Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tenker med en gang at dette er vanlige "gutte streker", gutter er gutter ;) MEN forstår at det er tendensene som bekymrer deg.jeani skrev:
Jobber som miljøterapeut på skole, og "pøblene" er de som er i slosskamp hver dag, mange ganger til dagen, ikke møter til timene, eller blir henvist ut fra timene pga bråk...
Men for all del, skal ikke bagatalisere din sønns oppførsel. Er flott du tar affære, men viktig at det er gjennomtenkte tiltak. Og sende han vekk til faren for disiplinering hørtes helt forferdelig ut. Prøv å tenk litt annerledes, istedenfor "time out" ta en "time inn"- overøs han med kjærlighet og omsorg og SE han. Veldig mange gutter trenger det i akkurat den alderen hvor identiteten dannes.
Men at han må gjør opp for seg er helt klart, så en unnskyldning til de som fikk ruten ødelagt er på sin plass. Er vel ikke så viktig med hvem sin skyld det var? Og hvorfor det ble gjort? Er sikker på at det var guttestreker som gikk litt ut av kontroll, og at han ikke mente å knuse ruten. Men budskapet her må jo være at selv om man gjør noe med vilje eller ikke, så må vi gjøre opp for oss- og da er en unnskylding på sin plass.
Du nevner noe om å ta fra han lommepenger til en tur, jeg ville i større grad konsentrert meg om "naturlige konsekvenser". Lommepengene har ingenting med den faktiske hendelsen og gjøre, men det har en unnskylding til de involverte.
Lykke til :)
ludine skrev:
Spretterter er ulovig håndvåpen. Ville folk ha følt det samme om han lekte med en springkniv og skadet noen eller noe?Lissyjane skrev:
Du ser ikke forskjellen på en springkniv og en hjemmelaget sprettert?
Du og mannen må bli enige om hvordan dere skal håndtere sånne saker, han kan ikke være Gandhi, og du den sinte. Bestem dere for en konsekvent linje med regler dere er enige om og gjennomfører. Og snakk masse med gutten. Hvorfor slåss han, hvorfor lyver han, Osv, prøv å kom i dialog i stedet for å sendes til faren for disiplinering.IsThaBeth skrev: