Det overrasker meg..

Jeg stiller meg tvilende :)

Ja det finnes andre seter og jeg har et annet sete nå. Men synes uansett ikke noe om å ofre barnets komfort i et sete mot trygghet i et annet. Det skulle ha vært i pose og sekk.
Men nå sitter hun i det andre setet, selv om hun ikke trives like godt i det.

Forstår ikke det med komfort heller jeg, for min klaget aldri, bare alle de voksne som så det, de sa at han måtte vel ha vondt..
Hørte ingenting om det vi når vi kjørte på ferie i 6 timer, eller på hyttetur i 5 timer.

Vi kjøpte ny bil, for å få plass. Vel det holdt på å gjøre oss personlig konkurs :/ er ikke bare å skaffe en ny bil desverre.. det ødela vår mulighet til å kjøpe hus det året :/ så først 2 år etter bilkjøpe kunne vi kjøpe hus.
Men hva er da viktigst?
Bil der barn sitter trygt eller å eie hus?
Hadde ikke kost meg i huset hvis barnet mitt døde på bekostning av bilsikkerheten...

Forstår ikke det med komfort heller jeg, for min klaget aldri, bare alle de voksne som så det, de sa at han måtte vel ha vondt..
Hørte ingenting om det vi når vi kjørte på ferie i 6 timer, eller på hyttetur i 5 timer.

Ikke vet jeg, men jeg merker at hun ikke lenger vil sove i bilstolen, at hun sitter og småklager noe hun aldri gjorde i besafe og hun protesterer på å bli satt inn i bilen. Det skjedde allerede på første turen i nye setet.

Jeg kan ikke spørre henne for hun er bare 7 mnd, men man merker jo om barnet liker det ene eller det andre bedre.

Ikke vet jeg, men jeg merker at hun ikke lenger vil sove i bilstolen, at hun sitter og småklager noe hun aldri gjorde i besafe og hun protesterer på å bli satt inn i bilen. Det skjedde allerede på første turen i nye setet.

Jeg kan ikke spørre henne for hun er bare 7 mnd, men man merker jo om barnet liker det ene eller det andre bedre.
Vi måtte bytte stol fordi hun hang med hodet i den vi hadde. Mange måter å se eller forstå at de ikke sitter komfortabelt.

Ja, har vært perioder her også der de ikke liker å sitte i bilsetet, hadde en vanskelig periode da eldstemann var rundt 1 år - 1.5 år, men det gikk over heldigvis. :)

Men det finnes da flere seter en besafe? Det er et stort sete som tar mye plass. Det er nettopp derfor man skal prøve seter i bilen før man kjøper de. Hvorfor må man på død og liv kjøpe så store og dyre seter om man har dårlig plass og dårlig økonomi?

Besafe er stort - ja. (Så man bør sjekke at det passer før man får tak i det - som med alle andre)

Men, økonomisk sett er det setet man kan leie fra If, så det er et av setene man kan få tak i uten å bruke tusenlapper på en gang. Vi leier to slike og betaler ca 200,- pr mnd totalt.

Ja, har vært perioder her også der de ikke liker å sitte i bilsetet, hadde en vanskelig periode da eldstemann var rundt 1 år - 1.5 år, men det gikk over heldigvis. :)

Ja men merkelig at hun på veien til butikken i Besafe hadde det fint mens på vei hjem i Cybex så klaget hun, og klager mye oftere i bilen nå enn før ;) Før klaget hun litt hvis hun var trøtt, nå klager hun utenom det også.

Ja men merkelig at hun på veien til butikken i Besafe hadde det fint mens på vei hjem i Cybex så klaget hun, og klager mye oftere i bilen nå enn før ;) Før klaget hun litt hvis hun var trøtt, nå klager hun utenom det også.

Må satse på at det går over, minstemann her hater å kjøre bil, gjorde det i babysetet også :P Men går bedre nå da, vi kan ikke kjøre hvis han er trøtt, for tar tid før han finner roen i bilsetet, så da må jeg stoppe og sette i smokk hele tiden :P

Man kjenner sitt eget barn best!

Men hvor? Det er jo ikke dører til baksetet. Må jo ta ned stolryggen foran...

Ja, men om man tar ned seteryggen på sjåfør setet kan man jo sette barnet bakovervendt bak passasjer.

Googlet det, og flere hadde skrevet på andre forum om bakovervendt i to (tre) dørs bil ;)

Men hvor? Det er jo ikke dører til baksetet. Må jo ta ned stolryggen foran...

Nei, man må ta frem førersetet og sette barnet inn den veien. Vi hadde vesla i et bakovervendtsete i en nesten like liten bil med tre dører. Ikke noe problem det.

Ja, men om man tar ned seteryggen på sjåfør setet kan man jo sette barnet bakovervendt bak passasjer.

Googlet det, og flere hadde skrevet på andre forum om bakovervendt i to (tre) dørs bil ;)
I mannens pendlerbil gjorde vi slik. Ble fort vandt til det:)

Back
Topp