Det går mot eggdonasjon for vår del. Tips og råd?

Omg. Kjenner meg igjen. Denne deja vu følelsen, med smerte, håp, tap, frustrasjon. Hvor du går all in og så blir det ingenting ut av det. Men til slutt så ser du ny håp - så blir det noe bra likevel, kanskje? Det er sååå vondt altså. Håper at det klaffer for dere.
Tror vi alle har fått noen form for PTSD av de mange IVF rundene og fortjener at noen ganger går det faktisk smoothly, for oss også. ❤️❤️❤️
Jeg mener du har så rett. Den psykiske belastningen er enorm. Spesielt med gjentatte aborter. Det er søren meg ingen system som er der for å ta oss imot. Dps avviste meg fordi de "behandler ikke situasjonsbetinget psykisk sykdom". Altså, hæ? Smoothly er veldig høyt verdsatt nå ❤️
 
Lang historie her også, og hadde gitt opp håpet om at vi skulle komme i mål med «vanlig» ivf i det hele tatt. Før vi lyktes, var jeg absolutt ikke innstilt på verken egg eller spermdonasjon. Det var bare ikke noe for meg, da jeg syntes ivf seg selv var fremmed nok. Nå når datteren vår er, skjønner jeg faktisk ikke at jeg ikke så det som aktuelt med donasjon, når vi sto i dritten. Hadde jeg visst det jeg vet nå, om det å være mor, så hadde jeg vært så mye mer interessert i å vite mer om donasjon, og jeg hadde lett våget meg den veien. Så rart hvordan det har endret seg. Ønsker lykke til videre på veien, Høsteple. SOM jeg har håpt, og fortsetter å håpe på deres vegne.
Gode Fiiol ❤️❤️
Jeg kjenner det nå, med en gang vi fikk beskjed om at donor er funnet og donasjon greia ble ekte, at jeg har hatt 0 håp lenge. I alle fall de tre siste innsettene har jeg gjennomført bare fordi det er noe vi måtte gjøre for å kunne legge ivf bak oss. Og det er først nå jeg kjenner hvor krevende de siste innsettene har vært å gjennomføre.

For meg har genetikk mindre å si. Viktigere å bli mamma. Likevel er adopsjon utelukket. Så det er en skisme der som er ulogisk. Jeg vil jo at verden skal tenke og tro det er "mitt barn", på en måte som adopsjon ikke vil gi...

Dette ble langt, tilgi meg :bookworm: hovedpoenget er at jeg gleder meg kjempemye og er ikke urolig for tilknytning i det hele tatt!
 
Det burde jo være slik. Skal spørre Medicus mer om akkurat det. Men den største prisøkningen ser ut til å være om man bestiller flere embryo enn hva som ligge ri grunnavtalen (2 stk.) Vi gjorde jo ikke det når vi inngikk avtalen, så vi må sikkert forholde oss til de nye prisene om vi ønsker flere enn 2 embryo.
Når jeg så posten din logget jeg inn og leste gjennom alle avtalene vi signerte og pris/hva vi betalte for var overraskende nok ikke spesifisert noe sted. Skulle tro at prisen fra når dere signerte avtalen likevel skal være gjeldende, selv om det er snakk om en "oppgradering". En av grunnene vi gikk for 4 embryo + var fordi prisforskjellen var liten. Ca 16.000 forskjell fra "bare" to embryo. Det spørs at de ser at der er det mer å tjene fordi differansen var for liten så mange velger den pakken med 4 embryo + :)
 
Vi brukte ivf-syd i Danmark. Vi kjøpte en pakke som garanterte 3 innsett. Vi hadde først en donor som det bare ble ett av og når det endte i abort fant de en ny donor hvor vi ble gravide og fikk en frisk og fin baby nå i mai. De oppga 9 mnds ventetid da vi valgte åpen donor men jeg tror vi bare ventet 3 mnd og enda kortere når de skulle finne ny donor. Veldig fornøyd med den klinikken!
Ser at dette er en gammel tråd, men jeg prøver likevel Jeg holder på og bestemme hvilke klinikk i Danmark jeg vil til, og heller veldig mot Ivf-Syd, men har ikke funnet noen andre som har vært der, og evt vil dele erfaringer. Vil du dele din opplevelse av de? Jeg har etterlyst i forskjellige grupper om noen norske har vært hos dem, uten hell. Vet du om de pleier og ha norske i behandling der?
 
Vi brukte ivf-syd i Danmark. Vi kjøpte en pakke som garanterte 3 innsett. Vi hadde først en donor som det bare ble ett av og når det endte i abort fant de en ny donor hvor vi ble gravide og fikk en frisk og fin baby nå i mai. De oppga 9 mnds ventetid da vi valgte åpen donor men jeg tror vi bare ventet 3 mnd og enda kortere når de skulle finne ny donor. Veldig fornøyd med den klinikken!
 
Vi brukte ivf-syd i Danmark. Vi kjøpte en pakke som garanterte 3 innsett. Vi hadde først en donor som det bare ble ett av og når det endte i abort fant de en ny donor hvor vi ble gravide og fikk en frisk og fin baby nå i mai. De oppga 9 mnds ventetid da vi valgte åpen donor men jeg tror vi bare ventet 3 mnd og enda kortere når de skulle finne ny donor. Veldig fornøyd med den klinikken!
Hei Ser at dette ikke er nytt innlegg, men håper det er greit jeg prøver likevel Jeg er i ferd med og velge klinikk i Danmark, og heller mot Ivf-Syd. Jeg har prøvd og finne noen som har vært hos dem, og vil dele erfaring, uten hell. Kanskje du ville delt din opplevelse? Ser at du skriver du er fornøyd i alle fall
 
Hei Ser at dette ikke er nytt innlegg, men håper det er greit jeg prøver likevel Jeg er i ferd med og velge klinikk i Danmark, og heller mot Ivf-Syd. Jeg har prøvd og finne noen som har vært hos dem, og vil dele erfaring, uten hell. Kanskje du ville delt din opplevelse? Ser at du skriver du er fornøyd i alle fall
Si gjerne fra om du finner ut av det. Sitter å vurderer maigaard og ivf-syd selv
 
Hva gjør at dere vurderer Danmark når det er lovlig i Norge og uten ventetid her? :)
Det er ventetiden som jeg fikk oppgitt i utganspunktet. Fikk beskjed om at norske egg var veeeeldig lang ventetid på og finske egg var 5-6 mnd. Men jeg vet jo ikke om dette stemmer? Jeg vurderer også medicus i Norge men vil undersøke flere ift disse ulike pakkene osv. synes det er litt vanskelig og etter forsøk med IVF så må man jo også ta i betraktning at vi ønsker best mulig odds uten å ende opp helt blakke
 
Last edited:
Si gjerne fra om du finner ut av det. Sitter å vurderer maigaard og ivf-syd selv
Så spennende! Ikke funnet ut noe mer dessverre, annet enn de ikke har hatt så mange norske der. Jeg skal dit på første time neste uke, så hvis du vil, kan du gjerne sende en melding direkte til meg (er ikke så mye her) , f x snap stinelba
 
Back
Topp