Dessert på nyttårsaften

Huleboer!

Juli 2013 og desember 2014❤
Juli13-jentene
Januarskatter 2015
VIP
Vi skal feire nyttårsaften hos noen oppi gata. Jeg skal lage dessert. Det blir fire barn, 2011, 2012, 2013 og 2014 modell. Det skal ikke være en dessert med nøtter eller sjokolade.
Middagen skal være kalkun.
Hva ville dere lagd?

:pDet er egentlig jeg også, men ikke mannen. Også er han ikke glad i bær:eek:
Lurer på om jeg bare skal droppe hva han mener, men det hadde jo vært hyggelig om han spiste dessert med oss også, da! Jeg tror jeg er på jakt etter noe jeg ikke har lagd før, kanskje en ny oppskrift. Noe spennende. Kanskje noe med oreo, selv om jeg har prøvd veldig mye med den før:p

Sitronfromasj med en eller annen saus? Tilslørte bondepiker? Rødgrøt med melk/fløte? :)

Riskrem er alltid en slager :D

Vi har som regel karamellpudding :-D

Man er jo gjerne veldig mett etter en sånn middag, så noe friskt og ikke veldig søtt kan jo kanskje friste? Hjemmelaget vaniljeis og rørte bær av noe slag?

Vi har som regel karamellpudding :-D

Man er jo gjerne veldig mett etter en sånn middag, så noe friskt og ikke veldig søtt kan jo kanskje friste? Hjemmelaget vaniljeis og rørte bær av noe slag?
Nå er vi kanskje inne på noe:)
Grunnen til at mannen ikke er glad i pannacotta er fordi den er "pudding", sier han. Han er generelt ikke glad i krem og puddinger. Det skrenker veldig inn på alternativene.

Vi pleier å ha fruktsalat med råkrem (50/50 fløtekrem og eggedosis), det er innmari godt, og man kan bruke de hermetiske fruktene folk liker.

Nå er vi kanskje inne på noe:)
Grunnen til at mannen ikke er glad i pannacotta er fordi den er "pudding", sier han. Han er generelt ikke glad i krem og puddinger. Det skrenker veldig inn på alternativene.

Da får du spinne litt tanker på det da. Et annet friskt alternativ er jo sorbet. Er visst veldig enkelt å lage (men jeg har aldri prøvd og ser for meg at det smelter fort!)

Parfait er en annen type frukt is variant, men med fløte.

Back
Topp