Det å ta 'det' valget

❤️❤️
 
[emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
Vet ikke helt hvordan det går egentlig... Noen dager går greit, mens andre er fryktelig vonde.

Vi fikk heldigvis en form for bekreftelse på at vi tok det rette valget på oppfølgingstimen på sykehuset. Obduksjonen hadde vist skader på alle deler av urinveissystemet, og legen mente at vi ville ha mistet fostervannet innen to uker. Med så store skader så tidlig i svangerskapet og for lite fostervann hadde han med all sannsynlighet ikke overlevd.

Likevel har jeg fremdeles dager der jeg bare sitter og googler alt som har med nyrefeil og nyresvikt hos fostere og spedbarn, og jeg vet ikke helt hva jeg leter etter. Jeg kan jo ikke gå tilbake i tid hvis jeg finner solskinnshistorier. Det er uansett nesten umulig å finne tilfeller som har vært helt lik som vårt. Det ser ut som om de fleste oppdages før det er skader på urinledere og nyrer slik at det er mulig å sette inn dren.

Så jeg vet at vi tok det rette valget, men jeg har ikke klart å forsone meg med det ennå... Og jeg savner den lille gutten min noe voldsomt.

Sender en god klem ❤️❤️
Vet ikke om noen andre har nevnt det, men boken "Barnet som ikke ble" har et eget kapittel for senabort og det å måtte ta et slikt valg, den inneholder tekster og andre kvinners erfaringer med å miste i svangerskapet i spontanabort, senabort og dødfødsel. Jeg synes den har vært til trøst. Kan kjøpes på LUB.no
Unner deg gode dager❤️
 
Tenker på dere :Heartred Godt å høre at dere har fått bekreftet at valget var rett, men gutten din er jo like fullt borte, så sorgen er den samme. Håper med tiden at det blir flere av de gode og færre av de vonde dagene.
 
Det kan ta tid å få fred i hjertet <3

Min engel hadde turner syndrom. Jeg kunne ikke finne annen informasjon om det enn om de som lever med det. Og det er stort sprik på å leve fint med det og å dø av det. Jeg fikk ikke fred før jeg på ultralyd med yngste nå fikk høre av jm at det er tilleggssykdommene som dreper. Da forsto jeg hvorfor min lille ikke fikk leve.
Ditt tilfelle er annerledes, men det behovet for å vite 100% sikkert er der. Jeg håper du får fred etter hvert, og lærer deg å leve med ditt tap <3

Ja, det behovet har vært stort. Det hadde kanskje vært "lettere" (selv om det aldri vil være et enkelt valg) hvis han uansett hadde fått et veldig vanskelig liv med sykdom og smerte om han hadde overlevd. Men de som overlever nyfødttiden, dialyse og nyretransplantasjoner har forholdsvis normale liv etterpå. Så for oss handlet alt om sjansen hans for i det hele tatt å overleve. Og det var tøft å ta en slik avgjørelse når det eneste vi hadde fått vite var at prognosene var dårlige, uten å vite eller forstå nøyaktig hva det innebar.
 
Sender en god klem ❤️❤️
Vet ikke om noen andre har nevnt det, men boken "Barnet som ikke ble" har et eget kapittel for senabort og det å måtte ta et slikt valg, den inneholder tekster og andre kvinners erfaringer med å miste i svangerskapet i spontanabort, senabort og dødfødsel. Jeg synes den har vært til trøst. Kan kjøpes på LUB.no
Unner deg gode dager❤️

Den boken har jeg allerede skaffet meg, og den har vært helt fantastisk. Det finnes veldig mye stoff der ute om dødfødsler eller det å miste sent i svangerskapet, men ikke så mye om det å velge en senabort av et sykt barn. Mye er jo likt, men ikke alt. Så det var godt å kunne lese noe som spesifikt handlet om å avbryte svangerskap.
 
Hei :) utrolig trist det dere går gjennom nå<3
Håper det ordner seg og at lille klarer seg<3
Jeg fikk akkurat samme beskjed selv på ul på tirsdag. Var alvorlig avvik på nyrene som ikke er forenlig med liv så vi må avslutte svangerskapet!
Men jeg ville bare si at jeg har en frisk å rask sønn på 7 år som er født med urethraklaff og nyresvikt, så viss du lurer på noe eller hva som helst så må du gjerne sende meg ei melding så skal jeg svare deg så godt jeg kan<3


Hei. Har netopp fått vite at jeg har bilateral hydronefrose og uretraklaffer. Er uke 25 nå og de kan ikke si om han overlever eller ikke. Fostervannet er fortsatt normalt heldigvis, så håpe det holder seg stabilt fram til termin. Går med mye tanker og bekymringer , så hadde vært godt å høre hvilken erfaringer du har fra da du var gravid ( og etter fødsel) med dette. Veldig bra det gikk fint med sønnen din og det gir håp. Håper på raskt svar :) mvh bekymret førstegangs mor.
 
Hei. Jeg har fått vite at fosteret mitt har bilateral hydronefrose og uretraklaffer. Er uke 25 nå. Og ble sendt til Trondheim så de skulle se på dette. De kunne ikke si med sikkerhet om han overlever eller ikke, så vi lever i håp. Skal til Trondheim igjen i uke 32 for å planlegge med kirurger og barneleger om fødsel i Trondheim. Lurer på om det er noen her som har opplevd det Samme, at dere har fått dette så sent som i uke 24-25, og om det har gått fint eller ikke. Har fortsatt fint med fostervann. Håper på raskt svar. Mvh bekymret førstegangsgravid.
 
Hei. Jeg har fått vite at fosteret mitt har bilateral hydronefrose og uretraklaffer. Er uke 25 nå. Og ble sendt til Trondheim så de skulle se på dette. De kunne ikke si med sikkerhet om han overlever eller ikke, så vi lever i håp. Skal til Trondheim igjen i uke 32 for å planlegge med kirurger og barneleger om fødsel i Trondheim. Lurer på om det er noen her som har opplevd det Samme, at dere har fått dette så sent som i uke 24-25, og om det har gått fint eller ikke. Har fortsatt fint med fostervann. Håper på raskt svar. Mvh bekymret førstegangsgravid.

Har sendt pm
 
Hei. Jeg har fått vite at fosteret mitt har bilateral hydronefrose og uretraklaffer. Er uke 25 nå. Og ble sendt til Trondheim så de skulle se på dette. De kunne ikke si med sikkerhet om han overlever eller ikke, så vi lever i håp. Skal til Trondheim igjen i uke 32 for å planlegge med kirurger og barneleger om fødsel i Trondheim. Lurer på om det er noen her som har opplevd det Samme, at dere har fått dette så sent som i uke 24-25, og om det har gått fint eller ikke. Har fortsatt fint med fostervann. Håper på raskt svar. Mvh bekymret førstegangsgravid.
Det var ikke samme hos oss men jeg kan tenke hvordan tøft har dere nå [emoji176][emoji176][emoji176]
 
Back
Topp