Dette er ikke en vanlig arbeidsdag ikkesant?

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Jeg og min samboer diskuterer akkurat hvor lang en vanlig arbeidsdag er. Og han mener det er helt normalt å dra 1130 og komme hjem igjen 0030...
Jeg sier det er ikke normalt å ha slike lange vakter hele tiden. En arbeidsdag er 8 timer og ikke 13 timer.
Han mener dette er helt normalt, selv om loven sier 8 timer.
Så når dere du eller din mann drar på
jobb, er dere da bestandig borte i så mange timer?
Det er min samboer, han har alltid slike hele dag og kveld vakter. Og det er så kjedelig. :)
Slik kommer det jo alltid til å være, det er jo slik han liker det. Han har ca 22 oppmøter på 6 uker. Så han er jo mer hjemme når han er fri, men han jobber enormt mye i perioder..

Jeg er ingen ekspert, men tror ikke det er så unormalt å ha 12-timers vakter når man jobber skift. Når du regner på det, blir det vel litt lengre dager enn vi vanlige er vant med, men ikke altfor lange.

Jeg var aldri på jobb i "bare" 8 timer, så selv om det er normal arbeidstid for folk flest...gjelder ikke det alle :)

Vi som jobber 8 timer har jo ca 22 oppmøter på en måned, så i snitt jobber han vel ikke så unormalt mye.

Skriver fra mobilen. Bvapp.

Jeg jobber også turnus og har ikke til vanlig 12-13 timers dager. Jeg har det iblant, men ikke bestandig.

Vi som jobber 8 timer har jo ca 22 oppmøter på en måned, så i snitt jobber han vel ikke så unormalt mye.

Skriver fra mobilen. Bvapp.

Nei, det var jo det jeg skrev også. Det er mye i perioder :)

Det spørs veldig på type jobb. Jeg hadde opptil 11 timers dager da jeg jobbet på tog, nå som jeg er lærer er arbeidsuka 42,5, men med undervisning bare 8.30-14. Jeg jobber myyye mer som lærer enn som serviceansatt på tog....

Det spørs veldig på type jobb. Jeg hadde opptil 11 timers dager da jeg jobbet på tog, nå som jeg er lærer er arbeidsuka 42,5, men med undervisning bare 8.30-14. Jeg jobber myyye mer som lærer enn som serviceansatt på tog....

Når sluttet du å jobbe på tog? Mulig vi har møtt hverandre da :p
Ja, man har ofte slike vakter, men min samboer er ekstrem til å søke en turnus med slike vakter. Og har nå vært en lang periode med lange vakter..
Jeg mener det ikke er normalt, og han mener at det er det :p

Noen type jobber har så lange arbeidsdager, men flertallet har jo vanlig 8timers dag.

Det jeg mener også, flertallet har normal lengde :)
God man kan holde liv i forholdet med en liten diskusjon :p
Hihi

Normalen er 8 timer, jeg har det. Sambo har fra 10-12 timer på jobb, noe som gir færre oppmøtet. Han jobber ikke flere timer pr år enn meg.

Jeg jobber alltid 8 timer. Men sambo jobber 12 timer når han er på jobb, så det er normal arbeidsdag for han og de han jobber med. Men de jobber mye i perioder og har da mye fri når de har fri :D

Min mann jobber 12-14timer i strekk.. Drar på jobb sånn 21.30 og kommer hjem 09.30/11.30.. Helt vanlig for han

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Min mann jobber 12-14timer i strekk.. Drar på jobb sånn 21.30 og kommer hjem 09.30/11.30.. Helt vanlig for han

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Når der er natt man jobber synes jeg det er helt naturlig å ha lange vakter. Ikke merker jeg at han er borte da heller :p Så det er ikke noe stress. Liker bare ikke de hele dagene og kveldene. Spesielt ikke når jeg er syk :p Hihi

Gubben min jobber 7- 17.30, ofte overtid og..
Men det er skift og han har fri annenhver uke så for min del er det helt greit.

Jobbet på Flytoget fra 2007-2010. Jobber du på tog? Savner det litt fortsatt, helt seriøst: verdens beste arbeidsplass!

Jobbet på Flytoget fra 2007-2010. Jobber du på tog? Savner det litt fortsatt, helt seriøst: verdens beste arbeidsplass!

Ja min arbeidsplass er tog, men ikke i flytoget da :p Ja det er verdensbeste arbeidsplass :)
Hvorfor sluttet du?

For min mann er 12-14 (ofte lengre) timers arbridsdag helt normalt...
Han jobber hellet ikke færre dager enn andre,heller mere:-\

Back
Topp