Det å ta 'det' valget

En tråd i 'Vi som har mistet etter uke 12' startet av Igloo, 24 Okt 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. VictoriaH Ventende August 2018 Assistert-jentene

❤️❤️

2. snippsnappsnuppa Gift med forumet Mailykke 2018 Himmelbarn *Aprilbaby 2018*

[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️

3. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Sender en god klem ❤️❤️
    Vet ikke om noen andre har nevnt det, men boken "Barnet som ikke ble" har et eget kapittel for senabort og det å måtte ta et slikt valg, den inneholder tekster og andre kvinners erfaringer med å miste i svangerskapet i spontanabort, senabort og dødfødsel. Jeg synes den har vært til trøst. Kan kjøpes på LUB.no
    Unner deg gode dager❤️

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Moxie Gift med forumet Marsboerne 20 18

Tenker på dere :Heartred Godt å høre at dere har fått bekreftet at valget var rett, men gutten din er jo like fullt borte, så sorgen er den samme. Håper med tiden at det blir flere av de gode og færre av de vonde dagene.

5. Igloo Elsker forumet Himmelbarn ❤ Aprilbarna19 ❤

Ja, det behovet har vært stort. Det hadde kanskje vært "lettere" (selv om det aldri vil være et enkelt valg) hvis han uansett hadde fått et veldig vanskelig liv med sykdom og smerte om han hadde overlevd. Men de som overlever nyfødttiden, dialyse og nyretransplantasjoner har forholdsvis normale liv etterpå. Så for oss handlet alt om sjansen hans for i det hele tatt å overleve. Og det var tøft å ta en slik avgjørelse når det eneste vi hadde fått vite var at prognosene var dårlige, uten å vite eller forstå nøyaktig hva det innebar.

6. Igloo Elsker forumet Himmelbarn ❤ Aprilbarna19 ❤

Den boken har jeg allerede skaffet meg, og den har vært helt fantastisk. Det finnes veldig mye stoff der ute om dødfødsler eller det å miste sent i svangerskapet, men ikke så mye om det å velge en senabort av et sykt barn. Mye er jo likt, men ikke alt. Så det var godt å kunne lese noe som spesifikt handlet om å avbryte svangerskap.

7. Bkno4653782 Første møte med forumet

Hei. Har netopp fått vite at jeg har bilateral hydronefrose og uretraklaffer. Er uke 25 nå og de kan ikke si om han overlever eller ikke. Fostervannet er fortsatt normalt heldigvis, så håpe det holder seg stabilt fram til termin. Går med mye tanker og bekymringer , så hadde vært godt å høre hvilken erfaringer du har fra da du var gravid ( og etter fødsel) med dette. Veldig bra det gikk fint med sønnen din og det gir håp. Håper på raskt svar :) mvh bekymret førstegangs mor.

8. Bkno4653782 Første møte med forumet

Hei. Jeg har fått vite at fosteret mitt har bilateral hydronefrose og uretraklaffer. Er uke 25 nå. Og ble sendt til Trondheim så de skulle se på dette. De kunne ikke si med sikkerhet om han overlever eller ikke, så vi lever i håp. Skal til Trondheim igjen i uke 32 for å planlegge med kirurger og barneleger om fødsel i Trondheim. Lurer på om det er noen her som har opplevd det Samme, at dere har fått dette så sent som i uke 24-25, og om det har gått fint eller ikke. Har fortsatt fint med fostervann. Håper på raskt svar. Mvh bekymret førstegangsgravid.

9. Igloo Elsker forumet Himmelbarn ❤ Aprilbarna19 ❤

Har sendt pm

10. Iva82 Glad i forumet Himmelbarn

Det var ikke samme hos oss men jeg kan tenke hvordan tøft har dere nå [emoji176][emoji176][emoji176]

Del denne siden