Desember barn

x1xtrangtanga

Glad i forumet
er man egoistisk om man får desember barn?

Det er en laaaaaaaaaang tråd om akkurat det samme her[;)]

Selvfølgelig ikke.

Hehe, ja føler meg som en skikkelig egoist fordi spira satt akkurat da den satt og ikke mnd før eller etter! [8D]
Men det å få barn er vel en rimelig egoistisk handling i seg selv så [8D]

jeg fikk beskjed om det! marion kom 2. juledag.. det var barneplageri å få barn sånn! fikk helt sjokk jeg.. alltå, fikk sf. så hu kom med haste ks 2 mnd for tidlig. men noen har et sånnt syn på det og!

Jeg kan ikke si jeg føler meg spesielt egoistisk, nei!
Jeg har satt en frisk, strålende gutt til verden, det er det jeg har gjort [;)]

Jeg er Desember-"barn", jeg har også en sønn som er Desember-barn.. Egoistisk?? Den skjønner jeg faktisk ikke..? Er vel ikke mange som sitter å planlegger at NÅ må vi pule så jeg kan skvise ut en unge i jula istedet for å kose meg med middag og pakker [:D] Jeg har iallefall ikke SÅ stålkontroll på eggene mine at jeg kan planlegge det ned til bestemte (eller måneder for den saks skyld.. Brukte nesten 2 år på å få til nummer to- hadde termin julaften...)

Ja, helt grusom! Jeg forkaster alle som får desemberbarn og synes de bare tenker på seg selv! Tenk å ha sex i mars/april da? Er DET lov og nå liksom?

har desember gutt, synes vi har vært heldige som har fått en helt frisk og nydelig gutt.
selvsagt vil dette være en litt kjedelig måned å ha bursdag, men dette er noe de og desverre ikke vi foreldre kan velge og vrake i[:)]

ORIGINAL: *Solsikke*

Selvfølgelig ikke.

Hadde jeg vært mindre egoist vist jeg tok abort når jeg fikk vite at jeg hadde termin i desember?[8|]

Jeg fikk også mange kommentarer da jeg skulle ha mitt andre barn med termin 22. desember[&:] Hun kom 16. desember og er en flott jente på snart 17 år i dag.

Eneste jeg syntes var dumt var at hun bare var 5,5 år da hun begynte på skolen, men hun har klart seg veldig bra og er snart utdannet kokk[:D]

ORIGINAL: Mesaana

Hadde jeg vært mindre egoist vist jeg tok abort når jeg fikk vite at jeg hadde termin i desember?[8|]

Kunne du ikke planlagt bedre da????
eller knipi igjen beina til over nyttår??

Det var det ei som sa til meg når jeg hadde termin i desember. At gutten ble til på P-piller hadde ikke så mye å si[:D]

ORIGINAL: Greven av gral

Det var det ei som sa til meg når jeg hadde termin i desember. At gutten ble til på P-piller hadde ikke så mye å si[:D]

Han min var planlagt da, men jeg viste ikke så mye annet om svangerskapet annet enn hvordan man ble gravid, hvordan man beregnet termin og sånt lærte jeg etter på.[8D]

Viktigste for meg var å bli gravid, terminen var ikke så nøye, han kom når han kom. Håpte på nyttårbarns da, hadde termin 29.desember, men han ville komme en uke før. Bare glad jeg slapp å gå overtid og at han var frisk og sunn.[:)]

ORIGINAL: Greven av gral

Han min var planlagt da, men jeg viste ikke så mye annet om svangerskapet annet enn hvordan man ble gravid, hvordan man beregnet termin og sånt lærte jeg etter på.[8D]

Viktigste for meg var å bli gravid, terminen var ikke så nøye, han kom når han kom. Håpte på nyttårbarns da, hadde termin 29.desember, men han ville komme en uke før. Bare glad jeg slapp å gå overtid og at han var frisk og sunn.[:)]

Min kom i november 6 uker før tiden og som sakt i den andre tråden. Jeg er glad vi lever, det var ingen selvfølge at vi skulle overleve. Da er lissom ikke så viktig hvilken mnd han er født i[:)]

ORIGINAL: Oktoberjente88

er man egoistisk om man får desember barn?

EGOISTISK?!?!
Eeemh, hva er egentlig forskjellen på å få barn i desember enn alle andre mnd? Blir barnet mindre lykkelig av den grunn? Eller er det en anna grunn til det? :)

Vist vi skal vri litt på det, så får vi jo barn for vår egen del, og det er jo litt "egoistisk".. Jeg mener nå at om man ønsker seg barn og spira sitter, uansett om det er den mnd eller en anna mnd.. [:)]

Nei det er det vel ikke, men kjenner mange som er født juleaften og lille juleaften og ALLE synes det er litt kjipt eller var kjipt.
Aldri ble det bursdagselskap også ble det lite pakker følte de pgr julekvelden.

Broren min har 5 des. og synes det er greit, men også litt nærme julegavene. men tror ikke de tar det så høyt når de blir voksne.

jeg håper inderlig ikke på å få en baby i desember mnd spesielt i juletiden, men hadde likevel ikke syntes det hadde vært egoistisk.

Husker jg møtte en pasient via jobb en dag som hadde med seg datteren sin til undersøkelse. Jg så at hun hadde bursdag få dager etter besøket hos meg (dette var i desember i fjor) og jeg sa til datteren "gratulerer med dagen på forskudd - så heldig du er som har bursdag i en så koselig måned!" Da viste det seg at søsteren som var med denne dagen, også hadde bursdag i desember, bare få dager etterpå. Jg smilte litt til mor og sa at ja, da hadde hun vel hendene fullere enn kanskje de fleste andre - i desember? :) Hun lo tørt tilbake og sa at hah - hun hadde faktisk en gutt hjemme som var to år eldre enn jentene og han med hadde bursdag i desember.

Jeg lo jo litt da og igjen sa noe om hvor hektisk desember kunne bli - mens når jeg gikk hjem den dagen tenkte jeg over at herregud - det går faktisk an å planlegge litt da! Jeg mener: 3 barn i desember... er d mulig?? [8|]

På dette tidspunktet hadde vi prøvd å bli gravide i rundt ett år selv og som naturlig nok var så jobbet vi iherdig med saken rundt hver eggløsningsperiode. Og etterhvert hadde vi ikke så mye fokus på termin datoer, men mer på bare selve det å faktisk BLI GRAVIDE.
Da vi endelig - etter mye strev (syntes vi selv da..*s*) ble gravide - ble terminen 12. desember.
(Nå blir d ks da, med ks dato 3.desember)
Jada. Og datteren vår på snart 10 år har bursdag 15 desember.

Så heretter skal jg slutte å tenke "mitt" når jg hører om andre -

life moves in mysterious ways! 
[:)][;)]

Back
Topp