Dessert på nyttårsaften

Da får du spinne litt tanker på det da. Et annet friskt alternativ er jo sorbet. Er visst veldig enkelt å lage (men jeg har aldri prøvd og ser for meg at det smelter fort!)

Parfait er en annen type frukt is variant, men med fløte.
Har du en god oppskrift på vaniljeis? Forrige gang jeg lagde det, så ble den ikke så god. Mannen likte den, men jeg syntes den ble for fet. Jeg fikk liksom "fett i gommen" av å spise isen, og det er bare guffent.

Har du en god oppskrift på vaniljeis? Forrige gang jeg lagde det, så ble den ikke så god. Mannen likte den, men jeg syntes den ble for fet. Jeg fikk liksom "fett i gommen" av å spise isen, og det er bare guffent.

Hehe nei jeg er som regel den som spiser og mmm'er og aah'er til god mat. Holder det ganske enkelt selv.

Har spist hjemmelaget is noen ganger, og ikke opplevd det du skriver (men på parfait har jeg fått den opplevelsen). Får du mye iskrystaller også, for det har det vært i den som jeg har smakt . Kan ha noe med innfrysningen å gjøre. Ha vispebollen i fryseren og bruk iskalde råvarer og få den godt ned i fryseren asap?

Hehe nei jeg er som regel den som spiser og mmm'er og aah'er til god mat. Holder det ganske enkelt selv.

Har spist hjemmelaget is noen ganger, og ikke opplevd det du skriver (men på parfait har jeg fått den opplevelsen). Får du mye iskrystaller også, for det har det vært i den som jeg har smakt . Kan ha noe med innfrysningen å gjøre. Ha vispebollen i fryseren og bruk iskalde råvarer og få den godt ned i fryseren asap?
Jeg har ikke fått iskrystaller:rolleyes:

Hjemmelaget ostekake kommer med bilde på serverings måte

Vi har alltid hjemmelaget Sjokolademousse, men siden det ikke skal være sjokolade stemmer jeg for Pannacotta:D

Jeg elsker ostekake! Jeg har begynt å lage med oreobunn. Fantastisk! Men den skal jeg lage i bursdagen til 1 åringen 22/12....
det er svært mye du kan gjøre med ostekake for alle aldre, og den er enkel å lage slik at det ser eksklusivt ut også;P

Da gleder jeg meg til du kommer hjem:)
Jeg finner faktisk ikke bildene igjen, men når du lager ostekake, så lager posjoner i gjennomsiktige krystallglass, Du kan legge lag på lag som bilde ovenfor viser, eller du røre litt gelè når selve ostemassen har nesten stivnet slik at du for mere bevegelse i selve kaken;)

Beklger men jeg klarer ikke å finne bilde, ;( *snufs*

Jeg finner faktisk ikke bildene igjen, men når du lager ostekake, så lager posjoner i gjennomsiktige krystallglass, Du kan legge lag på lag som bilde ovenfor viser, eller du røre litt gelè når selve ostemassen har nesten stivnet slik at du for mere bevegelse i selve kaken;)

Beklger men jeg klarer ikke å finne bilde, ;( *snufs*
Tenkte også på å lage de i porsjon. Enten i små skåler eller i vinglass.

Hva med daimiskake? Riktig nok med sjokolade i, men kan byttes ut med noe annet?

Jeg har alltid hakket marengsbunn i.

Back
Topp