Det store barnevogn spørsmålet!

Takk for svar:) syns det er vanskelig med vogner. Er så mye å tenke på. Får ta meg noen turer ut for å se ordentlig på dem :-)

Det viktigste er at vognen oppfyller alle de kriteriene du har :) spør om hjelp i butikken, så finner du den rette vogna!

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Emmajunga duo s er absolutt min favoritt til de små. Over 1 år er det babyjogger.
Duo s veier lite, har store svingbare forhjul, stødig og ikke minst stor bag med sittemulighet så at du kan bruke den lenge. Love it og gleder meg til å bruke den igjen.
Bugaboo er fin og bra, men ikke vognen hvis du får et stort barn.

Ehm... Bugaboo har en av de største bagene på markedet. Og vi synns bagen var stor nok på Brio Goen vår sist og gutten var 4.5 kg.
Så alle er forskjellige.
Emmaljunga er tradisjonell og fin, men er ikke vognen hvis du skal ha den mye inn og ut av bil ;-)

Bugaboo buffalo
Denne har jeg sett mye på og liker den godt,men er fortsatt litt usikker. Baggen er jo så stor og dyp, men liker ikke at sportsdelen er så lite lun og at den ikke kan legges helt flatt.
Er det ideelt for babyen å bare vippes ned slik at ryggen er flat når h*n skal sove? Og tenker litt på hvordan det blir til høsten (siden vi får barn i april) skal de vel over i sportsdelen da. Og når det begynner å bli kaldt ute skal de over i delen som ikke har noe kanter, blir det ikke kaldt(særlig for knærne)?
Har veldig lyst på denne vognen så blir veldig glad hvis mine bekymringer bare i tull ;-)

Det med ryggen skal du ikke bekymre deg for. Det var oppi diskusjoner når dette designet kom (city jet), og fysioterapeuter osv sa at det var ikke noe galt med dette.

De som vurderer Mb mountain buggy, bør se på city elite. City elite har mindre reklamasjon og klager en Mb! Mb blir også veldig lang sammenslått mens elite blir mindre og er lettere å håndtere.

Men vil si at resten er veldig likt.

Vi skal ha Emmaljunga Mondial Duo. Har prøvd den på butikken og den var helt fantastisk god og trille så jeg gleder meg veldig til kjøpe den vognen :-)

Dere som sier Emmaljunga edge duo o.l. tar stor plass i bil. Vil det si at du bare får den inn i stasjonsvogn? Jeg bor også i storby og selv om det kanskje ikke er en byvogn, så er jeg heeelt forelska og må ha den:p:D

Dere som sier Emmaljunga edge duo o.l. tar stor plass i bil. Vil det si at du bare får den inn i stasjonsvogn? Jeg bor også i storby og selv om det kanskje ikke er en byvogn, så er jeg heeelt forelska og må ha den:p:D
Vil tro du får den inn i vanlige biler også :) Men den tar nok ca hele bagasjerommet da.

Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt 27.04.2015

Bugaboo Buffalo :Heartpink Har allerede kjøpt den. Den er såååå fin og jeg får masse skryt at venninner som har sett den her hjemme at den er så enkel og fin. +++ kjempe lett å trille ;)

Vi skal ha TFK med multi-x bag

Her har jeg city eliten etter guttungen :) så vi har allerede kjøpt sølvgråbag til den :-D Da guttungen var baby hadde jeg emmaljunga mondial duo, kjempeflott vogn! Men utrolig tung med sportsdelen.. Har prøvd mange vogner men city eliten er en klar favoritt!! :-D Og siden det er vår/sommerbaby så trenger vi ikke den største bagen uansett :-)

Her blir det Bugaboo Chameleon mest sannsynligvis. Fint design, lett vogn, enkel å styre og anbefalt av flere kjente som har små barn :) Gleder meg til å kjøpe den, men blir vel ikke før det nærmer seg litt mer.

Vi hadde emmaljunga til nr 2
Minus: tung,litt klumpete
Pluss:stor bag, rå stilig!
Men igjen hadde ikke valgt den vognen nå,pga aprilbabies. Behovet for så stor bag er ikke så stort som det er på vinteren.

Nå blir det nok en Stokke crusi, da det er mannens tur å velge;)

Hvilken Emmaljunga hadde du?

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har jeg city eliten etter guttungen :) så vi har allerede kjøpt sølvgråbag til den :-D Da guttungen var baby hadde jeg emmaljunga mondial duo, kjempeflott vogn! Men utrolig tung med sportsdelen.. Har prøvd mange vogner men city eliten er en klar favoritt!! :-D Og siden det er vår/sommerbaby så trenger vi ikke den største bagen uansett :-)
Kjenner at dette er et område som vi er helt blanke på, men hvor lenge kan man bruke den store hardbaggen til city eliten? Det er nesten flaut å spørre, ha ha!! Men den vogna appelerer veldig til oss som går mye tur i marka :)

Kjenner at dette er et område som vi er helt blanke på, men hvor lenge kan man bruke den store hardbaggen til city eliten? Det er nesten flaut å spørre, ha ha!! Men den vogna appelerer veldig til oss som går mye tur i marka :)

Ca 6 mnd :-) Jeg går masse på tur i marka så denne vogna er bare helt super! Lett og trille selv med større barn oppi, lang rygg og kan brukes til man ikke trenger vogn lengre :-)

Vi kjøpte Emmaljunga Edge duo til førstemann, er forelska i den vogna! :Heartred

Back
Topp