Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: MathiasOgMamma
Etter å ha betalt strøm og husleie 6000 igjen. Men der er vel andre regninger enn strøm og husleie?
Forsikring - ellers får man ingenting igjen hvis noe skjer
Telefon - som man må ha i dagens Norge
Transportkostnader
Barnehage/ SFO
Men er ALT annet betalt og man har 6000 igjen å leve for, kun til mat, da har man nok. Men skal 6000 dekke resten av det man må betale for å leve, så er det kanskje lite ja.
ORIGINAL: Hipphopp
Blir forbanna når jeg leser sånt.. Folk får ta sine egne konsikvenser.
Jeg/vi har 15 tusen i mnd etter ALT er betalt.. Skulle jeg gått på sosialen og krevd penger i mitten av md fordi jeg brukte de opp på fest, fyll å nye klær!
ORIGINAL: Enaj
Etter å ha sett fattige i Afrika har jeg problemer med å kalle noen for fattige her til lands.
Alle har mat hver eneste dag og tak over hodet, at man ikke har råd til å kjøpe nye klær hver mnd eller unne seg et kinobesøk eller to gjør deg ikke fattig. Jeg er kjempe glad for at vi lever id et landet vi gjør, kanskje ikke så mye med tråden å gjøre, men en tanke fra meg om fattigdom i Norge.
ORIGINAL: Froskegele
6000 etter husleie og STRØM??!
Hun skulle SKAMME seg over å bruke opp ressursene til fattigkassa om hun satt igjen med den summen der etter at husleie OG strømmen var betalt!! [:@]
ORIGINAL: *minibolla*
ORIGINAL: Linda.B
ORIGINAL: Qualitas
Hvilken inntekt må man ha for å være under fattiggrensa her i landet?
Jeg leste i sist Foreldre og barn bladet at fattigdomsgrensen for en familie med to barn er 350 000 etter skatt.. Må bare si at jeg syns ikke det er så fryktelig lite akkurat.. Men det er min mening da[;)]
350 000 etter skatt er trukket[8|] da er vi under fattigdomsgrensen[8D] mannen er student og jeg har 350 000 før skatt...
Jeg leste i sist Foreldre og barn bladet at fattigdomsgrensen for en familie med to barn er 350 000 etter skatt.. Må bare si at jeg syns ikke det er så fryktelig lite akkurat.. Men det er min mening da[;)]
350 000 etter skatt er trukket[8|] da er vi under fattigdomsgrensen[8D] mannen er student og jeg har 350 000 før skatt...
Ja, etter skatt.. Stussa litt over det asså for vil da tru at det er ganske så mange som går under fattigdomsgrensa da gitt..
ORIGINAL: Febbis
Ja, etter skatt.. Stussa litt over det asså for vil da tru at det er ganske så mange som går under fattigdomsgrensa da gitt..
Det kan da ikke stemme.
det er jo faktisk 30 000 utbetalt i mnd. Da har man ikke krav på bostøtte engang da. og hvis man er alenemor, så får man kanskje en femmer i os
ORIGINAL: carinasverden
herreh, vi hadde først 4000kr og etter lønnsøkning 8000kr igjen etter regninger og husleie og vi følte oss rike vi. Vi hadde ikke super mye, men har alltid kunnet kjøpe det vi trenger, så slike som hun det står om i HI kaller jeg bare sløsere[8|]
Jeg har aldri lagt fingrene imellom at vi ikke har hatt best råd[:)] Men nå har vi god råd da, får utbetalt ca 20000 i måneden og det er mer enn nok![:D]
ORIGINAL: Froskegele
ORIGINAL: HanneHM
Om vi kun hadde hatt igjen 6000 etter huslån og strøm er betalt, da hadde vi hatt veldig lite penger..
Vi betaler jo en god del mer regninger enn det der, billån (2000,-), forsikringer (1500) , bensin (2000,-),
og der var de 6000 borte, da kommer altså alt dette pluss mer utenom ; interenett, mobil, tv, MAT, pellets, klær, bomavgift, bhg, osv osv..
6000,- etter alle regninger er betalt, da hadde vi levd fett! [8D] [:D]
Litt of topic her men..
Betaler du 1500 kroner i MÅNEDEN i forsikringer? Har du isåfall vurdert å høre med andre selskaper for et bedre tilbud?