Desemberbarn.. Droppe juletre?

Wilma89

Forelsket i forumet
Jeg sa til mannen at kanskje vi skulle
droppe juletreet i år, siden vi får baby rett før jul. Det var han sterkt uenig i!
Vi skal ikke feire julaften hjemme hos oss, og jeg tenker at grana i tillegg til å kunne fremkalle allergi, også tar mye plass når vi også skal ha lekegrind og vogn oppbevart i stuen.

Noen gode argumenter for/mot å droppe juletreet med nyfødt baby i hus?

Vi skal være hjemme, så vi skal ha plastikk hvertfall. Er mye allergi på mannens side, så tenker det er best å droppe treet i år. Ikke minst blir det mindre jobb med plastikk også, og det tar mindre plass. Vi skal kun ha ei vugge i stua da, men allikevel... :)

Oi dette har jeg ikke tenkt på! Kjente jeg ble litt lei meg av tanken på å ikke ha tre... Men du har veldig gode praktiske argument som jeg støtter fult ut! Det blir nok en kamp mellom følelser og fornuft ;) med termin 2.juledag må dette bli den mest avslappende julen noen sinne, alt får bli opp til dagsformen. For alt jeg vet kan jeg være på fødestuen når juletreet skal pyntes ;)

Juletre må opp
Ingen jul uten juletre :D

Vi har plastikk tre da, men det skal opp :)

Jeg sa til mannen at kanskje vi skulle
droppe juletreet i år, siden vi får baby rett før jul. Det var han sterkt uenig i!
Vi skal ikke feire julaften hjemme hos oss, og jeg tenker at grana i tillegg til å kunne fremkalle allergi, også tar mye plass når vi også skal ha lekegrind og vogn oppbevart i stuen.

Noen gode argumenter for/mot å droppe juletreet med nyfødt baby i hus?
Vi har droppet juletre da jr var baby og 1 åring for enkelhetens skyld. Men som 2 åring måtte vi og fortsetter med det nå :)

Jeg har også bare hatt kjøpe julekaker :P

Termin første uka i desember her, og tenker vi skal ha plastikktre i år... Men tre skal vi ha, ingenting å lure på :D

Vi skal feire jul hos svigers, så tror ikke vi blir å sette opp tre her. Vi er jo ikke hjemme uansett :p

Vi har plastikk tre siden eg er allergisk, blir satt opp vært år, selv om vi ikke feirer hjemme :-)

Får se om det blir plass hjemme til oss når det kommer lekegrind i hus :) Skal feire jul til svigers og de har plastikk, så vi får se hvordan det blir! Tipper det blir slik at jeg setter det opp uansett om det egentlig ikke er plass :P

Hos oss blir det helt klart juletre! Jeg elsker juletre:) vi skal ha et tre meter høyt grantre, hogget fra egen skog og fraktet på kjelke tilbake til gården. For meg fører juletreet ordentlig julestemning med seg, og det blir nesten ikke jul uten! Lille julaften er det pynting av tre for hele familien, med gløgg, pepperkaker, julegrøt og julesanger. Til slutt etter pynting setter vi ut grøt på låven til nissen som alle barna i nabolaget kommer og ser om er spist opp på julaften morgen. Og i tillegg lukter det da nydelig edelgran i hele stua:happy: Blir litt nostalgisk nå kjenner jeg og merker at jeg gleder meg veldig til jul allerede. Jeg elsker den høytiden. Og tenk så ekstra stas i år med en liten nyfødt en i tillegg:Heartred Så får jeg bare håpe at den lille vil komme ut i så godt tid at jeg rekker feiringen av lille julaften i år og at den ikke må skje på sykehuset.

Har fortståelse for argumentene til de som ikke ønsker ekte tre, og tenker at alle får gjøre som de selv ønsker og føler for. Og hvis man har mye allergi i familien er det sikkert lurt å ta hensyn til det i forhold til den lille også.
Vi har både plass til, og lyst på, ekte tre og kommer til å gå for det. Mange av mine venner og familie har gått over til plast og er kjempe fornøyd med det. For våres del er det bare det at ingen ting kan måle seg med et helt ekte juletre:happy:

Klart man må ha juletre. Skal gjøre alt som vi pleier. Julepynt, juletre, julekaker, kalender osv.

Vi har heller kjøpt et fint et i plastikk, mangler bate lukta, for jeg synes de ser finere ut også :)

Har plastikk, men ville uansett hatt tre pga de store ungene. Ifg menstermin er terminen 24 des, men de store skal være hos faren på julaften

Nei, altså barn trenger noe bakterier! Prøvde å finne en dokumentar som schrødingerskatt lagde om at barn faktisk har er mye mer allergisk og har oftere astma nå enn før.. det kommer av at ting er for sterilt. Om vi ikke eksponeres for noe bygger vi heller ikke opp et immunforsvar.

Juletre blir det (nå har jeg hatt plast i mange år allerede doh) spm er vel heller om jeg orker/rekker å pynte det før babyen dukker opp.

Et juletre vil ikke kunne fremkalle noen allergi med mindre barnet faktisk er allergisk. Og slike allergier er relativt skjelden hos en nyfødt. Barna trenger bakterier rundt seg. :)
Skal dere være borte hele julen til over nyttår hadde jeg droppet det, men er det snakk om noen dager bare hadde treet kommet opp. Regner med godt med overtid som hos de fire søskena så ungen her blir vel født tett opp mot jul, men treet skal opp og huset pyntes som alltid.

Her blir det et juletre garantert. Vi skal jo ikke "ødelegge" jula for de to andre guttene våre;-) Allergi fra muggsopp og pollen fra juletreet er ikke et tema så lenge man spyler treet og lar det tørke i en garasje/kjeller og kaster treet rett etter jul.

Back
Topp