Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja min arbeidsplass er tog, men ikke i flytoget daJa det er verdensbeste arbeidsplass
![]()
Hvorfor sluttet du?
Flere grunner egentlig. Kombinasjonen helgejobb, netter og turnus generelt og litt lav lønn.. Og en ufullstendig, men nesten fullført, lærerutdanning... Så er glad jeg sluttet sånn egentlig, men savner også mange småting med toglivet, for det er en livsstil ikke bare en jobb!![]()
som flere sier så spørs det jo helt åssen jobb han har... her jobber mann min 8-4 hver dag, men dette erikke noe form for skiftjobbing dahar en venninne som jobber på båt, og hun er på jobb i 14 ager og hjemme 14 dager... når hun er på jobb så er det lite fritid... de jobber hele dagen (12 timer) har kanskje 8 timer med søvn, før på'n igjen... jobb i 8 timer og fri i noen timer, før en 12 timersvakt igjen... det er jo derfor de får disse friperiodene
![]()
Ja, iblant kunne jeg ønske at jeg hadde fri helger og kvelder. Samme kunne jeg ønske at min samboer hadde normale tider. Men som du sier det er en livsstil
Og det er utrolig godt å ha fri midt i uken også. Er det mange år siden du sluttet?
Jeg aner ikke hva en flytogvert tjener, men det er vel litt under min gruppe.
Og nå har du jo mye deilig ferie da, det må jo være veldig deilig![]()
Jobbet frem til januar 2010. Dersom du jobber som konduktør så ligger vel øverste lønnstrinn på FT som det nederste på deres lønnsstige.. Så godt betalt er det ikke. Men det blir liksom uvesentlig når man trives så godt! Førere tjener tilnærmet likt for FT og NSB.
Joda, ferien som lærer er god, men man jobber for den. Er jo avspasering egentlig... Jeg regnet på hvor mye jeg jobbet da jeg var helt ny. Og på en 7 dagers uke jobbet jeg (kombinert undervisning, retting og planlegging) i snitt 50 timer i uka.. Så da er alle ferier velfortjent!![]()
Jobber du her på østlandet?
Ja, jeg kjører bare region kort. Så holder meg her i nærmiljø
Såpass ja, det er det en stor forskjell.. Jeg ligger på øverste trinn og er utrolig fornøyd med lønnen min
Hadde dere variable eller fastetillegg? Vet førene til har fastetillegg i FT, det har de ikke hos ossMin samboer er fører så jeg vet de tjener sånn ca likt.
Ja vet en lærer jobber mye og det blir jo mer og mer å gjøre høyere klassetrinn man jobber iSå ferien er velfortjent, men utrolig deilig alikevel kan jeg tenke meg
Jeg har tenkt mange ganger på at jeg bør skifte yrke, men jeg klarer ikke. Jeg kommer meg ikke opp om morgen og jeg føler jeg ikke har så mye tid med barna mine. Så jeg blir nok der jeg er i mange år til![]()
Og bra er det! At noen faktisk har en slik jobb i mange år, mener jeg. Det er ekstremt med utskiftning i FT i alle fall, mange unge som bare blir noen år. Faste tillegg, ikke variable. Da jeg jobbet der var vel det faste tillegget 12,5 % av lønna tror jeg..
Ja, det er godt med den jobben jeg har nå i forhold til sønnen min. Nå føler jeg at jeg får sett han mer i hverdagen, henter han hver ettermiddag, det kunne jeg ikke før, da var det så variabelt... Det er fordeler og ulemper med alle yrker syns jeg!![]()
Altså, i min turnus, så jobbar me i snitt 35 timar kvar veke, og dette er vel ganske normalt vil eg tru. Dvs 210 timar på 6 veker i gjennomsnitt. Viss din mann jobbar 13 x 22 på 6 veker jobbar han da nesten 70 timar meir enn meg, og det er jo ganske mykje, så JA, eg syns han jobbar mykje!!![]()
Oi, det var dårlig
Der bør jo foreningen jobbe litt bedre på synes jeg...
Jeg har vært der i over 6 år nå, så jeg blir. Det er dessverre mye utskiftning hos oss også, spesielt hos de yngste dessverre.
Ja det er nettopp det, det er fordeler og ulemper uansett hvilket yrke man velger.
Det viktigste må jo være at man trives med det man gjør![]()
Som sagt, jeg tror det var 12,5 % og det er jo to år siden. Foreninga jobber hardt med å få lønna opp, men ledelsen har hele veien sett på Flytogverter som serviceansatte og ikke sikkerhetspersonell (ombordansvarlig), men det er i en saaaakte endring der. Håper for de som er igjen der at lønna heves betraktelig!