Det nærmer seg dåp ;)

Major80

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
Har dere hatt dåp eller skal ha snart?
Vi skal ha det hjemme og servere koldtbord men usikker hva som skal være med.
Hvordan har dere dåpen mtp pynt og mat?

:cat:

Hadde dåp for en uke siden. Hadde det hjemme og laget maten selv. Vi hadde hjortegryte :)

Vi hadde koldtbord med førstemann. Da hadde vi: brød, karbonader, kyllinglår, crabsticksalat, eggsalat, div pålegg, salat. Mulig vi hadde flere ting, men er snart seks år siden så vanskelig å huske :p

Skal ha dåp i januar, mini er da 4mnd. Håper bare dåpskjolen passer, den er opprinnelig laget til meg mår jeg var 2,5mnd. Ingen av oss har stor familie så vi blir ikke særlig mange, rundt 20stk så vi betaler for det selv. Skal ha middag på et hotell, og skal spørre de nærmeste om å hjelpe til på kakefronten da vi tar med det selv (og jeg ikke er den helt store kakebakeren;))

Vi skal ha dåp i slutten av januar, skal ha koldtbord vi også!! Litt karbonader, eggerøre, laks, salater, potetsalat, brød, kyllingvinger, div. pålegg, noe kjøttpålegg hvertfall!! Også kaker og kaffe etterpå! Lager noe kaker selv og mesteparten av maten, noen i familien baker i tillegg til at mamma og "svigermormor" hjelper til med å lage maten:) tar en tur til Sverige og handler inn brus og det vi trenger!! Så håper på å spare inn noen kroner der:)

Pynten er jeg usikker på foreløpig!! Men vil ikke ha masse overdådig pynt! Ballonger og noe enkelt og blått/lysegrønt på bordet:) Har ikke bestemt meg om jeg skal bestille eller lage dåpsinvitasjoner heller:/

Vi skal ha navnefest i februar. Litt usikker på om vi skal ha koldtbord eller en gryterett. Jeg får hjelp til kakebaking. Gjør det enkelt med pynt. Litt rosa servietter og blomster rundt omkring.

Blir snitter i midten av januar. Vi skal ha navnfest og har fått venner og kjente til å lage kaker. Og så har vi venner med fruktgård så det blir fruktjuice derfra:) Mini skal ha på min dåpskjole. De bånda som er lett å bytte ut tenkte jeg å skifte til grønne, men det blir noen rosa på. Så tenkte jeg å finne en lett kosedress under i grønt in stedet for den rosa underkjolen.

Vi skal ha på søndag:) blir ca 35 stk og skal ha spekemat og kaker.

Syns det er en så koselig tradisjon - så gleder meg veldig!

Vi skal ha dåp i begynnelsen av februar. Vi tenker gryte av no slag...

Vi skal ha dåp i januar, da har lille blitt 4måneder. Har leid et lite lokale, og så skal vi lage koldtbord og vilt gryte selv. Bestiller dåpskake, ellers blir det jeg, mamma og svigermor som baker kaker. Skal lage invitasjoner selv nå snart og sende ut før jul, så regner jeg med vi blir ca 20-30 stk :) Skal pynte med rosa ballonger, blomster, lys, bordkort og div. Har ikke alt det der helt klart enda.

Vi skal ha dåp nå 29.november. Lillemor skal bruke min gamle dåpskjole - det blir koselig :) vi blir 50 stykker og skal ha tapas og viltgryte til middag, riskrem til dessert og div kaker til kaffen. Kakene og maten skal jeg lage for det meste selv, men får litt hjelp.
Pynten kommer jeg til å holde enkel med rosa servietter, hvite og rosa pompoms og rosa blomster :)

Vi skal også reise fra Vestfold og opp til der jeg kommer fra, Nordland, for å ha dåpen hennes. Gleder meg veldig til å samle hele familien :) :D

Vi hadde dåp på søndag. Hadde det på skolen som samboeren jobber på. :) vi hadde kyllinggryte, ris, hvitløksbrød og salat.
Og sjokoladekake, oreokake, marengs, kransekake og marsipankake:)
Slenger mer noen bilder for de som vil se. ❤️ImageUploadedByBV Forum1447748742.825969.jpgImageUploadedByBV Forum1447748758.651513.jpgImageUploadedByBV Forum1447748770.974221.jpgImageUploadedByBV Forum1447748785.181340.jpgImageUploadedByBV Forum1447748798.004681.jpg

Vi hadde dåp forrige søndag 8/11. Da var jr 8 uker, og han sov seg gjennom hele gudstjenesten :-) Vi leide lokale og bestille koldtbord fra en lokal leverandør. Da fikk vi både spekemat, varmrøykt kjøtt, viltkjøtt, fisk og røkt laks :-) Maten ble stor suksess. Var 33 stk, så måtte leie lokale, hadde vi hatt plass hadde vi nok holdt hjemme. Fikk hjelp med kakene. Bakte en selv, også kjøpte vi en lukket Valnøtt med bilde, ellers var det familie som stilte med kaker og karamellpudding. Veldig fin dag ! :-)

Her e d dåp på søndag, 8 uke gammel... kjenne æ begynne å bli smålig stressa, etter at eldste har vært syk, endelig idag tilbake i bhg, men no va d min tur...men d får bare være, tida strekk ikke til å være syk no...
Blir 35-40 gjesta, koldtbord som vi har bestilt pluss at æ ska sjøl lage en del pluss at æ ska bake 5-6 kake sjøl, har så mye allergi i familien at d e en del å ta hensyn til...
Lys, duka, Bordkort og servietta blir i rosa og lilla og trur blomster blir i de fargan også.

Vi hadde koltbord med skalldyr. Hummer,reke og Kreps. Med ulike salater til. Hadde kylling og karbonade som alternativ. Is og hjemmelaget karamellpudding til desserte ☺️ hadde det hjemme, og hadde rosa lys,servietter og noen roser til pynt. Enkelt og greit

Back
Topp