Dere som strikker.

Tenker både Nr 1 og 3 :)
Å strikke med to tråder samtidig er ikke verre enn å strikke med en;)
 
Så tøff du er ;)

Selve stikkinga er ikke noe problem tenker jeg, utfordringen kommer når man skal felle av til armer og hals og diverse. Der kaster jeg inn håndkleet :p
 
Så tøff du er ;)

Selve stikkinga er ikke noe problem tenker jeg, utfordringen kommer når man skal felle av til armer og hals og diverse. Der kaster jeg inn håndkleet :p
Har hatt lyst til å prøve lenge og i jula fikk jeg lyn kurs en kveld på hvordan man feller, legger opp, bytte av farge og mønster. :)

Vet jeg kommer til å slite med felle av til armer osv, men har heldigvis ei tante som kan hjelpe meg.

Har ikke store forhåpninger om at hele genseren blir fin. :p
 
Ett lite tips om dere står fast på noe, sjekk garnstudio.no der er videoer på det meste:)
 
Da har jeg kjøpt inn garn og pinner. :)

Så skal begynne i kveld. Sitter å ser på oppskrifter og får håpe jeg klarer å forstå det. :p
 
TIPS! :D
Jeg strikket denne til lillegutt. Mitt aller første (fullførte) strikkeprosjekt noensinne :p

IMG_5941.JPG Super enkel oppskrift for ei som var/er helt nybegynner!
Bruker kun ett type garn (Dale Garn 50/50% alpaca/wool).
Basically.. det du gjør er å sy 4 stk "lapper".. deretter syr du disse lappene sammen :p
IMG_6110.jpg

Forstykket:
Legg opp garn på pinne (str.9) 24 mnd=33 masker, 36 mnd=36 masker
Strikk rettstrikk frem og tilbake
Når arbeidet måler 24 mnd=39cm, 36mnd=43cm - fell av med rette masker

Bakstykke:
Samme som forstykket

Ermene:
Legg opp 24mnd=18 masker, 36mnd=20 masker.
Rettstrikk frem og tilbake.
Etter 2,5-3cm øker du med 1 maske innenfor 1.maske.
Når ermet måler 5-6 cm øker du med 1 maske på samme måte på motsatt side av de forrige.
Fortsett slik med ca 2,5-3 mellomrom totalt 8 ganger.
Når ermet måler oppgitt lengde, fell av med rette masker.

Montering:
Sy sammen 3-6 cm på hver skulder - evt sy på en knapp på ene siden (jeg droppet det).
Fest midt på ermet midt på skuldersømmen.
Begynn ved skuldersømmen og sy hver side for seg. Sy erme- og sidesømmer kant i kant.

:)
 
TIPS! :D
Jeg strikket denne til lillegutt. Mitt aller første (fullførte) strikkeprosjekt noensinne :p

Vis vedlegget 49304 Super enkel oppskrift for ei som var/er helt nybegynner!
Bruker kun ett type garn (Dale Garn 50/50% alpaca/wool).
Basically.. det du gjør er å sy 4 stk "lapper".. deretter syr du disse lappene sammen :p
Vis vedlegget 49305

Forstykket:
Legg opp garn på pinne (str.9) 24 mnd=33 masker, 36 mnd=36 masker
Strikk rettstrikk frem og tilbake
Når arbeidet måler 24 mnd=39cm, 36mnd=43cm - fell av med rette masker

Bakstykke:
Samme som forstykket

Ermene:
Legg opp 24mnd=18 masker, 36mnd=20 masker.
Rettstrikk frem og tilbake.
Etter 2,5-3cm øker du med 1 maske innenfor 1.maske.
Når ermet måler 5-6 cm øker du med 1 maske på samme måte på motsatt side av de forrige.
Fortsett slik med ca 2,5-3 mellomrom totalt 8 ganger.
Når ermet måler oppgitt lengde, fell av med rette masker.

Montering:
Sy sammen 3-6 cm på hver skulder - evt sy på en knapp på ene siden (jeg droppet det).
Fest midt på ermet midt på skuldersømmen.
Begynn ved skuldersømmen og sy hver side for seg. Sy erme- og sidesømmer kant i kant.

:)
Takk for tips. :)
Prøver meg på nr 1, da jeg har kjøpt inn alt. ;)
 
Jada, detta var ikke så enkelt som jeg hadde håpet på.

Må begynne helt på nytt, men hadde vært overrasket om det gikk på første forsøk. :mad:
 
Dette klarer du nok:) Tips når du legger opp masker er å legge opp 1 ekstra maske, og når du har strikket 1 runde så strikker du første og siste masken sammen. Jeg synes det blir fint.
 
Dette klarer du nok:) Tips når du legger opp masker er å legge opp 1 ekstra maske, og når du har strikket 1 runde så strikker du første og siste masken sammen. Jeg synes det blir fint.
Det var lurt! Da blir det vel mer hold i strikket og ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Dette klarer du nok:) Tips når du legger opp masker er å legge opp 1 ekstra maske, og når du har strikket 1 runde så strikker du første og siste masken sammen. Jeg synes det blir fint.
Så lurt, har jeg aldri tenkt på:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp