Det går mot eggdonasjon for vår del. Tips og råd?

Ja, jeg er kjempeimponert over hvor raskt det har gått! Vi hadde utredning i trondheim 28 november, sæden ble mottatt i Finland 15 desember og i dag ble det avtalt med donor! Med tanke på en 10 dagers fri i jula i tillegg så har det virkelig gått unna. Men, vi er lette å matche da. Bredt spekter. Foruten brune øyne og rødt hår var vi åpne...
Wow, det var utrolig raskt! Vi sendte inn papirer rundt 15 november, mens sperm ble sendt først nå i januar. Hmm, kanskje vi kan ha vært litt for ‘kresne’… Huket dere av for noe under høyde?
 
Last edited:
Wow, det var utrolig raskt! Vi sendte inn papirer rundt 15 november, mens sperm ble sendt først nå i januar. Hmm, kanskje vi kan ha vært litt for ‘kresne’… Huket dere av for noe under høyde?
Jeg er i absolutt nedre enden av sjiktet og mannen er over gjennomsnittet så vi valgte alt fra meg til han, som er det meste av det man kunne velge :smiley-angelic006 vurderte faktisk å bare velge rundt mannens høyde (sånn, siden man først kan velge) da det har vært ganske kjipt til tider å være så liten som jeg er, men lot være.
Da høres det ut som at dere akkurat mistet en forsendelse til Finland og måtte vente ekstra lenge... vi betalte også for 4 eller flere blastoer, så da vil jeg tro at de kanskje bruker en donor som har donert før og man vet har gitt mange gode egg før. På den måten kan det kanskje være kortere ventetid også fordi donoren allerede er i systemet? Håper du hører noe snart!
 
Jeg er i absolutt nedre enden av sjiktet og mannen er over gjennomsnittet så vi valgte alt fra meg til han, som er det meste av det man kunne velge :smiley-angelic006 vurderte faktisk å bare velge rundt mannens høyde (sånn, siden man først kan velge) da det har vært ganske kjipt til tider å være så liten som jeg er, men lot være.
Da høres det ut som at dere akkurat mistet en forsendelse til Finland og måtte vente ekstra lenge... vi betalte også for 4 eller flere blastoer, så da vil jeg tro at de kanskje bruker en donor som har donert før og man vet har gitt mange gode egg før. På den måten kan det kanskje være kortere ventetid også fordi donoren allerede er i systemet? Håper du hører noe snart!
Vi valgte alle uten det nedre og øverste sjiktet, ellers prøvde vi å velge ut fra mine karakteristika. Ja, jeg tror også vi gikk akkurat glipp av en avsending til Finland :sorry: Men donorkoordinatoren forsikret meg om at leting etter doner starter med en gang papirene er mottatt og er ikke avhengig av at de har spermen der, dvs altså ikke før uttaket. Vi har imidlertid ikke betalt noe ennå, forsto at dette gjøres først når de vet hvor mange blasto det blir? Hmm, kan virke som det er noe forskjell i praksis mellom avdelingene:wideyed:
 
Last edited:
Vi valgte alle uten det nedre og øverste sjiktet, ellers prøvde vi å velge ut fra mine karakteristika. Ja, jeg tror også vi gikk akkurat glipp av en avsending til Finland :sorry: Men donorkoordinatoren forsikret meg om at leting etter doner starter med en gang papirene er mottatt og er ikke avhengig av at de har spermen der, dvs altså ikke før uttaket. Vi har imidlertid ikke betalt noe ennå, forsto at dette gjøres først når de vet hvor mange blasto det blir? Hmm, virker som det er litt forskjell i praksis mellom avdelingene…
Hm ja, virker som litt forskjellig praksis. Og hvor prisgitt vi er prosessen i dette. Jeg tenker det er veldig flaks at vi har fått donor så raskt... og uflaks at dere venter enda.

Vi har betalt ca 14.000 for sendingen av sæd og 3500 eller noe for første time. Har dere ikke betalt noe? Resten skal betales når vi vet hvor mange vi får :) hvis jeg har forstått det riktig. Usikker på om prisen inkluderer noen innsett?
Vanlige folk ville falt av stolen hvis de visste alt vi må betale, selv om det forhåpentligvis er verdt det til slutt.
 
Hm ja, virker som litt forskjellig praksis. Og hvor prisgitt vi er prosessen i dette. Jeg tenker det er veldig flaks at vi har fått donor så raskt... og uflaks at dere venter enda.

Vi har betalt ca 14.000 for sendingen av sæd og 3500 eller noe for første time. Har dere ikke betalt noe? Resten skal betales når vi vet hvor mange vi får :) hvis jeg har forstått det riktig. Usikker på om prisen inkluderer noen innsett?
Vanlige folk ville falt av stolen hvis de visste alt vi må betale, selv om det forhåpentligvis er verdt det til slutt.
Første innsett var iallfall inkludert i februar ifjor hos medicus tr.heim i prisen samme med UL av slimhinne etc. Var også snakk om redusert pris om du måtte ha et innsett til men det har jeg ikke hørt noe mer om.
 
Hm ja, virker som litt forskjellig praksis. Og hvor prisgitt vi er prosessen i dette. Jeg tenker det er veldig flaks at vi har fått donor så raskt... og uflaks at dere venter enda.

Vi har betalt ca 14.000 for sendingen av sæd og 3500 eller noe for første time. Har dere ikke betalt noe? Resten skal betales når vi vet hvor mange vi får :) hvis jeg har forstått det riktig. Usikker på om prisen inkluderer noen innsett?
Vanlige folk ville falt av stolen hvis de visste alt vi må betale, selv om det forhåpentligvis er verdt det til slutt.
Absolutt prisgitt prosessen. Det er en vanskelig ventetid når det er så mye historikk bak barneønsket :sorry: Men jeg kjenner jeg må stole på prosessen, er mye man ikke kan kontrollere oppi dette.

Vi betalte for utredning, men betalte ingenting når mannen avleverte prøver+sperm før jul. Jeg forstår det slik at ett innsett er inkludert, + UL-kontroller før innsett.

Ja, det er noen store kostnader i omløp på dette, håper også inderlig det blir verd det:Heartred
 
Jeg er i absolutt nedre enden av sjiktet og mannen er over gjennomsnittet så vi valgte alt fra meg til han, som er det meste av det man kunne velge :smiley-angelic006 vurderte faktisk å bare velge rundt mannens høyde (sånn, siden man først kan velge) da det har vært ganske kjipt til tider å være så liten som jeg er, men lot være.
Da høres det ut som at dere akkurat mistet en forsendelse til Finland og måtte vente ekstra lenge... vi betalte også for 4 eller flere blastoer, så da vil jeg tro at de kanskje bruker en donor som har donert før og man vet har gitt mange gode egg før. På den måten kan det kanskje være kortere ventetid også fordi donoren allerede er i systemet? Håper du hører noe snart!
Akkurat snakket med Medicus på tlf nå, kan jeg spørre hvilken pris dere har fått forespeilet for 4 blasto eller flere? Det er tydelig av Ovumia (eller Medicus), har hatt en betydelig prisøkning siden vi skrev under avtalen :wideyed: Hun sa til meg at det vil koste 160 000,- for 4 stk. I den tidligere oversikten sto det at man aldri betalte mer enn 125 000,- totalt, uavhengig av antall blasto. Nå ble jeg litt overrasket. Det var jo en ganske stor prisjustering og ikke det samme som står på nettsiden til Medicus. Misforsto jeg kanskje?
 
Last edited:
Akkurat snakket med Medicus på tlf nå, kan jeg spørre hvilken pris dere har fått forespeilet for 4 blasto eller flere? Det er tydelig av Ovumia (eller Medicus), har hatt en betydelig prisøkning siden vi skrev under avtalen :wideyed: Hun sa til meg at det vil koste 160 000,- for 4 stk. I den tidligere oversikten sto det at man aldri betalte mer enn 125 000,- totalt, uavhengig av antall blasto. Nå ble jeg litt overrasket. Det var jo en ganske stor prisjustering og ikke det samme som står på nettsiden til Medicus. Misforsto jeg kanskje?
Oiiii! Det var en drastisk prisøkning og da ville vi aldri gått for 4 eller fler... jeg mener prisen var 106.000 for 4 eller fler + prisen for utredning. Ny pris (145.000) er jo en kjempeøkning på 39.000 kr som jo er temmelig mye!
 
Første innsett var iallfall inkludert i februar ifjor hos medicus tr.heim i prisen samme med UL av slimhinne etc. Var også snakk om redusert pris om du måtte ha et innsett til men det har jeg ikke hørt noe mer om.
Flott, takk for at du deler!
 
Akkurat snakket med Medicus på tlf nå, kan jeg spørre hvilken pris dere har fått forespeilet for 4 blasto eller flere? Det er tydelig av Ovumia (eller Medicus), har hatt en betydelig prisøkning siden vi skrev under avtalen :wideyed: Hun sa til meg at det vil koste 160 000,- for 4 stk. I den tidligere oversikten sto det at man aldri betalte mer enn 125 000,- totalt, uavhengig av antall blasto. Nå ble jeg litt overrasket. Det var jo en ganske stor prisjustering og ikke det samme som står på nettsiden til Medicus. Misforsto jeg kanskje?
Men prisen som var gjeldende da dere underskrev må vel være den som gjelder? Håper det ikke blir så fryktelig dyrt.
 
Skulle bare si hei her.
Var egentlig mest aktiv i 38+ tråden før.
Er fortsatt gravid med eget egg.
Det nærmer seg fødselen og jeg begynner så smått å planlegge neste barn. Da jeg alltid ønsket meg to barn som var relativt tette.
Tatt i betraktning hvor mye tid, blod, tårer og svette det tok før denne graviditeten ble til, kommer det ikke på tale å gå gjennom alt sammen en gang til. Nå som jeg er noen år eldre og flere hundre tusen fattigere i tillegg.
Tenker eggdonasjon. Følger med. Leter etter inspirasjon. Synes det ble stive priser nå, ja...
 
Men prisen som var gjeldende da dere underskrev må vel være den som gjelder? Håper det ikke blir så fryktelig dyrt.
Prisen den dagen vi skrev under gjelder, jeg sendte mld og spurte for vi tømmer sparekontoen ved å gjennomføre dette og da hadde vi måtte finne på noe lurt hvis det plutselig ble 40k dyrere :) vi har hatt utrolig til flaks så langt. Føler vi fortjener det litt etter 10 graviditeter og 5 uttak :blackeye:
 
Prisen den dagen vi skrev under gjelder, jeg sendte mld og spurte for vi tømmer sparekontoen ved å gjennomføre dette og da hadde vi måtte finne på noe lurt hvis det plutselig ble 40k dyrere :) vi har hatt utrolig til flaks så langt. Føler vi fortjener det litt etter 10 graviditeter og 5 uttak :blackeye:
Omg. Kjenner meg igjen. Denne deja vu følelsen, med smerte, håp, tap, frustrasjon. Hvor du går all in og så blir det ingenting ut av det. Men til slutt så ser du ny håp - så blir det noe bra likevel, kanskje? Det er sååå vondt altså. Håper at det klaffer for dere.
Tror vi alle har fått noen form for PTSD av de mange IVF rundene og fortjener at noen ganger går det faktisk smoothly, for oss også. ❤️❤️❤️
 
Lang historie her også, og hadde gitt opp håpet om at vi skulle komme i mål med «vanlig» ivf i det hele tatt. Før vi lyktes, var jeg absolutt ikke innstilt på verken egg eller spermdonasjon. Det var bare ikke noe for meg, da jeg syntes ivf seg selv var fremmed nok. Nå når datteren vår er, skjønner jeg faktisk ikke at jeg ikke så det som aktuelt med donasjon, når vi sto i dritten. Hadde jeg visst det jeg vet nå, om det å være mor, så hadde jeg vært så mye mer interessert i å vite mer om donasjon, og jeg hadde lett våget meg den veien. Så rart hvordan det har endret seg. Ønsker lykke til videre på veien, Høsteple. SOM jeg har håpt, og fortsetter å håpe på deres vegne.
 
Akkurat snakket med Medicus på tlf nå, kan jeg spørre hvilken pris dere har fått forespeilet for 4 blasto eller flere? Det er tydelig av Ovumia (eller Medicus), har hatt en betydelig prisøkning siden vi skrev under avtalen :wideyed: Hun sa til meg at det vil koste 160 000,- for 4 stk. I den tidligere oversikten sto det at man aldri betalte mer enn 125 000,- totalt, uavhengig av antall blasto. Nå ble jeg litt overrasket. Det var jo en ganske stor prisjustering og ikke det samme som står på nettsiden til Medicus. Misforsto jeg kanskje?
Der var litt av en økning ja.
Lang historie her også, og hadde gitt opp håpet om at vi skulle komme i mål med «vanlig» ivf i det hele tatt. Før vi lyktes, var jeg absolutt ikke innstilt på verken egg eller spermdonasjon. Det var bare ikke noe for meg, da jeg syntes ivf seg selv var fremmed nok. Nå når datteren vår er, skjønner jeg faktisk ikke at jeg ikke så det som aktuelt med donasjon, når vi sto i dritten. Hadde jeg visst det jeg vet nå, om det å være mor, så hadde jeg vært så mye mer interessert i å vite mer om donasjon, og jeg hadde lett våget meg den veien. Så rart hvordan det har endret seg. Ønsker lykke til videre på veien, Høsteple. SOM jeg har håpt, og fortsetter å håpe på deres vegne.
Samme her❤️
 
Prisen den dagen vi skrev under gjelder, jeg sendte mld og spurte for vi tømmer sparekontoen ved å gjennomføre dette og da hadde vi måtte finne på noe lurt hvis det plutselig ble 40k dyrere :) vi har hatt utrolig til flaks så langt. Føler vi fortjener det litt etter 10 graviditeter og 5 uttak :blackeye:
Det er jeg så enig i :Heartred Håper og krysser alt for at det endelig skal lykkes:love7

Hmm, jeg skal spørre koordinator imorgen om ikke prisene dagen vi signerte gjelder. Vi ‘bestilte’ jo ingen flere embryoer før signering, kun den med to blastocyster, men at det kunne tilkomme en ekstrakostnad om det skulle bli flere (maks 120 000,-, synes jeg å huske). Disse prisene har ikke endret seg mye, den største prisøkningen virker å være om man ønsker flere embryo enn det som er i ‘grunnavtalen’.

Nå er ihvertfall sperm mottatt i Finland og alt er i rute:) Ble bare litt overrasket over dette med prisene..
 
Men prisen som var gjeldende da dere underskrev må vel være den som gjelder? Håper det ikke blir så fryktelig dyrt.
Det burde jo være slik. Skal spørre Medicus mer om akkurat det. Men den største prisøkningen ser ut til å være om man bestiller flere embryo enn hva som ligge ri grunnavtalen (2 stk.) Vi gjorde jo ikke det når vi inngikk avtalen, så vi må sikkert forholde oss til de nye prisene om vi ønsker flere enn 2 embryo.
 
Back
Topp