Det heter ikke

Sicily

Forumet er livet
lepomade, for svingende!

Det heter leppepomade! Sånn.. Da fikk vi sagt det.. [8D][8D]

Det heter lepomade. Selv om det er en leppepomade. Sånn.[8D]

evt lypsyl [8D]

I flere avis og blad artikler står det lepomade. (google) Og jeg har aldri hørt noen si leppepomade... Lepomade er nok det riktige.

Mener du at det uttales slik, eller at det skirves slik?
For det skrives hvertfall lepomade[:)]

vettu, jeg finner bare fler å fler jeg!!! merkelig at de ikke er like opplyst som deg

greit å resurche litt, før man står 100% på at det DU tror er riktig[:D]
Tar nok feil denne gangen Sicily[8D]

Jeg har lært at det heter leppepomade, men sier lepomade. Lepomade ser egentlig helt idiotisk ut [8D]

ORIGINAL: Grasenka

Hahaha! Går dere rundt og sier leppepomade og lepomade?
Hørt om lypsyl?[:D]

Nei, jeg sier egentlig leppmade [8D] Synes lypsyl er et idiotisk ord også så. Hehe.

ORIGINAL: BølleBella

Jeg har lært at det heter leppepomade, men sier lepomade. Lepomade ser egentlig helt idiotisk ut [8D]

Enig. Det er jo en pomade som man bruker på leppene, altså en leppepomade. Jeg tror nok Sicily har rett, folkens. [;)]

ORIGINAL: IdaK

Enig. Det er jo en pomade som man bruker på leppene, altså en leppepomade. Jeg tror nok Sicily har rett, folkens. [;)]
sign!!

ORIGINAL: Rimpro

ORIGINAL: IdaK

er ikke da "leppe" overdreven i ordet?
om pomade betyr noe man bruker på leppene, trenger den jo ikke hete leppepomade
man kan vel bruke pomade andre steder også!?

ORIGINAL: Grasenka

Hahaha! Går dere rundt og sier leppepomade og lepomade?
Hørt om lypsyl?[:D]

Lypsyl er det værste du kan ha på leppene dine!!!! Så kom deg unna, bruk noe uten parafin, den er
ekstremt vanedannede.. [:D]  Derfor sier jeg ikke lypsyl, men læbepomade, som det het før ihvertfall.. nå henger ikke
med lenger på hvordan ting KAN skrives [8D]

Driter i hva det heter eller hvordan det staves, sier/skriver lepomade uannsett jeg[8D]

Jeg sier bare lypsyl, og skriver det også... Lebepomade sier min mor... Sånn en kombo av de to...

Da jeg googlet mitt gammeldagse ord, læbepomade, og det kan nok hende at det er blitt en ny skrivemåte i løpet
av de siste 100 årene:  [8D]

http://www.google.no/search?q=l%C3%A6bepomade&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nb-NO:official&client=firefox-a

Back
Topp