Dessert julaften.

Vet ikke helt hva det blir for skal bort, men her pleier vi og ha riskrem med rød saus :)

"Himmelsk lapskaus" = fruktsalat med krem og riskrem med jorbærsausn:)

Jeg er oppvokst med hjemmelaget riskrem og bringebærsaus:) med mandel! I år blir det feiring hos svigers, så da blir det multekrem.

Litt usikker i år- skal lage en bolle multekrem til svigerfar i alle fall:-)
Viktig å holde seg inne med ham;-)

Svigermor pleier å lage en dessert til hver (alle får sin favoritt), og de kommer på besøk til oss i år. Jeg er ikke vant med dessert på julaften. Men jeg vet at i alle fall svigerinne mi ikke liker multekrem, så jeg tenker å lage minst en ting til så alle i alle fall får noe de kan ha:-)
Så morsomt at alle får sin favoritt! Den ideen likte jeg:)

Blir riskrem og noe annet til lillemor som ikke liker riskrem

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Riskrem som oftes:D:)

Vi blir vel 15 stk fra 4-83 år. Så her blir det lag din egen dessert buffè. Lager en buffè med pisket krem, vaniljekrem, multesyltetøy, oppkutta frukt/bær, kald risgrøt, jordbær/bringebær saus, solbær/bjørnebær saus, små kuvært marengs/pavlova bunner etc Alt hjemmelaget/plukket så klart :) mmm gleder meg!

Tradisjonen er riskrem, delfiakake, is og krumkaker og slikt :)
Selvfølgelig står godteriakåla og noen skåler med potetgull osv på bordet mens vi pakker opp gaver :)

JEG EEEELSKER RISKREM :D

MÅ være hjemmelaget med ordentlig risgryn, ikke no sånn hurtig-crap ;) oxo må det være riktig mengdeforhold grøt-krem sånn at konsistensen blir god og fluffy. Liker at det er krem UTEN sukker I, da bli det friskere smak :)

sausen må være frisk I smaken, ikke sånn e-stoff kvalmende....

hoho....merker jeg har et sterkt forhold til denne desserten gitt :P

jepp, som dere skjønner er dette en viktig ingrediens I en perfekt julaften-tradisjons-dag for min del :D

Riskrem og jordbærsaus. Har en skåldet mandel i riskremen så den som finn mandelen får en gave. Men i år blir e, mannen og sønnen vår alene så blir ikke mye mat å lage

Riskrem og sjokolade mousse:) jeg liker ikke riskrem, så da er det noe annet i tillegg.

I år blir julen hos oss, så vurderer og droppe dessert til meg selv og kun lage riskrem:p

Heimalaga riskrem og (rød saus hos svigers) heimalaga jordbærsaus :P

Karamellpudding og riskrem!:)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp