For meg var det motsatt: korona gjorde meg enda mer kvalm! Fikk korona ca uke 10, og da hadde kvalmen/uvellheten så vidt begynt å gi seg litt, men det at jeg ble så sliten den uka jeg var koronasyk (feber, sengeliggende i 3 dager, og at jeg mista store deler av smakssansen) gjorde meg kjempekveld konstant. Jeg kasta ikke opp, men prøvde å unngå å svelge spytt, for det ble jeg kvalm av. Og drakk ikke vann i det hele tatt hele uka.Opplevde det samme! Var kvalm før corona. Fikk corona og første dagen var jeg fryktelig corona-dårlig. Feber, oppkast alt. Men så fikk jeg en hel uke med null kvalme!Den kom heftig tilbake da coronaen slapp taket da... Men dette var da jag var i graviduke 9. Så jeg håper det i ditt tilfelle er at du er kommet så langt at du er ferdig med kvalmen!
For min del tror jeg kvalmen begynner å slippe taket nå (er i uke 13, 12+1). Har bare noen timer med kvalme på senkvelden nå. Før var jeg kvalm hele ettermiddag, kveld og halve natten.
Nå, 4-5 uker etter har kvalmen/uvellheten roet seg, men det henger fremdeles litt igjen. Fremdeles dårligere matlyst enn til vanlig, fremdeles vond smak i munnen som gjør meg uvel, og jeg blir litt kvalm av bil/tog, noe jeg ellers aldri blir. Alt dette var der før korona og, så jeg tipper det kun er svangerskapet.
så, for å svare på spørsmålet til TS: for meg har de verste symptomene - i alle tre svangerskapene - begynt å avta uke 10-12, men mye har sittet i til uke 16-18. Deretter har jeg vært i god form, og håper på det samme nå!