Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Riene fra 4 cm - 10 cm. Gikk fra 4-10 på under en time, så fikk null pause og det var utrolig vondt. Når jeg fikk presse var det en lettelse synes jeg :)
Eneste som virkelig var vondt var riene fra 2 1/2 til 3 1/2 cm, så ingen alternativer passer. Fikk epidural etter det og hadde knapt nok egne rier siden jeg ble satt på drypp en halvannen time etter de tok vannet. Opp til 2 sørget et balongkateter for og det sov jeg igjennom. Men de timene jeg bare hadde drypp var FÆLE. Hadde sammenhengende rier i 5 timer og ingen pauser. Etter epiduralen kjente jeg omtrent ingenting og aner ikke hvordan en pressrie er engang.
Nr1: Da hun ble dratt ut og tiden etterpå (revna grad4).
Nr2: Hadde ks, så ingen vondter under det. Dagen etter da jeg skulle opp og stå for første gang derimot... Trodde jeg seriøst skulle dævve, og var drit forkjøla med masse nysing og hosting i tillegg, haha! [8D]
Stemte 8-10 men etter å ha tenkt meg om var det vondere rundt 5 cm.. Da spydde jeg som en gris og fant ingen behagelige stillinger å ligge/sitte/stå på[&:] Synes riene var helt jævlige! Ble til slutt epidural[:)]
Stemte da babyen kom ut... Men egentlig var det etterpå.. Livmoren ville ikke trekke seg sammen, og de trykket meg så hardt i magen at jeg var helt ødelagt etterpå.
Definitivt riene.
Trykte på fra 8-10,men syntes de var veldig vonde fra 4-10! Helt forjævlige var de faktisk når jeg tenker etter [:o]
Å presse ut ungen var ingenting! Kan ikke huske at det gjorde vondt i det hele tatt jeg [8|]