Dette lurer jeg virkelig på...

ORIGINAL: Chelsea.

Når folk skriver; gå inn på youtube å se! Eller fritthelsevalg.no, som er en organinsasjon som er mot alle type vaksine. Synes dette er kilder som ikke gir et godt grunnlag for om man bør ta vaksina eller ikke. det vil alltid være 2 sider av en sak. Men....det er opp til hver enkelt[:)] Men det må være greit å diskutere det...

Noen tolker det som at de er imot alle vaksiner, eller så er det de som syns at det er interessant å lese annet enn hva HS leverer ut. Det er fakta om sykdommene, noe man kan finne frem til selv og hvis man leter seg frem. Jeg er glad noen har tatt seg tid til å samle all informasjon om sykdommene og vaksinene.

ORIGINAL: janpanmarsipan

ORIGINAL: merete_80

Den vanlige sesonginfluensavaksinen blir heller ikke testet ut i mange år i forkant, men det er da sjeldent det blir stilt spørsmål ved det. Så lenge de bruker kjente midler så velger vel mange av oss å ta sjansen på vaksinen, fremfor å ikke vaksinere. Rett og slett fordi bivirkningene av H1N1 kan være verre enn bivirkningene av vaksinen.

Helsemyndighetene anbefaler heller ikke alle om å vaksinere seg mot den vanlige influensaen så da får folket større valg selv. Og mange gravide tar vel ikke vaksina mot vanlig sesonginfluensa heller.
I kommunen hvor jeg bor fikk alle ansatte gratis vaksine for noen år siden mot vanlig sesong influensa, men vi ble anbefalt om å ikke ta den. Hadde opprinnelig tenkt å ta den, men når 46 av 50 (på min arbeidsplass) takket nei så sier vel det noe også da.
Det er jo fordi vanlig sesonginfluensa ikke går så sterkt på friske og gravide. De som er i risikosonen for sesonginfluensa er anbefalt å ta den. Det er forskjell på sesonginfluensa og svineinfluensa og hvem de typene rammer.

Back
Topp