det nærmer seg julebordsesong...

Mitos

Glad i forumet
Som skrevet over....det nærmer seg julebordsesong, og den kommer dessverre akkurat litt for tidlig til at jeg har lyst å fortelle alle/vise alle at det er antydning til kul på magen...skal på julebord både med min jobb, og med sambo sin jobb, og trenger kjole som ikke viser magen.

Tar imot alle tips til praktiske/fine kjoler med takk :-) Gjerne med link, og gjerne ikke så veldig dyr :-)

Vi skulle egentlig ikke ha julebord i år, men så fant de på å feir innflyttning i nye lokaler i stedet for [emoji85] så må hvis lage en plan lekevel da.. Jeg syns de har mange fine kjoler på Nelly som ikke er alt for dyre:)

Denne her sliter jeg også med [emoji23][emoji87][emoji85] Er julebord med overnatting i tillegg. Aner ikke hvordan det skal bortforklares[emoji23]

Jeg har ikke meldt meg på vårt julebord enda (er en stor gjeng på 100 stk så det krever påmelding). Må se ann formen tror jeg! ;) Også syns jeg det er vanskelig å skjule at man ikke drikker.

Jeg vurderer si at vi prøver og at jeg derfor ikke kan drikke. Ellers bare si at jeg skal kjøre. Det er ikke likt meg og kjenner det er litt stress skulle finne på unnskyldninger :inpain:

Aner ikke hva jeg skal si igrunn. Sjefen vet det jo, men ikke de andre. Og vi skal ha 2 julebord :O
Det ene kan jeg kjøre til, men det andre ligger rett siden av jobben og jeg har gangavstand til jobb. Huff.

Vet ei som tok med seg medbrakt vin. Hun tømte ut den med alkohol og drakk alkoholfri vin fra alkoholholdig vin flaske. Hun sa bare at det var den eneste vinen hun syntes var god. Ingen som komenterte.
Når det kommer til kjole kan en med empire liv være en god ide. Da vil ikke magen synes.

Jeg skal på to julebord! Det ene er med mannen sin jobb og da kan jeg bare si at jeg skal kjøre :)
Ellers drikker jeg ikke til vanlig så jeg har i grunnen ikke noe problem :P når det kommer til kjole vet jeg ikke.. jeg er ikke så glad i kjoler så sliter der uansett

Jeg har ikke meldt meg på vårt julebord enda (er en stor gjeng på 100 stk så det krever påmelding). Må se ann formen tror jeg! ;) Også syns jeg det er vanskelig å skjule at man ikke drikker.

Veldig vanskelig å sjule at man ikke drikker.....har vel enda tilgode og være edru på fest med jobben (kanskje det er på tide) :-p har vurdert om eg bare skal si det...skal være rundt 11 uker når julebordet skal være....men hadde egentlig veldig lyst å vente til etter juleferien med å si det...da hadde jeg vært 14 uker, og godt innenfor marginene...

Jeg vurderer si at vi prøver og at jeg derfor ikke kan drikke. Ellers bare si at jeg skal kjøre. Det er ikke likt meg og kjenner det er litt stress skulle finne på unnskyldninger :inpain:

KJEMPE stress å finne på unnskyldninger...har 2 30 årsdager som jeg og er invitert i nå i denne «usikkerperioden»....aner ikke hva jeg skal gjøre...den ene er til ei på jobben, og hun godtar liksom ikke et halvhjertet svar på både hvorfor jeg ikke drikker, eller hvorfor jeg evt ikke kommen...

Vet ei som tok med seg medbrakt vin. Hun tømte ut den med alkohol og drakk alkoholfri vin fra alkoholholdig vin flaske. Hun sa bare at det var den eneste vinen hun syntes var god. Ingen som komenterte.
Når det kommer til kjole kan en med empire liv være en god ide. Da vil ikke magen synes.

Den har jeg også tenkt på [emoji23]

Du kan jo si at du går på medisiner/penicillin kur og ikke kan blande med alkohol? Eller at dere prøver,så da har du valgt å kutte ut alkoholen?

Penicillin er jo et veldig lurt alternativ. Kan jo være 100 grunner til å gå på det. Uvi for eksempel. Bare hus hva du svarer når noen spør hvorfor du går på det
Tror faktisk jeg ville brukt den unskyldningen hvis jeg skulle på noe. Heldigvis skal jeg ikke på noen julebord. Og ingen ville uannsett reagert hvis jeg satt som eneste edru. Gjør det ofte. Er ikke noe glad i å drikke alkohol. Liker ikke følelsen av å bli full.

Jeg brukte den unskyldningen ved forrige graviditet, men jo mer alkohol som gikk inn hos de, jo mer direkte ble kommentarene. Så de gjennomskuet meg til slutt, selv om jeg ikke bekreftet det. Nå er ikke pokerfjeset mitt det beste, men kjente jeg ble skikkelig forbanna at ikke folk kan beherske seg når jeg åpenlyst ikke ville si det[emoji35]

Last edited:
Jeg brukte den unskyldningen ved forrige graviditet, men jo mer alkohol som gikk inn hos de, jo mer direkte ble kommentarene. Så de gjennomskuet meg til slutt, selv om jeg ikke bekreftet det. Nå er ikke pokerfjeset mitt det beste, men kjente jeg ble skikkelig forbanna at ikke folk kan beherske seg når jeg åpenlyst ikke ville si det[emoji35]
Det er egentlig frustrerende. Med en gang man nevner at man er kvalm, ikke ønsker å drikke alkohol eller legger litt på seg kommer det kommentarer på om man er gravid. Det kan faktisk være andre grunner enn graviditet.

Det er egentlig frustrerende. Med en gang man nevner at man er kvalm, ikke ønsker å drikke alkohol eller legger litt på seg kommer det kommentarer på om man er gravid. Det kan faktisk være andre grunner enn graviditet.

Enig, og de fleste vet jo at det er mye usikkerhet rundt den første perioden, men likevel kommer det kommentarer. kommer nok til å late som jeg drikker ved disse anledningene:) Nå pleier jeg å ta en av de tomme ølboksene som gubben har drukket og fylle den med vann. Går rundt med samme boks hele kvelden. Ingen spørsmål da [emoji12]

• Liker
Reactions: ECB
Enig, og de fleste vet jo at det er mye usikkerhet rundt den første perioden, men likevel kommer det kommentarer. kommer nok til å late som jeg drikker ved disse anledningene:) Nå pleier jeg å ta en av de tomme ølboksene som gubben har drukket og fylle den med vann. Går rundt med samme boks hele kvelden. Ingen spørsmål da [emoji12]
Jeg fikk en komentar fra en kompis for et par dager siden. Husker ikke hva det var snakk om, men jeg sa til gubben «akkurat så jeg ikke har kastet opp nokk i dag» da kom det med en gang fra kompisen om jeg er gravid. Jeg svarte noe stygt tilbake og det ble stille på han. Men er så lei av at graviditet skal være det første mange tenker på. Har stor sympati for dem som er langtidsprøvere og velger å ikke drikke pga det. Som mest sannsynlig får slike spørsmål hele tiden. Dette er personer som virkelig ønsker å bli gravide, men som av ulike årsaker ikke klarer det. Kan umulig være noe gøy for dem

Jeg drikker ikke, så for meg er ikke det et problem.

Men, jeg blir veldig irritert på st folk synes det er et greit spørsmål å stille. Hva om man har mistet? Prøvd lenge? Vil, men partneren ikke vil?
Slik jeg ser det, forteller folk dette når de selv ønsker det,

Jeg slet med å holde maska i dag. Jeg sa ganske ut av det blå at jeg hadde lyst på bringebær. Kollegaen flirte og spurte om jeg var gravid. Jeg ble paff, sa ikke nei, lo og spøkte så ble det litt ubekvem stillhet. Lurer på om hun skjønte det, men spurte ikke mer,

Back
Topp