Dere som var kvalme leeeenge

Mammatoo

Glad i forumet
Hvordan overlevde dere? Ja, overlevde!! 
Jeg føler meg døden nær av kvalmen dette sv.skapet. Den har herjet sia uke 8 ca og er uke 20 i morgen og den viser ingen tegn til å gi seg .... emoticon

Prøvd alt .... JM sier bare at jeg må holde ut og at det er et godt tegn på at lillen i magen trives. 
Men jeg holder ikke ut mer .........  What to doooo? emoticon

immababy skrev:
Jeg føler meg døden nær av kvalmen dette sv.skapet. Den har herjet sia uke 8 ca og er uke 20 i morgen og den viser ingen tegn til å gi seg .... emoticon

Prøvd alt .... JM sier bare at jeg må holde ut og at det er et godt tegn på at lillen i magen trives. 

Det samme lurer jeg på ! :(
What to do?
Jeg kaster ikke opp (bank i bordet), men begynte først å bli kvalm da jeg var ca 11 uker, og brekker meg av alt....

Har du prøvd ingefær? Eller sånne kvalmebånd?
kjøpte meg bånd igår, får håpe det hjelper litt....

Lykke til ! Det er helt grusomt!
Var du sånn i forrige sv.skap også? Og evt er det samme kjønn?

lennypenny skrev:

immababy skrev:

Det samme lurer jeg på ! :(
What to do?
Jeg kaster ikke opp (bank i bordet), men begynte først å bli kvalm da jeg var ca 11 uker, og brekker meg av alt....

Har du prøvd ingefær? Eller sånne kvalmebånd?
kjøpte meg bånd igår, får håpe det hjelper litt....

Lykke til ! Det er helt grusomt!
Var du sånn i forrige sv.skap også? Og evt er det samme kjønn?

Har prøvd det ja ....
Forrige sv.skap var ikke sånn. Der forsvant kvalmen når jeg kom i 4.mnd - det var gutt.
Så helt ulike sv.skap med gutten og jenta som kommer nå .... 

uff, føler med deg! jeg var ekstremt kvalm med jenta mi, husker det med grøss enda...
Jeg kjøpte også slike kvalmebånd, hjalp ikke så mye, men følte jeg ble kvalmere hvis jeg tok de av(hehe, sikkert bare psykisk).. ellers så hjalp det kun å sove syntes jeg, men kan jo liksom ikke gjøre det hele tiden heller, særlig ikke hvis man har flere barn..
men sikkert verdt å prøve ingefær, enten kapsler eller vanlig.. ellers har jeg hørt noe om reisesyketabletter? husker ikke nøyaktig, men står vel isåfall på pakka..
Sist jeg var gravid, fikk jeg gudsjelov kvalmestillende av legen, det hjalp!

Jafseslafsaslappfis skrev:
uff, føler med deg! jeg var ekstremt kvalm med jenta mi, husker det med grøss enda...
Jeg kjøpte også slike kvalmebånd, hjalp ikke så mye, men følte jeg ble kvalmere hvis jeg tok de av(hehe, sikkert bare psykisk).. ellers så hjalp det kun å sove syntes jeg, men kan jo liksom ikke gjøre det hele tiden heller, særlig ikke hvis man har flere barn..
men sikkert verdt å prøve ingefær, enten kapsler eller vanlig.. ellers har jeg hørt noe om reisesyketabletter? husker ikke nøyaktig, men står vel isåfall på pakka..
Sist jeg var gravid, fikk jeg gudsjelov kvalmestillende av legen, det hjalp!

Prøvd alt det òg ...... Hehe :p 
Har en liten aktiv 3 åring hjemme, så kan ikke sove døgnet rundt heller .... 
Gleder meg til en dag uten kvalme!!!! 

Var ikke kvalm såå lenge (til uke 16 ca.), men for meg hjalp salte kjeks, seabands, og tyrkisk pepper etter hvert måltid. Sistnevnte måtte jeg ha for å holde maten nede

Man må jo bare:( Jeg er 25 uker, har nå fler og fler dager som blir bedre. Men jeg er kvalm, kaster mye opp. Vi har funnet ut løsninger sammen i dette huset, og det er at jeg får mat på senga, med sjokomelk, og der ligger jeg til 11-12 tiden. Men jobber min samboer tidlig så smører han mat til meg å lillemann før han drar, setter det i kjøleskapet. Så når det er tid for at lillemann skal stå opp, så spiser vi på sofaen og blir der en god stund. Lillemann blir som regel hjemme fra barnehagen de dagene for jeg klarer ikke å levere. Etter tolv ett tiden begynner kvalmen sakte men sikkert å gå over, så kommer den tilbake sånn ved kvelden rundt seks tiden. Har prøvd alle kjerringråd som er ingenting fungerer, så dette er den eneste måten jeh overlever på. Gudsjelov for at jeg har en samboer som jobber turnus og føler virkerlig med meg og vill hjelpe meg. Om ikke tror jeg ikke hadde overlevd. Håper du finner din løsning slik at du kan føle deg bedre..

Bare hold ut! Fant aldri noe som tok vekk kvalmen min, men fikk etterhvert medisiner som gjorde at jeg ikke kastet opp hver bidige dag. Kvalmen slapp ikke taket før 2-3 dager etter fødsel. Så har ikke så veldig mange gode råd å komme med dessverre, men mat som gikk lettere ned og "hjalp" litt der og da: druer, grønne epler, kiwi, farris lime og grovt knekkebrød med hvitost. Lykke til, og igjen, hold ut!

altså da jeg var kvalm men klarte å sitte oppreist og gå litt rundt, så prøvde jeg å tenke på noe annet ved å se på tv, være her på bv, ulike internettsider, lese bøker e.l. Bare få tiden til å gå. Være sosial så lenge jeg orket, komme seg litt ut innimellom for å få litt miljøforandring. hjalp å småspise hele tiden av tørre ting som hvetebolle f.eks.

da jeg var helt sengeliggende og kastet opp 3-5 ganger om dagen så klarte jeg ikke å forholde meg til noe - klarte ikke å følge med på tv eller i en samtale. så prøvde bare mest mulig å sove for å få tiden til å gå og slippe å kjenne kvalmen. men man er jo til slutt ikke lenger trøtt. eneste som hjelper da er kvalmestillende - hvis de funker da, noe de ikke gjorde her. fant aldri noe som funket, klarte ikke å drikke vann engang til slutt...

føler så med deg! heller fysisk smerte enn den kvalmen altså, fysj!

immababy skrev:

Samme lurer jeg og på... Har holdt på siden uke 4-5... Og jeg har prøvd alt!

Akupunktur gjorde susen for meg. Kun 2 behandlinger og så var kvalmen vekke. =) 

Evt kan man jo prøve sånn SeaBand, armbånd man får kjøpt på apotektet. 

Jeg ble innlagt på sykehuset til slutt. Fikk noen kvalmestillende medisiner der som de egentlig gir til kreftpasienter. De tok heldigvis brodden av den verste kvalmen. Spydde hver dag hele svangerskapet, men kvalmen var ikke så intens etter jeg fikk de medisinene. Eneste minuset med dem er at det koster ca 600 kr for ti stk.. De heter Zofran forresten :)

Hadde hyperemesis. Begynte for alvor rundt uke 7-9 et sted, etter uke 14 satte legen min meg på kvalmestillende (afipran eller hva det nå heter) siden jeg kastet opp døgnet rundt bare jeg beveget meg.
Da ble det levelig, dvs. jeg kunne spise mat, bevege meg ute blandt mennesker (og LUKTER!) osv., men var fremdeles sånn murrende småkvalm under.
Kvalmen forsvant etter 6 måneder omtrent.

Prøvde alt annet (unntatt akupunktur) uten at det hjalp - ingefær, hyppige, proteinrike snacks, Postafen, seabands, you name it.

Akupunktur hjelper her!! Takk gud for det. Tredje og siste behandling på tirsdag men kvalmen er minimalt nå. Jeg kan gjøre husarbeid og ikke minst lage mat.

Har vært kvalm siden uke 5...

Jeg kastet opp fra uke 6 til uke 18 helt forferdelig men greide det jo, var sykemeldt den første tiden så fikk jo ro det hjalp mye <3

Akupunktur var det eneste som hjalp for meg. Kvalmen forsvant ikke, men den ble til å leve med. Hadde en til to behandlinger per uke.

Lykke til med å finne noe som hjelper for deg :)

Det har jeg tenkt på mange ganger selv også.  

Det ga seg heldigvis rundt uke 20-21 til meg da. Pjuh!

Hvile og jevnt med bitte små måltider. Holde seg unna alt at fettende og kvalmende mat. Det overlevde jeg på. For overlever gjør du. Selv om du kanskje må holde ut et helt svangerskap. Hos meg gikk det over idet snuppa kom ut.

Back
Topp