det nærmer seg julebordsesong...

Jeg drikker ikke, så for meg er ikke det et problem.

Men, jeg blir veldig irritert på st folk synes det er et greit spørsmål å stille. Hva om man har mistet? Prøvd lenge? Vil, men partneren ikke vil?
Slik jeg ser det, forteller folk dette når de selv ønsker det,

Jeg slet med å holde maska i dag. Jeg sa ganske ut av det blå at jeg hadde lyst på bringebær. Kollegaen flirte og spurte om jeg var gravid. Jeg ble paff, sa ikke nei, lo og spøkte så ble det litt ubekvem stillhet. Lurer på om hun skjønte det, men spurte ikke mer,

Helt enig med deg!!! Det er blitt alt for lett å bare spørre om man er gravid...Jeg syns det er veldig vanskelig å svare nei når jeg faktisk er det, og selv om de sikkert forstår det et par med senere når man sier at man er det, så er det ubehagelig å lyve.

Jeg fikk en komentar fra en kompis for et par dager siden. Husker ikke hva det var snakk om, men jeg sa til gubben «akkurat så jeg ikke har kastet opp nokk i dag» da kom det med en gang fra kompisen om jeg er gravid. Jeg svarte noe stygt tilbake og det ble stille på han. Men er så lei av at graviditet skal være det første mange tenker på. Har stor sympati for dem som er langtidsprøvere og velger å ikke drikke pga det. Som mest sannsynlig får slike spørsmål hele tiden. Dette er personer som virkelig ønsker å bli gravide, men som av ulike årsaker ikke klarer det. Kan umulig være noe gøy for dem

Unødvendig altså. Jeg selv tør ikke kommentere på folk jeg er nesten sikker på er gravide en gang, nettopp av de grunner du beskriver over. Det er en gladnyhet de kan fortelle når de er klare:)

Jeg drikker ikke, så for meg er ikke det et problem.

Men, jeg blir veldig irritert på st folk synes det er et greit spørsmål å stille. Hva om man har mistet? Prøvd lenge? Vil, men partneren ikke vil?
Slik jeg ser det, forteller folk dette når de selv ønsker det,

Jeg slet med å holde maska i dag. Jeg sa ganske ut av det blå at jeg hadde lyst på bringebær. Kollegaen flirte og spurte om jeg var gravid. Jeg ble paff, sa ikke nei, lo og spøkte så ble det litt ubekvem stillhet. Lurer på om hun skjønte det, men spurte ikke mer,

Ja det er fort gjort av og til, men da presset hun hvertfall ikke ut noe mer om fattet en liten mistanke[emoji4] Men enig i at det er irriterende at det er den konklusjonen alle hopper til med en gang.

Nei, blir spennende å se hvor mange som klarer å skjule det på julebordene. Hvert fall en del gode tips og triks man kan få her [emoji4]

Last edited:
Ja det er fort gjort av og til, men da presset hun hvertfall ikke ut noe mer om fattet en liten mistanke[emoji4] Men enig i at det er irriterende at det er den konklusjonen alle hopper til med en gang.

Nei, blir spennende å se hvor mange som klarer å skjule det på julebordene. Hvert fall en del gode tips og triks man kan få her [emoji4]
Ja, veldig greit at hun tok «hintet». Hun er nok den av kollegaene som får vite det først, jeg holder mye kurs for tiden med hun og vi reiser mye. Så snart er det vel opplagt.

Blir spennende å se hvor mange som klarer å skjule det og hvordan :)

Det jeg også føler, jeg liker ikke å lyve så vil helst ikke bli spurt.

Det er et unødvendig spørsmål.,

Det drikkepresset som er på julebord/sosiale sammenhenger er helt tragisk! Har vært så og si avholds i 5 år nå og kan ikke telle hvor mange ganger jeg har fått spørsmål om jeg er gravid [emoji849] Går det virkelig ikke an å ha det gøy uten alkohol? Har fått innbydelser til julebord hvor det står at: alkohol oppfordres! Blir helt oppgitt jeg..

Back
Topp