suprAnirac
Forumet er livet
Hvilket merke på kaffen bruker dere?
Er den goooooood?
[:)]
Er den goooooood?
[:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: BolLeRogBrUs
Jeg bruker den gule fra coop for den syns jeg er veldig god[:)]
ORIGINAL: Sicily
Bruker kun presskanne. Og da går det i Friele. På jobben (jobber på kafe) trakter vi kun Friele og får mange komplimenter for god kaffe. Er en del regler å følge for å få god kaffe.
ORIGINAL: suprAnirac
Bruker kun presskanne. Og da går det i Friele. På jobben (jobber på kafe) trakter vi kun Friele og får mange komplimenter for god kaffe. Er en del regler å følge for å få god kaffe.
Få høre reglene for god trakter kaffe [;)]
vi drikker ikke mye, skjønner du. men jeg vil ha god kaffe når jeg drikker.
Jeg renser trakteren ca hver 3. uke. (vi drikker ikke hver dag)
Bruker kaldt vann...
Ja, da har dere jo basisen inne. Rens av trakteren regelmessig, og kaldt, friskt vann til hver trakting. Aldri la kaffen stå på kaffetrakteren etter den er ferdig. Hell over på en ren termokanne med en gang. Gjerne invester i en litt dyrere termokanne, for de holder lengst på varmen. Da blir den ikke bitter. Det er en vanlig feil som de fleste kafeer i dag gjør (og mange gjør hjemme). De har kaffen stående og "brenne" seg på trakteren eller varmeplater. Ellers gjør dere jo ting riktig. Kaffetrakteren skal bruke kort tid på å trakte også. Moccamaster er gode traktere. Også må du eksperimentere litt med doseringen, for den som produsenten oppgir trenger ikke være riktig for din trakter/din smak, også kommer det an på hvilken kaffe du bruker.