Desemberbaby?

Dette er en spennende tid. Forstår deg godt at du gjerne vil vente til januar, men av egen erfaring så vet jeg at disse små kommer når de bestemmer selv.
Veldig! Vi er klare til å ta imot selv vi vil han skal bo inni magehuset enda en stund :)
 
spennende og nervepirrende på samme tid ;) Ønsker deg masse lykke til! Hold os oppdatert da:)
Takk for det! :) har vært stabilt hele ettermiddagen, men tatt seg opp litt nå på kvelden, så får se om jeg ringer jordmor igjen nå om ikke lenge om det ikke holder seg her :)
Dere skal få høre etterhvert!
 
kjempespennende! <3
 
Takk for det! :) har vært stabilt hele ettermiddagen, men tatt seg opp litt nå på kvelden, så får se om jeg ringer jordmor igjen nå om ikke lenge om det ikke holder seg her :)
Dere skal få høre etterhvert!
lykke til;)
 
Har du samme symptomer så anbefaler de vel å ringe inn, jordmor mente jeg skulle ringt på lørdag kveld når jeg kjente det første gang :)

Satser på de holder seg i magehuset enda en stund :)
Jeg ringte inn når det startet, og da fikk jeg beskjed om å ringe på nytt hvis det tok seg opp, men det har det ikke gjort. Bare blitt flere "modningstegn". Mensmurringene er ikke like ofte og litt svakere eller så er det bare jeg som har vendt meg til det :p
 
Kjenner litt på panikken.

Var hos jordmor i dag siden jeg har vært kvalm, hatt sterke langvarige kynnere, "mensensmerter", bekkensmerter og mer nedpress enn jeg er vant med.

Jordmor sier livmorhalsen er borte, og at hun kjenner hodet er langt ned, men ikke noe åpning enda. Jeg må ta det med ro, og ringe hvis jeg kjenner jeg begynner å få rier.

Så her sitter jeg da, heldigvis med bagene våre pakket, bilstolen og barnevogna i bilen, og lurer på om jeg kanskje får desemberbaby i stede for januarbaby.

Så utrolig spennende :) krysser fingrene for at babyen blir i magen en liten stund til..!
Godt å høre at alt av utstyr er på plass! Dersom babyen din skulle bestemme seg for å komme tidligere slipper du hvertfall å stresse med det praktiske!! <3

Prøv å bruke den kommende tiden på å hvile og å pleie deg selv godt :)

Jeg lurer litt på en ting. Som førstegangsfødende er det så utrolig mye man egentlig lurer på. Haha..
Hvordan sjekker jordmoren om livmorhalsen er borte eller ikke? Jeg trodde det bare var på sykehus hvor de hadde ultralyd utstyr de gjorde slike undersøkelser?
 
Så utrolig spennende :) krysser fingrene for at babyen blir i magen en liten stund til..!
Godt å høre at alt av utstyr er på plass! Dersom babyen din skulle bestemme seg for å komme tidligere slipper du hvertfall å stresse med det praktiske!! <3

Prøv å bruke den kommende tiden på å hvile og å pleie deg selv godt :)

Jeg lurer litt på en ting. Som førstegangsfødende er det så utrolig mye man egentlig lurer på. Haha..
Hvordan sjekker jordmoren om livmorhalsen er borte eller ikke? Jeg trodde det bare var på sykehus hvor de hadde ultralyd utstyr de gjorde slike undersøkelser?
Tusen takk <3

Babyen holder sett inne enda så det et, men har fått 1cm åpning iløpet av natten, så vi får se hvordan det utvikler seg videre :)

Her er det full avslapping! Sover når jeg klarer og er våken litt inni mellom! :)


Jeg er førstegangs selv, så jeg følger bare strømmen til jordmor, heldigvis er hun råflink! :)
Hun sjekker vaginalt ved å kjenne med fingrene :)
 
Jeg ringte inn når det startet, og da fikk jeg beskjed om å ringe på nytt hvis det tok seg opp, men det har det ikke gjort. Bare blitt flere "modningstegn". Mensmurringene er ikke like ofte og litt svakere eller så er det bare jeg som har vendt meg til det :p
Så bra :) satser på at det holder seg der da, så lille holder seg inne en stund til ;)
 
Spennende tid dette her!
Jeg gikk med 1-2 cm åpning fra uke 34 til uke 37+2 første gangen og uke 38+3 andre gangen.
Krysser fingrene for at babyen din kan få noen uker til inni magen, samtidig så er det ikke krise hvis h*n skulle bli født nå!
Lykke til! :) :)
 
Spennende tid dette her!
Jeg gikk med 1-2 cm åpning fra uke 34 til uke 37+2 første gangen og uke 38+3 andre gangen.
Krysser fingrene for at babyen din kan få noen uker til inni magen, samtidig så er det ikke krise hvis h*n skulle bli født nå!
Lykke til! :) :)
Veldig spennende, lillesøster gikk i en og en halv mnd, men her har alt skjedd relativt fort i forhold.

Håper på noen uker til, selv om jeg et veldig klar nå! :)

Tusen takk :)
 
Så spennende! har termin 2 januar, skal bli strippet om en uke for både jeg og jordmor vil at fødselen skal starte før pga formen min er helt elendig :) så håper strippinga har noe effekt :)
 
Så spennende! har termin 2 januar, skal bli strippet om en uke for både jeg og jordmor vil at fødselen skal starte før pga formen min er helt elendig :) så håper strippinga har noe effekt :)
Oioi. Nå ble dette plutselig veldig virkelig synes jeg!! Så kanskje første januarbaby kommer allerede innen et par uker :) Lyykke til!!
 
Da har jeg vært hos jordmor igjen :) har fått beskjed om å sove å hvile så mye som mulig, er fortsatt litt stramt, men sannsynligheten for at noe mer begynner å skje iløpet av førstkommende uke er ikke usannsynlig :)

Lillegutt var veldig aktiv i magen, og lå på 198 i hjertelyd første gang hun målte så hun ville ikke sende meg hjem før han hadde roet seg ned :) gikk rundt 10min så var den nede på 157 :) skal tilbake til sjekk hver dag nå i alle fall frem til helga bare for sikkerhetsskyld side vi bor så langt unna sykehus. Men har ingen grunn til bekymring siden alt ser fint ut :)
 
Da har jeg vært hos jordmor igjen :) har fått beskjed om å sove å hvile så mye som mulig, er fortsatt litt stramt, men sannsynligheten for at noe mer begynner å skje iløpet av førstkommende uke er ikke usannsynlig :)

Lillegutt var veldig aktiv i magen, og lå på 198 i hjertelyd første gang hun målte så hun ville ikke sende meg hjem før han hadde roet seg ned :) gikk rundt 10min så var den nede på 157 :) skal tilbake til sjekk hver dag nå i alle fall frem til helga bare for sikkerhetsskyld side vi bor så langt unna sykehus. Men har ingen grunn til bekymring siden alt ser fint ut :)
Oioi! Herregud så spennende! :eek: :D
 
Back
Topp