og trening.. Helt utrolig at det går ann[:D]

skjønner godt poenget ditt her, men damen vil fortsatt ikke være SYKELIG  overvektig i mine øyne.......overvektig , ja.... men sykelig, nei....
takk for lykkeønskninger....[:)][:)] håper det blir vellykket jeg og:)

En venninne av meg tok en sånn operasjon i fjor sommer. Hun har halvert kroppen sin[:D]..nesten da..men ikke langt i fra[:D]har vel gått ned rundt 70kg[:)] Hun var 135 på det tyngste

ORIGINAL: tipp

En venninne av meg tok en sånn operasjon i fjor sommer. Hun har halvert kroppen sin[:D]..nesten da..men ikke langt i fra[:D]har vel gått ned rundt 70kg[:)] Hun var 135 på det tyngste

jg jobber hardt hardt for og klare d jg og[:)][:)]

kan jeg spørre hvor mye man må veie for å få en sånn operasjon?

ORIGINAL: tosøtesmå

eller de som veier 58-60 kg, og er 168/169 cm høye, og "ikke er tynne/slanke"[:'(]
Jeg er 169 cm og veier 65 kg, og er SLANK! Veide 58 kg en gang, men da sa alle at jeg var for tynn, og syns det selv også.

ja du har vell en ideal vekt!!!! good for you:)

ORIGINAL: turboquattro

tenker du på og få den dekket av staten???? da kan man prate med legen sin og få en vidre henvisning... men tror man må være på ett 3 siffret nummer og ha prøvd ALT.....ventetid der er ca 2 år
ellers kan man kjøpe en oprasjon, koster ca 140 000 kr.....aleris heter de man kan operere hos i norge...vente tid der er ca 1 mnd...ellers kan man dra til utlandet... der er det ca halve prisen , men også ikke like trygt....de private oprasjonene er det mye lavere intaksvekt for og få....

ORIGINAL: picture perfect

kjenner jeg blir litt småirritert når folk som veier 70 kg sier de er syklig overvektig... sitter her med mine 145 kg og med en gastrisk bypass oprasjon i vente og kjenner at jeg bare lengter etter å veie det enkelte kaller syklig overvektig.....
takk måtte bare få det ut!!!!

Veier man 20-30 kg over "ideal-vekta", så er man nok sykelig overvektig. Selv om du synes det er lite ifht deg selv kanskje, så er det usunt og farlig. Vi er ikke laget for å lagre masse fett på kroppen vår, og organer og blodårer osv tåler det heller ikke over tid.
Men alt er relativt....
Men ikke irriter deg over folk som veier mere enn de burde og klager, men samtidig veier mindre enn deg. Det er lettere for dem å gjøre noe med det enn det er for deg. Så det er bra at du får hjelp[:)]

Masse lykke til med operasjonen[:)][:)]

ORIGINAL: turboquattro

En BMI på ca 40.

Definisjonen på sykelig fedme er BMI på 40+, eller 35+ hvis man i tillegg har vektrelaterte sykdommer, så med mindre vedkommende er 140cm eller lavere på strømpelesten med de 70 kiloene sine så er det ikke snakk om sykelig fedme nei.

Men vekt er veldig subjektivt altså. Man har gjerne er vrengebilde av kroppen sin.
Jeg har jo følt meg smellfeit på en vekt jeg ville vært overlykkelig for å ha i dag. Uheldigvis finner man ikke gjerne ikke ut av det før man blir eldre, klokere...og tyngre [;)]

På den annen side, dersom picture perfect refererer til folk hun faktisk har omgang med i det virkelige liv og ikke folk som syter på nett, så vil jeg jo si at det er ganske lite sosialt intelligent av dem å klage over vekten sin når man er i samme rom som noen som har enda flere kilo å stri med. Det er vel en uskreven regel at slikt forbeholder man venninner i samme vektklasse?

ORIGINAL: Kattifnatt

Definisjonen på sykelig fedme er BMI på 40+, eller 35+ hvis man i tillegg har vektrelaterte sykdommer, så med mindre vedkommende er 140cm eller lavere på strømpelesten med de 70 kiloene sine så er det ikke snakk om sykelig fedme nei.

Men vekt er veldig subjektivt altså. Man har gjerne er vrengebilde av kroppen sin.
Jeg har jo følt meg smellfeit på en vekt jeg ville vært overlykkelig for å ha i dag. Uheldigvis finner man ikke gjerne ikke ut av det før man blir eldre, klokere...og tyngre [;)]

På den annen side, dersom picture perfect refererer til folk hun faktisk har omgang med i det virkelige liv og ikke folk som syter på nett, så vil jeg jo si at det er ganske lite sosialt intelligent av dem å klage over vekten sin når man er i samme rom som noen som har enda flere kilo å stri med. Det er vel en uskreven regel at slikt forbeholder man venninner i samme vektklasse?

Her fikk du i grunn med alt jeg hadde tenkt å skrive, så quoter denne!!

Jeg sitter også her nå med en vekt som er rett oppunder 3sifra, og tenker tilbake på da jeg veide mindre, men fortsatt "mye" i noens øyne. Jeg hadde en trivselsvekt, ser på bilder at jeg så bra ut....... men det er nå jeg har Fedme, hvis man ser på vekt i forhold til høyde..

Skjønner trådstarters frustrasjon godt

lykke til med operasjonen [:)]

Jeg veide 67 kg.. La på meg 26 kg under svangerskapet.. Jeg vil si at dette er ALTFOR mye for MEG.. Fordi jeg ikke er vant til det..

Hadde jeg lagt på meg 26 kg jevnt over flere år, så hadde det vært en annen sak tror jeg..

Jeg gikk på ung skolen en dag for å hilse på en lærer jeg hadde da.. Går bort til en dame og spør; Hei, er gry på jobb idag? Det er meg sa hun... Jeg holdt på å gå i bakken.. Damen hadde tatt av 70 kg ved hjelp av sånn mage operasjon og trening.. Helt utrolig at det går ann[:D]

Hvilken skole?  Vi hadde også en Gry som var STOR!

Skjønner veldig godt hva du mener[:)]
Vanskelig for andre å forstå hvordan det er å være sykelig overvektig,
for noen klager jo bare de veier noen kilo for mye.
Tok bypass opperasjon for to år siden og det har godt kjempefint
etterpå[:)]
Føler veldig med de som har store problemer med vekta,vet hvor vanskelig det er
å kvitte seg med de ekstra kiloene.
Stå på videre og gled deg til etter opperasjonen,du kommer
til å få et annet liv[:D]

For under hundretusen kroner opererer de på gjøvik (privat) ny klinikk som startet i våres- og en i bergen som koster likemye bariatric center tror jeg det heter.. Har selv gjennomgått gbp operasjon (gastric by pass) for et år siden- veide 146,5 på det meste og idag er jeg normalvektig.. Det er ikke bare bare å få den operasjonen- vis man virkelig vil lykkes må man spise lite itilleg diettmat [&:] jeg har gått ned over 81,5 kilo tilsammen 40 kilo før operasjon og 41,5 etter operasjon- det var blodslit mens det foregikk- men resultatet ? det var verdt alt!!! Litt kjedelig med venting over 2 år- men vet om 1 region hvor det er flere som har ventet i mer enn 4 år-5 år og venter forsatt[&:][:'(] selv ventet jeg i litt over 2 år..

ORIGINAL: ¤Kanonica¤

Hvilken skole?  Vi hadde også en Gry som var STOR!

Lurer jeg og på, for det hadde vi å!

ORIGINAL: Hilly77

For under hundretusen kroner opererer de på gjøvik (privat) ny klinikk som startet i våres- og en i bergen som koster likemye bariatric center tror jeg det heter.. Har selv gjennomgått gbp operasjon (gastric by pass) for et år siden- veide 146,5 på det meste og idag er jeg normalvektig.. Det er ikke bare bare å få den operasjonen- vis man virkelig vil lykkes må man spise lite itilleg diettmat [&:] jeg har gått ned over 81,5 kilo tilsammen 40 kilo før operasjon og 41,5 etter operasjon- det var blodslit mens det foregikk- men resultatet ? det var verdt alt!!! Litt kjedelig med venting over 2 år- men vet om 1 region hvor det er flere som har ventet i mer enn 4 år-5 år og venter forsatt[&:][:'(] selv ventet jeg i litt over 2 år..

Wow, det er virkelig bra jobba [;)] All ære til deg [:)]

Lurer på om det er mulig å få se før- og etterbilder? [8D]

det er vel en grunn til at det kalles sykeligovervekt......håper du lykkes i å nå dine mål[:D]
selv er jeg veldig fornøyd med kroppen min,som har født to barn.litt former burde kvinnfolk ha ,sier gubben.

dette har jeg reagert på også....

synes det blir for dumt hvis jeg skulle si at jeg var overvektig...
er 163 og veier normalt 68 kg...
i mine øyne er man fortsatt slank når man veier rundt der en plass...

kanskje de skriver det for å få oppmerksomhet...[8|]

Back
Topp