Desemberjentenes skravletråd

Heisann! Jeg har det på samme vis som deg :) Var hos legen første gang i løpet av uke 9, men hadde egentlig ikke trengt det på grunn av at blodprøver og slikt tar de ikke før etter uke 12. Har klare symptomer på at jeg er gravid slik som deg, så det er ikke noe som sier at du må gå til tidlig ultralyd eller lege for å bekrefte dette. Ble også litt forvirret i starten, men tidlig ultralyd er jo et valg du selv tar da det ikke er noe som blir gjort automatisk.
Når det kommer til kvalmen har jeg måtte prøve meg frem så tror nesten hver enkelt må finne ut hva som passer for dem. Liker søte epler og biola eller yoghurt med smak for å døyve det verste. Isvann har også vært fint å ha. Håper svaret gir deg noe vettugt, dette er bare mine egne tanker rundt dette. Velkommen hit og lykke til med graviditeten <3

Tusen takk for svar :) Det var faktisk litt betryggende å høre ;) Får satse på at jeg gjør alt riktig i noen uker til, og glede meg til ultralyd når den tid kommer.
Ok. Jeg har prøvd litt forskjellig, men må vel bare fortsette. Uansett takk for tips :)

Tusen takk for svar :) Det var faktisk litt betryggende å høre ;) Får satse på at jeg gjør alt riktig i noen uker til, og glede meg til ultralyd når den tid kommer.
Ok. Jeg har prøvd litt forskjellig, men må vel bare fortsette. Uansett takk for tips :)
Så bra å høre :) Det er første gang for meg også så jeg har ikke mye erfaring på området. Har bare måttet ta det litt som det kom :)

Så bra å høre :) Det er første gang for meg også så jeg har ikke mye erfaring på området. Har bare måttet ta det litt som det kom :)

Ok. Så spennende da :) Har du kommet langt? Jeg prøver å lese til meg så mye info som mulig. Både her, på nettet og i bøker. Blir jo nesten litt gal i hodet :p Men man går jo på en måte de første 3 månedene i blinde siden legetimen ikke er før i uke 12, og man helst ikke skal si det til så mange før etter da. Og er det første gangen vet man jo virkelig ikke hva man går til. Men vi får vel bare prøve å gjøre det beste vi kan å håpe at alt går bra ;)

Ok. Så spennende da :) Har du kommet langt? Jeg prøver å lese til meg så mye info som mulig. Både her, på nettet og i bøker. Blir jo nesten litt gal i hodet :p Men man går jo på en måte de første 3 månedene i blinde siden legetimen ikke er før i uke 12, og man helst ikke skal si det til så mange før etter da. Og er det første gangen vet man jo virkelig ikke hva man går til. Men vi får vel bare prøve å gjøre det beste vi kan å håpe at alt går bra ;)
Jeg er 11+1 i dag så det nærmer seg heldigvis uke 12 nå. Det ser jeg virkelig frem til, og håper jeg klarer å slappe av litt mer etterhvert :P Ja, man blir virkelig helt skrullete av å famle rundt etter noen slags kontroll... Men så er det jo virkelig spennende også <3 Synes selv ting ble bedre etter at vi fortalte det til nærmeste familie rundt uke 9, da kunne jeg snakke med mamma og søstre som har vært gjennom dette før :) Hvordan er det med deg, er du kommet langt?

9+4 i dag og har litt småvondt når jeg er i aktivitet. Syns dette er veldig skummelt. Sist gang jeg hadde vondt hadde jeg spontanabort. I mitt hode sammenligner jeg alle vondter med forrige gang. Blir litt småkoko i hodet. Veldig redd det skal skje igjen :/

Noen som så ung mødre i går da? Måtte smile litt av mammaen til cecilya. Jeg trodde hun var halveis i graviditeten slik hun kledde seg og strøk på magen, og ungen visste at hun skulle bli storesøster og at gutten skulle hete Daniel. og så kom hun til ultralyd og jeg finner ut at hun kun er 6 uker. :p altså jeg stryker magen min jeg også, men da kun hjemme og nede der babyen ligger. Ikke den oppblåste fleskemagen min :p hun er en flott mor altså, ble bare lurt :)

Noen som så ung mødre i går da? Måtte smile litt av mammaen til cecilya. Jeg trodde hun var halveis i graviditeten slik hun kledde seg og strøk på magen, og ungen visste at hun skulle bli storesøster og at gutten skulle hete Daniel. og så kom hun til ultralyd og jeg finner ut at hun kun er 6 uker. :p altså jeg stryker magen min jeg også, men da kun hjemme og nede der babyen ligger. Ikke den oppblåste fleskemagen min :p hun er en flott mor altså, ble bare lurt :)
:laughing025

Jeg er 11+1 i dag så det nærmer seg heldigvis uke 12 nå. Det ser jeg virkelig frem til, og håper jeg klarer å slappe av litt mer etterhvert :p Ja, man blir virkelig helt skrullete av å famle rundt etter noen slags kontroll... Men så er det jo virkelig spennende også <3 Synes selv ting ble bedre etter at vi fortalte det til nærmeste familie rundt uke 9, da kunne jeg snakke med mamma og søstre som har vært gjennom dette før :) Hvordan er det med deg, er du kommet langt?
Såppass ja. Straks kontroll på deg da :) Det blir nok spennende ;) Jeg ser for meg at etter den kontrollen i uke 12 vil man kanskje være litt tryggere og mer avslappet. Da er man på en måte ordentlig i gang :) Jeg gleder meg hvertfall til da. Jeg er 8+5, så en liten måned igjen enda. Føler det er en hel evighet, men må vel bare være tålmodig :p Det verste med å ikke kunne fortelle det enda er det å komme opp med troverdige unnskyldninger for at man ikke blir med på ting eller må holde seg hjemme fra jobb el.l pga kvalme eller andre ting... Kan liksom ikke si man er syk hver gang :p hehe

Såppass ja. Straks kontroll på deg da :) Det blir nok spennende ;) Jeg ser for meg at etter den kontrollen i uke 12 vil man kanskje være litt tryggere og mer avslappet. Da er man på en måte ordentlig i gang :) Jeg gleder meg hvertfall til da. Jeg er 8+5, så en liten måned igjen enda. Føler det er en hel evighet, men må vel bare være tålmodig :p Det verste med å ikke kunne fortelle det enda er det å komme opp med troverdige unnskyldninger for at man ikke blir med på ting eller må holde seg hjemme fra jobb el.l pga kvalme eller andre ting... Kan liksom ikke si man er syk hver gang :p hehe
Ja, blir nok bedre når man får snakket om det og bekreftet at det er virkelighet ;) Å, men det er jo ikke så lenge. Det føles kanskje som det går sakte, men synes faktisk de siste ukene frem mot de 12 har gått fortere.. Haha, jaa, jeg er elendig på å lyve, så jeg endte med å fortelle det til familien uti uke 9 og pappa kommenterte bare om det var derfor jeg hadde oppført meg så merkelig rundt påsketider. haha :P Ønsker jo ikke å fortelle det til alle, men veldig fint å si det til familien slik at de kan dele gleden med oss, og jeg kan snakke med mamma når det trengs. De vil jo uansett få vite om det om noe skulle gå galt.
I alle fall, stå på og forsøk å finne på ting slik at ukene går fort =)

Ja, blir nok bedre når man får snakket om det og bekreftet at det er virkelighet ;) Å, men det er jo ikke så lenge. Det føles kanskje som det går sakte, men synes faktisk de siste ukene frem mot de 12 har gått fortere.. Haha, jaa, jeg er elendig på å lyve, så jeg endte med å fortelle det til familien uti uke 9 og pappa kommenterte bare om det var derfor jeg hadde oppført meg så merkelig rundt påsketider. haha :p Ønsker jo ikke å fortelle det til alle, men veldig fint å si det til familien slik at de kan dele gleden med oss, og jeg kan snakke med mamma når det trengs. De vil jo uansett få vite om det om noe skulle gå galt.
I alle fall, stå på og forsøk å finne på ting slik at ukene går fort =)
Jeg har også fortalt det til mamma og pappa. Mest for å kunne ha noen å snakke med. Men tror nok mamma synes det er litt vanskelig å holde det hemmelig at hun skal bli bestemor :p Men hun gjør så godt hun kan ;) Til alle andre klager jeg på hodepine, vond rygg, influensa, alt annet enn kvalme egentlig... litt redd for at om jeg sier jeg er kvalm vil alle avsløre meg :p
Jeg tror det verste med ventingen nå er at det er så mye som skjer i mai. Jeg må liksom gjennom bl.a. 17.mai å slikt før jeg kan si noe. Derfor føles det ekstra lenge til. Men vi får satse på at du har rett ;)

Jeg har også fortalt det til mamma og pappa. Mest for å kunne ha noen å snakke med. Men tror nok mamma synes det er litt vanskelig å holde det hemmelig at hun skal bli bestemor :p Men hun gjør så godt hun kan ;) Til alle andre klager jeg på hodepine, vond rygg, influensa, alt annet enn kvalme egentlig... litt redd for at om jeg sier jeg er kvalm vil alle avsløre meg :p
Jeg tror det verste med ventingen nå er at det er så mye som skjer i mai. Jeg må liksom gjennom bl.a. 17.mai å slikt før jeg kan si noe. Derfor føles det ekstra lenge til. Men vi får satse på at du har rett ;)
Ja, besteforeldrene er jo så lykkelige, og det er jo koselig da :P Ja, samme her, har sagt jeg har influensa eller at jeg har feber, men vet at de på jobb nok mistenker at noe er på gang. Blir jo skremt når jeg kommer hjem og ser i speilet hvor blek jeg er og tenker "Har jeg sett sånn ut i hele dag? Da må jo ALLE vite at jeg er kvalm!" Hehe, skal bli en lettelse når 'verden' kan få vite om det lille frøet <3
Ja, mai er travel og fylt med masse mennesker, hehe, så vi får huske å få i oss litt mat ofte nok til å holde den verste kvalmen i sjakk:P

hei :) kanskje litt seint, men joiner dere i dag jeg :). Har ikke turt før nå, pga en MA i fjor så ville jeg vente litt med å engasjere meg for mye :)

Back
Topp