Det å si kondolerer

ORIGINAL: Lissyjane

Med kondolerer sier man liksom alt. Synes det bare er å vise respekt å si det. Jeg hadde følt det hadde blitt falskt å si noe annet,fordi det ikke faller meg naturlig å snakke sånn..

Enig, men er det nær familie eller venner sier jeg selvsagt noe mer personlig, men hvis det er noen jeg ikke kjenner så godt så synes jeg kondolerer er et godt ord!

ORIGINAL: Caidy

Etter at min far døde, hater jeg ordet kondolerer, for meg virker det som ett ord lagd så man slipper å si noe mer.
Jeg bruker aldri kondolerer. Var i begravelse for kort tid siden, da sa jeg "Tenker på deg, er her om du behøver noen ting." Ga en klem.

ENIG!
Akkurat som man skal finne den enkleste veien ut...

Jeg er helt enig med deg..
Jeg liker ikke det ordet,jeg klare hverken si det eller skrive det..

Jeg hater kondolerer.
Det minner meg om gratulerer... [>:]

Kondolerer er et stygt, stygt ord!
Hørte det altfor ofte etter pappa døde når jeg var 12.

Etterhvert ble jeg nesten kvalm av å høre det.
Ordet gir ingen mening, og fikk meg ikke en gang til å føle at de brydde seg,
men skjønner at det kan være vanskelig å vite hva man skal si i sånne situasjoner.

Hater det ordet, og bruker det derfor aldri. Etter sjølv å ha mistet min far, synst eg det er en upersonlig måte å si at "eg har ikkje no å si til deg, derfor tar eg enkleste løsning, og forsvinner" på. Liker mye bedre når noen kjem og sier at "du kan komme til meg viss det er noe," osv.. Sjølv så er eg ik god på å si ting etter en begravelse, eg gir en klem eller et håndtrykk, og prøver å få augekontakt.. Så prøver eg heller å få igang en samtale seinere en gang, viss det passer seg sånn. Det er sånn eg liker at folk gjør det..

Etter at jeg ble voksen har jeg brukt dette ordet.. Til folk jeg ikke står nær nok til å gå bort å klemme på eller bruker "store ord".. Eller faktisk også sammen med en varm klem, i mangel på bedre ord, til "godt voksne"..

jeg også HATER det ordet. Var i begravelse til bestefaren min for 2uker siden, å han var som en far for meg, å jeg vokste opp hos han og bestemoren min. så det var jo helt forferdelig i begravelsen, å når folk kom å kondolerte så ble jeg så sinnsykt irritert å la dem nesten for hat [:D] hehe fordi dem brukte det ordet.. 

når man mangler ord så synes jeg kondolerer er bedre enn ingenting.

rart at i slike tråder der noen har dødd at flesteparten skriver kondolerer,men her er det det værste ordet dere vet?[8|]

Back
Topp