Dere som tar abort ved Downs...

Fyrste metall

Gift med forumet
Hva gjør dere hvis barna dere allerede har født og kan elske får AD/HD med tilhørende aspergers f.eks?
Eller andre adferdsproblemer?
Velger dere å ikke kjempe for det liksom?
Dette er barn som er friske og klart og tydelig kan se at de "feiler" noe, og dette kan føre med seg andre ting, depresjoner osv.
Barn med Downs er ikke i alle (les:alle) tilfeller klar over at de har en diagnose.

Huff, rotete, men jah...[8|]

Litt enklere å velge abort med et barn man ikke har møtt, kontra å "gi fra seg"/ikke kjempe for et barn man elsker, kanskje? Ingen har perfekte barn, vil ikke si at man ikke kjemper for dem [:)]

jeg hadde valgt abort pga at jeg er oppvokst med en bror som har downs! og jeg sier det bare!! fy for en jobb det er! ja jeg er jo glad i han.. men han krevde så mye av foreldrene våre at vi andre ikke fikk den oppfølgingen vi trengte.. de var aldri på kamper, treninger skoleturer ol..
og JEG vil ikke at mine barns skal føle det sån.. så vis jeg hadde blitt gravid og vist at barnet hadde downs hadde jeg tatt abort!

må leggetil at jeg har ei jente som er veldig syk og har en del diagnoser.. så det kan ikke samenlignes!

Jeg håper du selv forstår at det ikke kan sammenlignes...?

Nå er jeg ikke en av de som ville valgt bort et barn med downs....men skjønner ikke helt hvor du vil med denne tråden.....er det kun for å provosere? Syns det er unødvendig! MIN MENING!

Skjønner folk som i forhold til sin livssituasjon kanskje ville valgt annerledes enn hva jeg ville ha gjort......

det kan jo ikke akuratt samenlignes da..
at et barn har AD/HD og aspergers noe man finner ut ETTER ungen har komt, så må man jo bare takle det..
Er noe annent når man vet at barnet man bærer på er "sykt"...

Dårlig formulert.. menmen

Er noe i det du sier.. Jeg ville heller hatt ett barn med downs enn ADHD, aspergers eller sosial angst!

Jeg jobber i helsevesen, og har vært innom mye. Men, det er ingen som gir mer livs glede enn de som har downs syndrom [:)]

Mener ikke å fornærme noen om de har barn med ADHD eller noe av det jeg nevnte altså.

Det er iallfall nyttesløst å diskutere dette temaet med noen som ikke klarer å se lengre enn sitt eget snyteskaft.
[:'(]

Kan jo ikke sammenligne det? Eller klart du kan, men det høres utrolig teit ut [8D]

"dere som ville tatt abort hvis det var downs, ville dere gjordt det hvis dere visste det var aspberger eller adhd også?" Det ville vært mer relevant

Det er ikke det samme, hvertfall for meg. Dårlig sammenligning.
men for all del, aspergers eller autisme tror jeg at er mer slitsomt enn et barn med downs som klarer seg moderat bra

ORIGINAL: Kranglefanten

Det er iallfall nyttesløst å diskutere dette temaet med noen som ikke klarer å se lengre enn sitt eget snyteskaft.
[:'(]

Men jeg VIL prøve å se lenger. PRØVE å forstå likosm...

ORIGINAL: Cinnamon*

For MEG kan det sammenlignes. Et barn er et barn om det er 7 uker i mors liv eller 7 år utenfor.
Men vil gjerna at du forklarer meg at det ikke kan sammenlignes, for jeg ser det ikke....

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

Jeg blir stadig overrasket over noens totale mangel på respekt og aksept for andres valg..

Sign!

Alle og enhver forstår at det ikke kan sammenlignes!

Det har vel blandt annet noe med at de fleste ikke har fått store bånd til barnet før abortgrensen i uke 12. Når man derimot har gått ut hele graviditeten, født barnet, truffet barnet og blitt kjent med det, da har man store bånd og er villig til og ofre alt for denne lille skapningen!

En ting er og forhindre en situasjon man vet om på forhånd, en annen ting er og ta utfordringene på strak arm når de først inntreffer og det er for sent og gjøre noe annet! Det betyr ikke at man elsker barnet sitt noe mindre fordi om det krever mer enn barn flest.

Man gjør alt for de barna man har! Det er ikke alle som er i mot abort før uke 12. Det er ikke alle som kjenner så mye for barnet før uke 12. Like it or not, men slik er det bare!

ORIGINAL: Fyrste metall

For MEG kan det sammenlignes. Et barn er et barn om det er 7 uker i mors liv eller 7 år utenfor.
Men vil gjerna at du forklarer meg at det ikke kan sammenlignes, for jeg ser det ikke....

Gode gud!
Det kan ikke sammenlignes .. 7 uker i mors liv og 7år utenfor!!!??
Det blir HELT fjernt. Om du mener det er du fjern.
Et barn man har kjent, elska og tatt vare på i 7år kan ikke sammenlignes med en peanøtt inni magen som gjør deg uggen!

ORIGINAL: slisabeth

Jeg synes ikke problemstillinga er så dårlig, for jeg tolker det som du mener at barn kan ha andre krevende diagnoser enn downs. Et barn med downs er jo absolutt levedyktig, og akkurat derfor mener jeg det er forkastelig å velge abort bare på grunn av at barnet har downs. Diagnosene du nevner, vil sannsynligvis være like mye 'jobb' for foreldre, så da lurer jeg på, er det utseendet det går på. Ikke ha et barn som er synlig annerledes.

Men hun spør jo om abort vs å ikke kjempe for et barn man allerede har født. Klart det blir noe helt annet da!

Som sagt tidligere, en bedre problemstilling dersom man skal sammenligne hadde vært om man hadde valgt å ta abort ved de overnevnte diagnosene også, eller bare ved downs.

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Alle og enhver forstår at det ikke kan sammenlignes!

Det har vel blandt annet noe med at de fleste ikke har fått store bånd til barnet før abortgrensen i uke 12. Når man derimot har gått ut hele graviditeten, født barnet, truffet barnet og blitt kjent med det, da har man store bånd og er villig til og ofre alt for denne lille skapningen!

En ting er og forhindre en situasjon man vet om på forhånd, en annen ting er og ta utfordringene på strak arm når de først inntreffer og det er for sent og gjøre noe annet! Det betyr ikke at man elsker barnet sitt noe mindre fordi om det krever mer enn barn flest.

Man gjør alt for de barna man har! Det er ikke alle som er i mot abort før uke 12. Det er ikke alle som kjenner så mye for barnet før uke 12. Like it or not, men slik er det bare!

Det kan sammenlignes, for meg... Et barn er et barn for meg uansett. Det er MITT barn og ville ha kjempet for det uansett.
MEN har ikke tenkt tanken at andre ikke vil gjøre det samme bare for at det er før uke 12 liksom..
Skjønner?[8|]

nei uff har Nadde ADHD eller aspergers tror jeg nok at jeg kjöper en stor kurvbag og en mega kyse aa legger han paa trappa til naboen[>:] for en rar sammenlikning. De utfordringene man möter maa man jo bare takle. Man kan (etter min mening) ikke sammenlikne et 12 uker gammelt foster med et 8 aar gammelt barn (feks)

De som hadde valgt abort, hadde vel valgt det paa grunnlag av at de mener at de ikke har ressurser og det som trengs for aa gi barnet den beste oppveksten som overhode mulig uten at det gaar utover evt andre barn. Og det er for meg et ganske modent og aerlig svar.

Selvfölgelig, men kan ikke ta den avgjörelsen sett utifra en fifiktiv situasjon paa BV uten aa ha staatt der selv, kanskje mange (bla meg selv) som tror at de kanskje hadde hellet mot abort ikke hadde utfört den om man sto i situasjonen.

Back
Topp