Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: slisabeth
Jeg synes ikke problemstillinga er så dårlig, for jeg tolker det som du mener at barn kan ha andre krevende diagnoser enn downs. Et barn med downs er jo absolutt levedyktig, og akkurat derfor mener jeg det er forkastelig å velge abort bare på grunn av at barnet har downs. Diagnosene du nevner, vil sannsynligvis være like mye 'jobb' for foreldre, så da lurer jeg på, er det utseendet det går på. Ikke ha et barn som er synlig annerledes.
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
Jeg synes ikke problemstillinga er så dårlig, for jeg tolker det som du mener at barn kan ha andre krevende diagnoser enn downs. Et barn med downs er jo absolutt levedyktig, og akkurat derfor mener jeg det er forkastelig å velge abort bare på grunn av at barnet har downs. Diagnosene du nevner, vil sannsynligvis være like mye 'jobb' for foreldre, så da lurer jeg på, er det utseendet det går på. Ikke ha et barn som er synlig annerledes.
Er det mulig og ha så lite forståelse? [:-] Det er jo mange av dere "abort med downs" motstanderende som får det til og virke som folk tar abort fordi de mener de med downs ikke er like mye verdt som andre. Det er jo dere som legger disse meningene til folk, og gjør dette mer enn nødvendig sårbart for folk med downs i familien.
ORIGINAL: Fyrste metall
ORIGINAL: Cinnamon*
Jeg håper du selv forstår at det ikke kan sammenlignes...?
For MEG kan det sammenlignes. Et barn er et barn om det er 7 uker i mors liv eller 7 år utenfor.
Men vil gjerna at du forklarer meg at det ikke kan sammenlignes, for jeg ser det ikke....
Jeg ville ha kjempet for mitt ufødte barn også, selv om jeg ikke hadde sett det enda. Jeg hadde ikke kunnet leve med å ha tatt abort bare fordi barnet mitt hadde downs. Det er et liv, og jeg er i mot sorteringssamfunn. Alle liv er like verdifulle.
ORIGINAL: AB
ORIGINAL: Fyrste metall
ORIGINAL: Cinnamon*
Jeg håper du selv forstår at det ikke kan sammenlignes...?
For MEG kan det sammenlignes. Et barn er et barn om det er 7 uker i mors liv eller 7 år utenfor.
Men vil gjerna at du forklarer meg at det ikke kan sammenlignes, for jeg ser det ikke....
helt enig! Det er stadig utrolig for meg hvordan mange ikke har problemer med abort i eks uke 12, men har man en SA i uke 12 ja da er man utrolig lei seg... Hva er det?.. av verdi eller ikke av verdi.. blir ikke klok... selvfølgelig skal man ha respekt for andre... synes bare det er utrolig lite respekt for det ufødte liv.. sykt eller friskt...er det ikke tross alt det det er.. et liv? Det er like mange ulike situasjoner som det er mennesker. Den er grei. Men nei..jeg klarer bare ikke å få meg til å forstå abort.. men det er min mening og så godtar jeg at andre har sin mening..
ORIGINAL: Qualitas
Er det mulig og ha så lite forståelse? [:-] Det er jo mange av dere "abort med downs" motstanderende som får det til og virke som folk tar abort fordi de mener de med downs ikke er like mye verdt som andre. Det er jo dere som legger disse meningene til folk, og gjør dette mer enn nødvendig sårbart for folk med downs i familien.
nei nå tuller du fælt. Hvem er det av oss to som har minst forståelse
ORIGINAL: Cassandra smartrompe
Jeg ville ha kjempet for mitt ufødte barn også, selv om jeg ikke hadde sett det enda. Jeg hadde ikke kunnet leve med å ha tatt abort bare fordi barnet mitt hadde downs. Det er et liv, og jeg er i mot sorteringssamfunn. Alle liv er like verdifulle.
Men ikke alle føler det på samme måten. Jeg følte ikke spesielt mye for mini før han begynte å sparke og bevege seg inni der, og man må prøve å se lengre enn sin egen nese og se at ikke alle har de sterke følelsene som du har for et ufødt barn.
For meg går det ikke ann å sammenligne et 11 ukers gammelt foster med et barn man har født, oppdratt og blitt glad i.
Da gjelder det kanskje for oss begge da, å se lenger enn sin egen nese.
ORIGINAL: Qualitas
nei nå tuller du fælt. Hvem er det av oss to som har minst forståelse
ORIGINAL: Laisa
Det jeg ikke skjønte med forrige tråd er at mange som sa de ville tatt abort skrev; JA, ENKELT OG GREIT!!!
Merkelig ordbruk, for det er jo absolutt ikke enkelt og greit ????????????