Storkennurket
Andre møte med forumet
Tøsa mener du at homofile ikke bør få adoptere /føde barn ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Sjakkruta
I menneskerettserklæringen står det:
Voksne menn og kvinner har rett til å gifte seg og stifte familie uten noen begrensning
som skyldes rase, nasjonalitet eller religion.
Det vil da vel si at man har rett til å prøve i alle fall? [;)]

ORIGINAL: AC/DC
Har vel hørt den noen ganger.
Å hvorfor er vi laga for å bære frem barn vis ikke alle skal få det ?
Syns jeg å alle andre langtidsprøvere fortjener å få barn på lik linje med andre.
Å at vi har en rett til å bruke de metodene som må til for at vi skal nå vårt mål.
Folk som sier sånt vet nok lite om hvordan det er å slite med å bli gravid, hatt mange SA eller fortidlig fødseler.
ORIGINAL: lille_mjau
når jeg sier at det ikke er en menneskerett å få barn, så snakker ikke jeg om den nedskrevne loven.
Jeg driter da i at det står et sted at vi skal få lov til å få barn.
Noen kan få barn og Noen kan ikke få barn, det er trist, utrolig trist, men det er et faktum.
Og det er ikke bare bare å adoptere, nei det vet jeg. Har selv 1 kusine og 2 fettere fra nord og sør korea. Jeg vet det tar tid...
Jeg vet også at man må komme over det at man selv ikke kan gå gravid og komme seg videre. Men vil man ha barn, vil man gi kjærlighet til et barn, så er ventetida verdt det. Ja so what at man må vente 6 år på papirarbeid. Det finnes jo dem som prøver å bli gravide i 10 år...
Jeg skal ikke ha flere biologiske barn, jeg vil gjerne adoptere, for jeg vil gi kjærlighet og omsorg til de som allerde finnes, og som ikke har en mamma og pappa.
ORIGINAL: Jadasåneida
Jeg mener også at det ikke er en menneskerett å være forleldre. Det med tanke på alle de barna som har lidd og lider under foreldrenes manglende evne til å ta seg av de.
De kan godt gjennomføre svangerskapet, men mener bestemt at barnet burde bli adoptert bort, evnt bo i fosterhjem.
Mener ikke, at de som sliter med å få barn av ulike grunner, har mistet retten sin til å være foreldre fordi de trenger hjelp til å bli gravide. Da går det heller på bekostning av andre type mennesker. Psykisk syke som i schizofren, psykopat, mishandler, pedofil, tungnarkomane osv.
ORIGINAL: betsy82
ORIGINAL: Jadasåneida
Jeg mener også at det ikke er en menneskerett å være forleldre. Det med tanke på alle de barna som har lidd og lider under foreldrenes manglende evne til å ta seg av de.
De kan godt gjennomføre svangerskapet, men mener bestemt at barnet burde bli adoptert bort, evnt bo i fosterhjem.
Mener ikke, at de som sliter med å få barn av ulike grunner, har mistet retten sin til å være foreldre fordi de trenger hjelp til å bli gravide. Da går det heller på bekostning av andre type mennesker. Psykisk syke som i schizofren, psykopat, mishandler, pedofil, tungnarkomane osv.
æ har heller ikke hørt det bli sagt om ufrivillig barnløshet,men heller om evnen te å ta sæ av en unge da
ORIGINAL: Ivara
ORIGINAL: Tøsa
ORIGINAL: Kihne
skjønner egentlig ikke hva folk mener med at det ikke er en menneskerett?
og hvorfor er det ikke det?
var det en spøk eller mener du seriøst nå?
selvfølgelig er det ikke en menneskerett å få barn.
det er jo mange som er født sånn at de ikke kan få barn.
på samme måte som det ikke er en menneskerett å ikke ha downs eller MS eller autisme.
Men HVORFOR trekkes menneskerettighene inn i diskusjoner om barnløshet? Det er jo ikke en diskusjon som handler om rettigheter som sådan, men om verdier og hvor man mener at grensen for hvor mye hjelp hvert par skal få bør trekkes.
Det er mye her i verden som ikke er rettighetsfestet uten at man trekker frem det i enhver anledning. Men i diskusjoner om barnløshet kommer dette opp igjen og igjen.
Som sagt lengre opp, Jeg påberoper meg på ingen måte menneskerettighene i forhold til min barnløshet, men jeg påberoper meg retten til å SØRGE over min barnløshet. Uten at jeg påstår at retten til å sørge er forankret i menneskerettighetene.