det vondeste under fødselen?

Åpningsriene fra 4-8cm. Det tok lang tid, stoppa opp noen ganger, men rinene var VONDE. Etter 8-9cm kom pressriene, så pressa meg til full åpning da. Etter det var det ikke så vondt.

Når hodet stod halvveis ute... Og riene mellom 7 og 10 cm var heller ikke til å spøke med.

modningsriene var det eneste jeg syns var vondt med hele fødselen.

hadde det ikke vært for dem kunne jeg sikkert født en unge i året [8D][:D]

Når hodet stod i åpningen like før ho kom ut. Panikken tok meg ei lita stund der altså[8D]

At eg fekk prolaps, men det er ikkje normalt under fødsel då...

Kan ikkje svare på resten, for det er ingenting mot akutt prolaps.

uten tvil de siste minuttene før pressriene, altså 8-10cm. 

De første cm gikk vel egentlig ganske greit, men fra et par cm og til full åpning var et helvete. (hvertfall med første fødsel, da dette tok 1 døgn. Noe bedre på andre siden det gikk mye fortere,men fortsatt det verste ja.)
Men det var rene befrielsen når det var blitt full åpning og babyen skulle ut. [:)]

Jeg hadde en veldig fin fødsel, og synes ikke noe var ekstremt vondt.. men det sve nedentil når hodet sto i åpningen.. 

Ingenting ved fødselen var vondt. Men dagen etter og de 2 neste mnd var vonde. Revnet grad 2, fikk forstoppelse og generelt svei noe inn i hel.... i 2 mnd det var vondt...

Men selve fødselen.. Nei hadde ingen smerter da.

åpningsriene fra 4-8 cm[8D]

ORIGINAL: Mikke

Ingenting ved fødselen var vondt. Men dagen etter og de 2 neste mnd var vonde. Revnet grad 2, fikk forstoppelse og generelt svei noe inn i hel.... i 2 mnd det var vondt...

Hæ?? [:D] Hadde du ikke smerter?

ORIGINAL: Legally blonde

ORIGINAL: Mikke

Hæ?? [:D] Hadde du ikke smerter?

Nei. Jeg har brukket en tå nettopp og det var MYE vondere.

Jeg ble satt igang, og det gjorde at riene kom tett. Veldig tett og pga ks første gang ble jeg jo anbefalt epidural for ellers kunne det hende arret ikke tålte disse intense riene og det ville da bli nytt ks. Så jeg måtte jo si ja. Men selv om det var intenst var det ikke smerte i den form. Når lillebror kom med sine 4755g så føltes det som en glatt fisk som skled ut av meg... tja hadde pressrier i tre kvarter da. Men det var nok epiduralen som virket vledig godt for revnet hele veien rundt. Kjente ikke noe da, men det var jo derfor jeg hadde vondt så lenge etterpå da..

Men jeg har født to barn uten smerter under selve "fødselen" Første gang under narkose og andre gang var det antagelig epiduralen, men hadde ingen smerter før den ble satt heller nei...

Med første var det riene fra rundt 4 cm til pressriene starta. Hadde ikke epidural.
Med andre var det da han sto en stund i åpningen. Hadde epidural.

Ehhh, de første riene...de som gjorde at jeg skjønte at det var noe på gang! De var ikke sterkere enn menssmerter.
Det vil si at jeg fikk akutt KS før riene begynte. Så jeg vet ikke hva det er å ha vondt i forbindelse med fødsel...

Annet: Vondt fra 4-9.5 cm :P Fikk epudiural 40 min før pressriene, så det hjalp ikke så veldig, men jeg syns det var jævlig hele veien fra 4 cm.

ORIGINAL: 3 små bøller

ORIGINAL: Ida82

Skulle i grunn vært en avkryssning for annet også.

I mitt tilfelle fikk jeg pressrier FØR jeg kunne presse. Det å måtte holde tilbake var VONDT!!!!!!!!!!!!!

Ja, å holde igjen er heeelt grusomt!! Med første måtte jeg holde igjen i tre kvarter ca...

Grøss[&:] Tror det var noe sånt jeg også måtte holde igen, føltes som en evighet!!! Husker lettelsen når jeg endelig kunne presse[:)]

Jeg skjønte egentlig ikke at jeg var i fødsel, før bf sa NÅ reiser vi og da var jeg så og si 10 cm!

Men jeg syns når hodet duppa inn og ut! FY FAEN DET SVIDDE!!!!

Kjentes som ja hva skal man si; noen som sager av klitorisen eller noe? Auch! Men det var visst fordi jeg ikke hørte på jordmor pressa når jeg ikke skulle og slappet av når jeg skulle presse [8|]

Riene hele veien!

Da babyen kom ut[&:]

Back
Topp