det vondeste under fødselen?

ORIGINAL: forvirretmor

Den siste tiden før pressriene kommer.

Jeg er såååå enig!

Jeg ble satt i gang, og da sies det at riene er ondere enn normalt ? Riene mine var i alle fall et helvete hele veien.. rundt 24timer uten pauser.

Kjente hverken at ungen kom ut eller at jeg ble hasteklippet uten bedøvelse pga de store smertene riene gav.

Epiduralen funket ikke [:(]

Nr 1 hadde jeg epidural, og da var det når hodet kom ut - HAN SATT FAST!!! AUUUU[&o]
Nr 2 ikke epidural så definitivt de siste cm, men den smerten er glemt, verre med det hodet som satt fast, det tror jeg aldri at jeg glemmer

Måtte ta "riene hele veien", for hadde så og si ikke pauser mellom riene med noen av dem (lengste pause hadde jeg med snuppa - og den varte i 30sek [8|])...

Men så rakk fødselen til førstemann bare i 2timer og 15min fra første tegn til fødsel (rie + vannavgang), og med snuppa varte fødselen i 45min fra jeg begynte å lure på om det kunne komme til å skje noe i løpet av de neste dagene [8D] ...Usikker på nøyaktig tid, men tipper det tok 30min fra første sikre tegn til fødsel (rie + vannavgang) og til hun var født... Så HELE fødslene var det vondeste, men det var allikevel ikke gørrvondt og vips så var det over [:D]

Dette synes jeg er vanskelig å svare på, da jeg omtrent ikke husker noe fra fødselen - annet enn det jeg har blitt fortalt. Men jeg tror jeg så på det hele (fra første vonde rie, 4cm) som helt jævlig vondt. Han satt fast bak ved rompa og var stjernekikker,så jeg hadde den pressefølelsen i ca 15 timer.. Det var ikke så godt[X(]

Skulle i grunn vært en avkryssning for annet også.

I mitt tilfelle fikk jeg pressrier FØR jeg kunne presse. Det å måtte holde tilbake var VONDT!!!!!!!!!!!!!

husker egentlig ikke.
husker ikke smertene....
Men vet jeg hadde smerter,men de fleste ble bedøvd av kraftig epidural.....

Ingen av delene. Det vondeste med hele fødselen var da jordmoren sjekket åpningen.. Fy faen så vondt!!

Med første var det da jeg måtte holde igjen på pressriene mens vi venta på den siste kanten.. Var en befrielse da jeg fikk jobbe med pressriene.

Med andre var det da jordmor hjalp til å åpne den siste kanten!!
Men også riene fra 4-10 cm, for det tok bare 20-30 min. Måtte holde igjen litt på slutten da og, før jordmor hjalp til og jeg fikk lov å presse.

ORIGINAL: Ida82

Skulle i grunn vært en avkryssning for annet også.

I mitt tilfelle fikk jeg pressrier FØR jeg kunne presse. Det å måtte holde tilbake var VONDT!!!!!!!!!!!!!

Ja, å holde igjen er heeelt grusomt!! Med første måtte jeg holde igjen i tre kvarter ca...

Første; Riene fra 0 til 7 cm! Helt jævli ettersom jeg hadde vannavgang! Fikk epidural ved 7 cm!

Andre; Pressriene var definitivt verst.. Ingen smertelindring.. Kjentes ut som hele livmoren skulle sprenges og revne!

1 gang: Definitivt riene, frem til jeg fikk epidural. Hadde kjempevonde rier i litt over 6 timer. Dette var en igangsatt fødsel..

2 gang: Da hode skulle ut. Denne fødselen startet av seg selv og fikk rolig og greit for seg. Med førstemann så la de seg på magen min får å få han fort ut, så det husker jeg ikke noe av, men denne gangen fikk jeg med meg alt. Hehe [:)]

Men utrolig fine fødsler, begge to !

Jeg hadde jo allerede 3 cm åpning når riene kom.. Så vet ikke helt hva jeg skal si jeg. Riene frem til pressriene var sammenhengende og grusomme

Syns den sprayen de hadde på som skulle bedøve meg før syinga var det verste jeg, den svei [:-]
Ellers syns jeg faktisk ikke det var så ille som folk sa det kom til å bli [:)]

jeg hadde storm rier fra 0cm til nesten 4cm i 16 timer før han ble tatt med haste ks og de riene er det verste og vondeste jeg har opplevd[:(][:(]

åpningsriene fra 0-4! Det tok 30 timer fra første rie til jeg var opp til 4 cm.

Da fikk jeg presstrag og måtte ha epidural for at ikke livmorhalsen skulle hovne opp, for da hadde det tatt dobbels så lang tid.

ORIGINAL: forvirretmor

Den siste tiden før pressriene kommer.

å bli sydd etterpå, va vist bare noen pyntesting så di sa så fint. men d tok jo evigheter

Back
Topp