Det var mange varer...

R

RoseBusk

Guest
Storhandelet på rema i går. Sånn typ middag og alt vi trenger for de neste 2-3 ukene. Ble noen tusenlapper. Så sier gjøken i kassa " det var mange varer, trenger du så mye da?" Syntes det var litt frekkt. Gjør jobben din og drit i hva og hvor mye jeg handler. Spurte hvor mange poser jeg skulle ha også selv om jeg la 7 handlenett på båndet. Status iq for å jobbe på rema er lik 50 lissom
 
Jeg sa det ikke til han da, om det er til noe hjelp.

tja, nei, egentlgi ikke. Selvsagt styggere gjort om du skulle sagt det tl ham kanskje, men frekk og nedlatende er det like mye å skrive det her

Du kunne svart: Ja, for jeg handler for mange og lenge og "jeg trenger de 7 jeg har lagt her, naturlig nok" uten å skrive for hele verden noe så nedlatende og åpenbart feil som iq 50
 
Samboern jobber deltid på kiwi og har fortalt meg at en gang kom det et par som hadde TRE handlevogner fulle med cola! Var ikke tilbud en gang, han kommenterte det ikke da til de, men fortalte det jo til meg etterpå, fordi det var visstnok litt av syn. :hilarious: Vet jo ikke hva slags person den ansatte som jobbet i kassa er. Eller hva slags dag personen har. For noen så bare glepper kommentarer ut, før de har tenkt det. Og det med antall poser som han spurte om, spør de kunder sååå mange ganger daglig, at det går automatisk. Slik som da samboern min jobbet i kassa og kunden sa mens hun betalte at hun ikke trengte kvitteringen, samboern hørte det godt og sa "den er grei", men 4 sekunder senere "vil du ha kvittering?", endte med at de begge flira. Menn sånn er det, det er slitsomt å jobbe ensformig, der alt går automatisk. Så "oppførselen" til den ansatte i kassa kan ikke forklares med IQ.
 
Det var nok bare sagt for moro, som en "icebreaker". :)
 
Kan ikke ta på vei for alt? Noe bør man sile vekk. Og syns ikke du høres mer hyggelig ut.

Edit: og nå oppdaget jeg at du er Solsikka, så er ikke så sjokkert. :p
 
Han prøve nok være morsom. Vi er nok litt for hårsåre, må bli flinkere til å heller tenke positivt enn negativ.
 
Kan ikke ta på vei for alt? Noe bør man sile vekk. Og syns ikke du høres mer hyggelig ut.

Edit: og nå oppdaget jeg at du er Solsikka, så er ikke så sjokkert. :p

Åja Er det henne i forkledning? Det forklarer en del.

Ut i sola med seg!
 
Rema har faktisk mange butikker som ansetter folk som har litt problemer med å komme seg ut på arbeidsmarkedet. Ikke nødvendigvis en av disse som satt i kassen, men det kan være. Da kommer det gjerne litt ugjennomtenkte kommentarer fra noen. Ikke alltid man merker det på personen at denne har noen problemer, annet enn at man misliker oppførselen. Syns likevel det er supert av arbeidsgiver å gi de en sjans.
Og tror nesten alle som jobber i kasse, spør automatisk om poser selv om kunden har sagt hn ikke trenger eller alt bedt om. Noe går på autopilot,spesielt om man er trøtt.
 
Har du aldri vært trøtt på jobb eller litt distré pga noe? Den stakars personen i kassa kunne ha hatt problemer du ikke visste om eller at noe hadde skjedd. Litt distré og si noe rart innimellom må man få lov til uten at noen skal bli sure av den grunn. Jeg legger sjeldent merke til hva de i kasse sier siden det jeg går i butikken på automat og spesielt når jeg har med barna. Det blir sånn ja pose og nei til kvittering. Litt festlig hvis de sier noe annet da. Hehe
 
Det vedkommende i kassen sa var litt frekt, det du skriver her er litt frekt, mange av svarene i denne tråden er veldig frekke, og det kan godt hende mitt svar og er frekt for enkelte.

Det er ikke alltid at ting er ment som frekt, men det kan tolkes sånn, særlig hvis man legger den siden til. Kanskje du hadde en dårlig dag, kanskje den bak kassen hadde en dårlig dag, det spiller ingen rolle. Det er synd at du føler du hadde en dårlig opplevelse, men forhåpentligvis var det et engangstilfelle. Legg det bak deg og gå videre med livet ditt :)
 
Det å spør om pose og kvittering går automatisk når man jobber i butikk. Og det er ikke alltid de legger merke til om du har med pose selv.

Tipper kommentaren kom som et forsøk på small talk i kassa. Men skal innrømme selv at den kom ikke rett formulert ut.

Jeg jobber i butikk selv og det er ikke bestandig like lett å bryte isen på kunder. Men det er i fleste tilfeller for å lette på stemningen i kassen.
 
Status IQ? Hva slags menneskesyn har du som ser ned på mennesker som jobber på butikk/rema:eek:?

Jeg jobbet 4 år på butikk før jeg tok bachelor utdanning. Butikkpengenen brukte jeg til å kjøpe hus i fjor. Ja må ha skikkelig lav iq ja! Sparepenger er jo ikke fornuftig i det heeele tatt.

Man spør om noen skal han pose uavhengig av antall varer, og uavhengig om vedkommende har med seg noen poser. Fordi om man gir pose til noen med mange varer, og de ikke skulle ha, blir de sinte. Og skulle de som hadde poser med seg trenge flere, blir de fornemet når de måtte betale for posen(e).

Kommentaren om antall varer er ikke lav IQ, men feilslått smaltalk. Vi skull smaltalke. En gang sa jeg «ja bananer ja, det er en praktisk frukt» . Pinlig, men vedkommende lagde ikke tråd om meg på forum meg av den grunn.

Erfaringene mine er at enkelte tror man kan behandle butikkansatte som dritt og ser ned på dem. Feks, Har fått kasta tippekuponger i ansiktet mitt, fordi jeg solgte han «feil lotto». Jeg hadde solgt han vikinglotto som han ba om, men han mente selvfølgelig vanlig Lotto, det var jo min feil,
Er heller de som er stygg mot butikk ansatte jeg stiller spørsmål om IQ’en til
 
Alt man skal bli fornærmet for nå til dags...
 
Back
Topp