Dere som var kvalme..

Opplevde det samme! Var kvalm før corona. Fikk corona og første dagen var jeg fryktelig corona-dårlig. Feber, oppkast alt. Men så fikk jeg en hel uke med null kvalme! :D Den kom heftig tilbake da coronaen slapp taket da... Men dette var da jag var i graviduke 9. Så jeg håper det i ditt tilfelle er at du er kommet så langt at du er ferdig med kvalmen! :Heartpink

For min del tror jeg kvalmen begynner å slippe taket nå (er i uke 13, 12+1). Har bare noen timer med kvalme på senkvelden nå. Før var jeg kvalm hele ettermiddag, kveld og halve natten.
For meg var det motsatt: korona gjorde meg enda mer kvalm! Fikk korona ca uke 10, og da hadde kvalmen/uvellheten så vidt begynt å gi seg litt, men det at jeg ble så sliten den uka jeg var koronasyk (feber, sengeliggende i 3 dager, og at jeg mista store deler av smakssansen) gjorde meg kjempekveld konstant. Jeg kasta ikke opp, men prøvde å unngå å svelge spytt, for det ble jeg kvalm av. Og drakk ikke vann i det hele tatt hele uka.

Nå, 4-5 uker etter har kvalmen/uvellheten roet seg, men det henger fremdeles litt igjen. Fremdeles dårligere matlyst enn til vanlig, fremdeles vond smak i munnen som gjør meg uvel, og jeg blir litt kvalm av bil/tog, noe jeg ellers aldri blir. Alt dette var der før korona og, så jeg tipper det kun er svangerskapet.

så, for å svare på spørsmålet til TS: for meg har de verste symptomene - i alle tre svangerskapene - begynt å avta uke 10-12, men mye har sittet i til uke 16-18. Deretter har jeg vært i god form, og håper på det samme nå!

Jeg er 19+6 i dag, og sliter fortsatt med kvalme.. jeg hadde corona for 3 uker siden, og da hadde jeg to uker uten kvalme. Nå siste uka er det kommet tilbake, men håper det snart gir seg..

Jeg tror jeg nå kan konkludere med at kvalmen ga seg litt etter litt fra ca uke 14 frem til uke 17. Nå er jeg 17+ ca 3, og er ikke kvalm lenger

Her ga den seg i slutten av uke 14! Helt magisk! Kan enda bli uggen av enkelte matretter, spesielt taco og kjøttdeig av alle ting :confused: Men nyter virkelig at det ikke er konstant kvalme lenger :D

Får dessverre fortsatt kvalmebyer i uke 18. jeg blir helt satt ut av hvor lenge jeg er dårlig denne gangen!
Er heldigvis ikke daglig, men ofte nok til at man blir sliten av det!

Er uke 19+3 er fortsatt kvalm å uvell hver dag :( spyr heldivis ikke hver dag men er ganske lei av å være i dårlig form..

Jeg er straks 18uker og kvalmen har roet seg. Jeg er fortsatt kvalm på morgen og innimellom på dagen, men det er ikke konstant døgnet rundt lenger.

Back
Topp