Dere som trakter kaffe ...

suprAnirac

Forumet er livet
Hvilket merke på kaffen bruker dere?
Er den goooooood?
[:)]

Bruker alt jeg. Ali, Evergood, og Mills.

Her går det mest i ALI. Men bruker kokemalt kaffe i trakteren. Syns den blir litt mer fyldig da.

bruker mest friele frukostkaffe, filtermalt...

har også prøvd ambro fra rema1000...den er billig, men bare grei god[8|]

evergood!!(filtermalt) den er best!! [:D]

Bruker friele koke malt og den e god[:)][:)]

Bruker friele filtermalt kaffe! Den er best[:)][:D]

her går det i evergood og friele for det meste, pleier å bruke 50/50 av kokmalt og filtermalt når jeg trakter[:)] syns den blir best sånn[;)]

Her går det bare i Evergood.. Gubben er litt kresen på kaffe.. [8D][&:] Også bruker vi sånn sjokoladekaffe fra friele (tror det skrives sånn.. hmm..)

Mmmm.. da blir kaffen god, når man blander sjokoladekaffe og Evergood..

Jeg b ruker den som er på tilbud [;)]

Men det går mest i Mills, Friele, og Kronekaffe, å disse er gode syns jeg

Takk for at dere svarer [:D]
Sambo synes Mills er god, Nja, den går synes jeg. Meen det må finne bedre, for jeg smaker jo det borte.
Så nå skal jeg kjøpe inn og prøve meg fram. Få overbevist sambo [:D][:D][:D]

ORIGINAL: Sicily

Bruker kun presskanne. Og da går det i Friele. På jobben (jobber på kafe) trakter vi kun Friele og får mange komplimenter for god kaffe. Er en del regler å følge for å få god kaffe. 

Få høre reglene for god trakter kaffe [;)]

vi drikker ikke mye, skjønner du. men jeg vil ha god kaffe når jeg drikker.
Jeg renser trakteren ca hver 3. uke. (vi drikker ikke hver dag)
Bruker kaldt vann...

Drikker presskanne kaffe her.. Favoritt kaffen er starbucks kaffe, men den får vi jo ikke her i Norge, så vi hamstrer alltid når vi er ute å reiser...[:D] 

ORIGINAL: suprAnirac

Bruker kun presskanne. Og da går det i Friele. På jobben (jobber på kafe) trakter vi kun Friele og får mange komplimenter for god kaffe. Er en del regler å følge for å få god kaffe. 

Få høre reglene for god trakter kaffe [;)]

vi drikker ikke mye, skjønner du. men jeg vil ha god kaffe når jeg drikker.
Jeg renser trakteren ca hver 3. uke. (vi drikker ikke hver dag)
Bruker kaldt vann...

Ja, da har dere jo basisen inne. Rens av trakteren regelmessig, og kaldt, friskt vann til hver trakting. Aldri la kaffen stå på kaffetrakteren etter den er ferdig. Hell over på en ren termokanne med en gang. Gjerne invester i en litt dyrere termokanne, for de holder lengst på varmen. Da blir den ikke bitter. Det er en vanlig feil som de fleste kafeer i dag gjør (og mange gjør hjemme). De har kaffen stående og "brenne" seg på trakteren eller varmeplater. Ellers gjør dere jo ting riktig. Kaffetrakteren skal bruke kort tid på å trakte også. Moccamaster er gode traktere. Også må du eksperimentere litt med doseringen, for den som produsenten oppgir trenger ikke være riktig for din trakter/din smak, også kommer det an på hvilken kaffe du bruker.

Og fyller den på termos ja...

jupp.Men da er dte merket vårt det er noe  veien med.
Tusen takk for tips!!!

Back
Topp