"Det et leeenge til august da"

Er det mulig. Tror ikke alle helt vet hvordan de skal behandle en gravid person jeg :p de tror de sier noe av verdi, oppmuntring eller betydning men kunne helst bare holdt munn :p

Jeg har ikke fått helt samme kommentar men når jeg sier hvor langt jeg er på vei får jeg høre "så langt på vei også er du såå liten?!"
Her går jeg og er kjempestolt av magen min liksom! Og jeg vet at alt er normalt når en kvinne går gravid så bekymrer meg ikke for at andre synes jeg er liten, men allikevel begynner man jo å tenke littegrann når det er så mange, Og i tillegg fremmede personer, som kommenterer det liksom.
Eller når svigerinnen din sier når du er 6,5 mnd på vei "oi, så stor var jeg ved termin!" Når det så viser seg at en ligger under kurven. Kan kanskje nevne at hun ble stor over det hele mens jeg egentlig bare har fått pupper og mage:p Vi er alle forskjellige, men synes folk kan holde seg til "åh, så fin du er" eller holde kjeft! :D

Nei det virker som om alle har en mening om gravide og det er visst fritt fram å si det rett ut.

Naboen til foreldrene mine som gikk rundt meg og glodde og bare "hvor har du gjemt han da?" Når hun fikk høre jeg var gravid og 6,5mnd på vei. Jeg har større mage enn normalt så det er bare tullprat..

Er det mulig. Tror ikke alle helt vet hvordan de skal behandle en gravid person jeg :p de tror de sier noe av verdi, oppmuntring eller betydning men kunne helst bare holdt munn :p

Jeg har ikke fått helt samme kommentar men når jeg sier hvor langt jeg er på vei får jeg høre "så langt på vei også er du såå liten?!"
Her går jeg og er kjempestolt av magen min liksom! Og jeg vet at alt er normalt når en kvinne går gravid så bekymrer meg ikke for at andre synes jeg er liten, men allikevel begynner man jo å tenke littegrann når det er så mange, Og i tillegg fremmede personer, som kommenterer det liksom.

Kjenner den altså! Alle kommenterer hvor liten mage jeg har.. :p når jeg var til legen i forrige uke for å ta blodprøver, spurte hun som tok blodprøvene om det var 3mnds blodprøvene jeg tok, måtte le litt av ansiktsuttrykket hennes når jeg sa at jeg var 30 uker på vei :p

Men det er virkelig ikke like gøy alltid, som du sier er man jo stolt over magen sin, så man blir jo lei seg når alle skal kommentere at "jeg kan jo ikke se at du er gravid engang!". :/

Eller når svigerinnen din sier når du er 6,5 mnd på vei "oi, så stor var jeg ved termin!" Når det så viser seg at en ligger under kurven. Kan kanskje nevne at hun ble stor over det hele mens jeg egentlig bare har fått pupper og mage:p Vi er alle forskjellige, men synes folk kan holde seg til "åh, så fin du er" eller holde kjeft! :D

Noe av det samme jeg fikk høre av svigermor.. Kjenner jeg er skikkelig furt for det enda!
"Oi, så stor du er blitt. Og du skal gå heeeele sommeren også.. helt til august!"
TAKK!!!! (Dette var i slutten av mai..)

Kjenner jeg har vært heldig der. Har bare fått kommentatorer på at jeg har fin mage og er sånn "fin gravid" hvis noen har sagt noe i det heletatt. Føler ikke helt det selv da jeg har lagt på meg en del utenom magen også. Men at det er lenge til August? Ja! Det er lenge å gå gravid helt til august. Begynner å kjenner på at det er tungt. Men samtidig er det skremmende nært!

Helt enig med deg der :D

Fikk høre i barnehagen til sønnen min fra en mannlig ansatt at jeg måtte da klare å gå forbi kakebordet... Frekt synes nå jeg selv om det var humoristisk ment!!

Naboen til foreldrene mine som gikk rundt meg og glodde og bare "hvor har du gjemt han da?" Når hun fikk høre jeg var gravid og 6,5mnd på vei. Jeg har større mage enn normalt så det er bare tullprat..
Åhr! Sånne kommentarer er bare så idiotiske. Det er nok ment godt fra deres side. Men det blir veldig flåsete. Og hvorfor skal folk kommentere i det heletatt!

Nei fy! Fremmede personer bør iallefall holde kommentarene for seg selv! Og kommentarer om magens størrelse er bare for dumt. Jeg ville aldri kommentert magen til noen i frykt for å såre. At det går an!

Fikk høre i barnehagen til sønnen min fra en mannlig ansatt at jeg måtte da klare å gå forbi kakebordet... Frekt synes nå jeg selv om det var humoristisk ment!!
Av og til skulle det vært helt ok med ørefik...

Jeg vet...vold løser ingenting. Men, hadde fått ut litt aggresjon, frustrasjon og satt personen på plass:p

Den har jeg og fått høre!! Kompisene til samboer tror tydeligvis det er morsomt å si "tjukka" og "blubba" til meg i tillegg.. Sukk..

Be de dra ett visst sted eller snakk med samboeren din om at de bør vise en viss form for respekt.

Ja tror nesten jeg må ta en prat med samboer, for de vil ikke høre på meg.. De synes bare det er morsomt når jeg blir sint, og tar meg ikke seriøst når jeg prøver å si ifra ordentlig.. Dumt at så mange ikke tenker over hva de sier :/

Ja tror nesten jeg må ta en prat med samboer, for de vil ikke høre på meg.. De synes bare det er morsomt når jeg blir sint, og tar meg ikke seriøst når jeg prøver å si ifra ordentlig.. Dumt at så mange ikke tenker over hva de sier :/
Du bør virkelig gjøre det! Forklar at du ikke synes det er ett glugg morsomt!

Back
Topp