Dere som venter gutt

Kappahl ( newbie og hampton republic) Lindex og Barnas Hus.

Jeg synes det er vanskelig å finne fine gutteklær! Er ikke glad i verken babyrosa eller babyblått i for store mengder, og synes det er mye finere med klare farger på babyer av begge kjønn. Nesten alt de har på mange av butikkene er enten blått, grått, rosa eller hvitt med blonder. I alle fall i de minste størrelsene.

Synes polarn o pyret og nøstebarn har mye fint. Har imidlertid ikke handlet så mye, lillebror her skal få arve mye etter storesøstera.

Har handlet det meste på nettbutikk fra Danmark. Kjøpt mye Katvig klær på halv pris. De har ekstremt kule klær i sterke farger i retro design, og dessuten er alt økologisk :)

Min er ikke nyfødt lengre, men jeg kjøpte mye av newbieserien på KappAhl, også fikk han mye hjemmestrikk i både ull og bomull :)

Har handlet det meste på nettbutikk fra Danmark. Kjøpt mye Katvig klær på halv pris. De har ekstremt kule klær i sterke farger i retro design, og dessuten er alt økologisk :)

Katvig har mye kult ja! Småfolk også! Har ikke handlet noe babytøy enda, men kjøper nok etterhvert. Syns det er litt stive priser for babyklærne, de brukes så utrolig kort tid! Samme med polarn o pyret igrunn, masse kult, men syns over 200kr for en body som brukes i seks uker er vel mye:p

Har ikke handlet noe særlig jeg heller. Har fått en del i gaver og vil se det litt an. Men av det jeg har fått er det lite babyblått ;) Og det er kjøpt på lindex, cubus og babyshop.

Har egentlig bare kjøpt litt på H&M, Lindex og KappAhl. Har funnet mye fint i hvitt, grått og lysebrunt i tillegg til mørkeblått:) Har ikke kjøpt noe i babyblått:p

Liker veldig godt newbieserien fra kappahl :) litt mer nøytralt. Kjøpt endel brukt faktisk, men som ikke ser sånn ut. Og endel med lapper fortsatt på.

Mamma verker etter å kjøpe noe på Farmor Ingvarda, men de klærne er litt dyrere, så det kan nesten være greit å vente et par-tre mnd, slik at han får de i en str som varer litt lenger;)

Jeg har ikke kjøpt mye i det hele tatt, for jeg vil vente til bebbis er her. Redd jeg kjøper for smått.. Men, jeg har fått kjøpt noe Newbie fra KappAhl, og noe fra Lindex. Lindex har fått inn veldig mye fint maritimt! Jeg har lagt min elsk på pastellfarger, hvitt, grått og lys bers. Er ikke så fan av å ha for mye lyseblått/typisk guttebabyfarger. Pastellgult, pastellturkis/grønn/blå, dus grå og dus hvit.. Ah..

Ellers har jeg en mor som elsker å strikke, så hun har strikket en haug med klær fra Sandnes garn (hefte 1415 Baby). Fargene som brukes her er helt fantastiske! Og selvfølgelig oppskriftene :)
http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/1415-baby-9041415

kjøper vanligvis på de butikkene som er i nærheten, mest på h&m. En del på cubus, lindex osv. De har mye fint på barnas hus/bare barn også, men de klærne er jo ganske dyre så det blir ikke så ofte at vi kjøper der selv :) men mange av de vi får gaver hos bruker å kjøpe klær derfra, er veldig fornøyd med kvaliteten.

Men, h&m klærne holder jo like lenge sånn sett. :)
Frustrerte meg med storebror at det var så lite utvalg av gutteklær.. synes det kommer mer og mer til gutt nå, men fins jo såååå mye mer til jenter :P

Har kjøpt litt på Zalando på nett. Veldig fornøyd! De har mange ulike merker. Ellers har vi arvet mye og kjøpt litt brukt faktisk. Nå har vi masse klær! Regner med det kommer litt gaver og...:-)

Har du noen linker til danske butikker du handler fra? Pleier dt å bli mye i toll osv?

Babyfryd.dk
Det som er så fint er at de tar bort den danske momsen når de sender til norge. Så betaler du norsk moms når du henter pakken på posten.
Det jeg liker på denne nettbutikken er at man kan søke kategorisk på de merkene man er på jakt etter. Jeg synes det er viktig at klærne er økologiske/økotex, så da finner jeg lett fram. Samt at de ofte har en tilbudsside hvor de har satt ned forrige modeller med 50% :) veldig fornøyd med det jeg har handlet her :)

Sjekk ut smartkids.no- sender fra Danmark med danske priser, men har bedriften registrert i Norge, sånn at det ikke er noe tollavgifter :) Jeg har kjøpt mye til min gutt på 4 år der, og en del til lillesøster også. Ofte masse salg :)

Ellers er samogsofie.no veldig bra på danske merker, og utrolig mye utsalg til gode priser der. Masse fint til både gutt og jente!

Back
Topp