Dette lurer jeg virkelig på...

Sommerfugl79

Elsker forumet
Hvorfor er dere så opptatt av hva som skjer de første 48 timene etter å ha tatt vaksinen?
Det man burde bekymre seg for er jo hva som skjer om 1 år...5 år...eller kanskje 10 år...
Det er iallefall det som bekymrer meg...
Alle dere som har tatt den...Hvordan tør dere å ta den når dere vet at den ikke er testet ut med tanke på langtidsvirkninger?
Bare lurer jeg...[:)]

Alle ingrediensene i den er testet ut før, unntatt viruset H1N1, som er døde virus - istedenfor de levende man får med sykdommen. Tør du bruke nesespray som ikke er testet i 50 år?

ORIGINAL: FF

Alle ingrediensene i den er testet ut før, unntatt viruset H1N1, som er døde virus - istedenfor de levende man får med sykdommen. Tør du bruke nesespray som ikke er testet i 50 år?

bra sagt!

jeg er også bekymret for det som kan skje om 10 år, men jeg blir jo helt idiot om jeg skal tenke slik hele tiden.

De er vel brukt daglig av forskjellige folk i 50 år også da, og evt bivirkninger skal rapporteres. Og blir folk syke av den så går de vel til lege og legen rapporterer bivirkninger!

Så egentlig burde du da velge medisiner som vi tar som ikke brukes så ofte når du skal si at de ikke er testet!

Fordi jeg ikke hører på konspirasjonsteorier [;)]

Tror ikke jeg hadde vært så redd for å ta den for min egen del, men er redd for den lille i magen...

Det er akkurat der jeg også er. Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg ikke vært i tvil om jeg skulle ha tatt den!

Kommuneoverlegen her i Klepp mente at vaksina også går direkte til bebissen i magen... Mens enten helsesjefen eller smittevernoverlegen i Stavanger IKKE mente det.. [8|] Så hvem skal man tro på?

Og kommunelegen mente at bebissen ikke har noen direkte nytte av vaksinen uansett, men han anbefaler vaksinen.

Og siden vaksinen ikke ER testa på gravide (dèt er jo et fakta) så vet jeg sannelig ikke..

Haha litt av en samenligning må jeg si[8D]
Men nei.. Jeg er ikke villig til å prøve ut hva som helst uten at det er testet først... Men 50 år er vel kanskje å ta i litt?
Denne vaksinen er testet ut på 5000 personer over en periode på få måneder. Det holder ikke for meg.

ORIGINAL: DivaX

Men nei.. Jeg er ikke villig til å prøve ut hva som helst uten at det er testet først... Men 50 år er vel kanskje å ta i litt?
Denne vaksinen er testet ut på 5000 personer over en periode på få måneder. Det holder ikke for meg.

Ooooooog den nye nesesprayen som skal virke både mot rennende OG tett nese, er IKKE anbefalt til gravide... [;)] Så jeg måtte nøye meg med den vanlige...

Og hvor mange av disse 5000 er i så fall gravide? Og evt. bivirkninger får vi ikke før om mange år, kanskje..

ORIGINAL: Grete71

Ooooooog den nye nesesprayen som skal virke både mot rennende OG tett nese, er IKKE anbefalt til gravide... [;)] Så jeg måtte nøye meg med den vanlige...

Og hvor mange av disse 5000 er i så fall gravide? Og evt. bivirkninger får vi ikke før om mange år, kanskje..

HVIS jeg har forstått det rett så tester man ikke vaksina på gravide!

ORIGINAL: janpanmarsipan

Nei man tester ikke vaksina på gravide... Hvordan kan de da gå ut og anbefale den???? Dèt lurer jeg på! Joda de tester vel på dyr, men....

ORIGINAL: janpanmarsipan

Nei man tester ikke vaksina på gravide... Hvordan kan de da gå ut og anbefale den???? Dèt lurer jeg på! Joda de tester vel på dyr, men....

Si det. er det rart at mange gravide er i tvil. Vet om flere gravide som ikke tør annet enn å ta den.

ORIGINAL: merete_80

Den vanlige sesonginfluensavaksinen blir heller ikke testet ut i mange år i forkant, men det er da sjeldent det blir stilt spørsmål ved det. Så lenge de bruker kjente midler så velger vel mange av oss å ta sjansen på vaksinen, fremfor å ikke vaksinere. Rett og slett fordi bivirkningene av H1N1 kan være verre enn bivirkningene av vaksinen.

Helsemyndighetene anbefaler heller ikke alle om å vaksinere seg mot den vanlige influensaen så da får folket større valg selv. Og mange gravide tar vel ikke vaksina mot vanlig sesonginfluensa heller.
I kommunen hvor jeg bor fikk alle ansatte gratis vaksine for noen år siden mot vanlig sesong influensa, men vi ble anbefalt om å ikke ta den. Hadde opprinnelig tenkt å ta den, men når 46 av 50 (på min arbeidsplass) takket nei så sier vel det noe også da.

Dere vet tydligvis mer en ekspertene, så da trenger dere jo ikke å sitte å dikutere dette. Dere vet jo at vaksina er farlig!
Jeg for min del forholder meg til folk som KAN dette[:)] Jeg er vaksinert og lykkelig for at jeg beskytter meg og barnet mitt[:)]

ORIGINAL: *Oso*

ORIGINAL: Chelsea.

Dere vet tydligvis mer en ekspertene, så da trenger dere jo ikke å sitte å dikutere dette. Dere vet jo at vaksina er farlig!
Jeg for min del forholder meg til folk som KAN dette[:)] Jeg er vaksinert og lykkelig for at jeg beskytter meg og barnet mitt[:)]

Godt du er fornøyd med valget ditt - men jeg får en liten følelse av at du allikevel er skeptisk/redd siden du forsvarer ditt valg ved å henge oss ut som ikke deler ditt valg/mening - mulig jeg tar feil her.

Du gjør det klokt i å la oss diskutere dette på et saklig og voksent nivå - så tar vi valgene utifra det vi selv finner ut er best for oss, ikke sant Chelsea.. [;)]

Ingen VET hva slags påvirkning vaksina har på bebissen i magen. Fordi det så langt ikke er født noen bebisser som har fått denne vaksina. Så å si at vaksina IKKE er farlig er det ingen som gjør, ikke en gang helsepersonell. ALLE medikamenter KAN være uhelidige i svangerskapet, og si at en VAKSINE da er UFARLIG er tøv...

De som sier vaksina er ufarlig, kan ha rett. De som sier den er farlig, kan ha rett.

Virker som om noen er VELDIG påståelige når det gjelder vaksina. La nå folk få lov å diskutere dette da - vi har faktisk lov å være skeptiske - vi har lov å tenke selv. Vi er da ikke roboter med 5 i IQ heller da..

Godt du er fornøyd med valget ditt - men jeg får en liten følelse av at du allikevel er skeptisk/redd siden du forsvarer ditt valg ved å henge oss ut som ikke deler ditt valg/mening - mulig jeg tar feil her.

Du gjør det klokt i å la oss diskutere dette på et saklig og voksent nivå - så tar vi valgene utifra det vi selv finner ut er best for oss, ikke sant Chelsea.. [;)]

Henge ut?? jaha... Vil ikke henge ut noen! men jeg klarer ikke å la være å kommentere når det kommer frem direkte uriktige opplysninger, og VG, dagbladet og youtube er kildene for disse utsagnene. Å diskutere på et voksent nivå innebærer noe sikkrere kilder.
Er ikke redd for å ha tatt vaksina, er trygg etter at jeg har tatt vaksina[:)] Litt barnslig av deg å sitte å antyde mine følelser, du som "ikke" henger ut folk....

Kan du da vennligst opplyse om hvilke opplysninger som har blitt gitt her inne, som er direkte feil? Og gjerne med linker? Slik at VI også får sjansen til å finne ut det samme som deg..

Når folk skriver; gå inn på youtube å se! Eller fritthelsevalg.no, som er en organinsasjon som er mot alle type vaksine. Synes dette er kilder som ikke gir et godt grunnlag for om man bør ta vaksina eller ikke. det vil alltid være 2 sider av en sak. Men....det er opp til hver enkelt[:)] Men det må være greit å diskutere det...

Henge ut?? jaha... Vil ikke henge ut noen! men jeg klarer ikke å la være å kommentere når det kommer frem direkte uriktige opplysninger, og VG, dagbladet og youtube er kildene for disse utsagnene. Å diskutere på et voksent nivå innebærer noe sikkrere kilder.
Er ikke redd for å ha tatt vaksina, er trygg etter at jeg har tatt vaksina[:)] Litt barnslig av deg å sitte å antyde mine følelser, du som "ikke" henger ut folk....

Hvis du bruker litt mer tid til å lese innlegget mitt så ser du at "henge ut" er skrevet med kursiv.. så hvis du tar dette i betraktning så kanskje du forstår hva jeg mener.. Godt å høre du ikke ønsker å henge ut noen her inne - tenker jeg riktig så er det vel ingen som ønsker det inkludert meg. Men hold gjerne diskusjonen på voksent/seriøst nivå, uten å komme med kommentarer som at :

"Tro hva dere vil dere som mener vaksinen er farlig for dere vet jo mere enn ekspertene" - et slikt uttsagn synes jeg vitner om dårlig karakter/sarkasme og ikke minst setter temaene/diskusjonene på et lavere nivå...

Beklager hvis jeg antydet noe som helst, men utifra hvordan du ordlegger deg så kan jeg ikke annet enn å lure litt.. men tar heller en mer interessant diskusjon med andre brukere her inne, som kan gi meg saklige argumenter for og imot i denne store vaksinediskusjonen.

Hehe..gjør det du! Har du kommet med noen saklige argumenter til meg da? annet enn å beskrive hvordan jeg føler det i forhold til min vaksinering? Dessuten skrev jeg ikke "tro hva dere vil". Jeg synes de som overprøver ekspertene bør ha godt grunnlag for sine argumenter, noe jeg holder på. Dette er et diskusjonsforum, da må det være lov å diskutere[:)]

Back
Topp