Det evige spørsmålet om Salami

Adelia89

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Sist svangerskap holdt jeg meg helt unna salami, men nå ser jeg veldig mørkt på det. Til vanlig spiser jeg salami hver eneste dag! Og kan ikke skjønne hvordan jeg skal holde ut uten.
Ser at helsedirektoratet anbefaler gravide å la være, mens produsentene sier ja!
Hva tenker dere?
 
Sist svangerskap holdt jeg meg helt unna salami, men nå ser jeg veldig mørkt på det. Til vanlig spiser jeg salami hver eneste dag! Og kan ikke skjønne hvordan jeg skal holde ut uten.
Ser at helsedirektoratet anbefaler gravide å la være, mens produsentene sier ja!
Hva tenker dere?

Produsentene sier vel bare ja til den kokte Salamien? Og varmebehandlet? :)
 
Varmebehandlet salami skal være helt trygt :)

Jeg spiser vanligvis salami på brødskiven flere ganger i uken, nå er redningen for meg toast eller ostesmørbrød.
 
Varmebehandlet = ja, ikke varmebehandlet = nei, i min bok. Jeg følger stort sett helsedirektoratet, det føler jeg er trygt uten å være hysterisk :)
 
Lese er sted at det er trygt om man har de i frya i 1 uke før man spiser det?
 
Jeg spiser det på ostesmørbrød. Har også hørt at her i Norge er det så strengt under produksjon at det egentlig ikke er et problem men jeg har ikke tatt sjansen..
 
Sist svangerskap holdt jeg meg helt unna salami, men nå ser jeg veldig mørkt på det. Til vanlig spiser jeg salami hver eneste dag! Og kan ikke skjønne hvordan jeg skal holde ut uten.
Ser at helsedirektoratet anbefaler gravide å la være, mens produsentene sier ja!
Hva tenker dere?
Jeg også spiste salami daglig før svangerskapet. Men nå har jeg det enten i toast eller steker det før jeg spiser det. Det må være varmebehandlet for at det skal være 100% trygt.
 
Jeg spiser salami og har tenkt å fortsette med dette.
Det er lenge siden det har blitt funnet listeria i salamien her til lands (tror jeg). Men spiser ikke gammel salami, og salmi som kommer fra utlandet.
 
Back
Topp