Dere som skal til dyreparken i sommer

Du kan risikere å stå i en liten kø men ikke lenge! Jeg har ihvertfall ikke følt det :-) Blir jo fort dyrt med buss, men er en utrolig grei måte å komme seg ut på. Eneste er søndager da kan det gå litt dårlig med busser men vet ikke hvordan det er til dyreparken i fellesferien! Jeg ville nok selv valgt å bo i byen, scandic hotel bystranda er kjempe greit. Og ligger rett med stranda og midt i byen :-)

Vi kommer fra Oslo og har planer om å bruke hele helga på dyreparken (den er vell såpass stor at man trenger en helg?)
Gutten min er 3 år, og veldig kaptein sabeltann frelst! Hva tror dere, er det waste og bo i abrahavn?
Du trenger flere dager for å se alt ja. Vi var der 3 dager med en 3-åring og en 5-åring. Vi hadde egentlig kombibilletter til dyreparken og badelandet, men i løpet av 3 dager rakk vi ikke innom badelandet engang. Mine var overraskende begeistret for Kardemommeby-biten, og bare lekeplassene er fine nok til å holde barn opptatt i timesvis. Helt ærlig syntes jeg at dyrepark delen var litt skuffende, men ungene var strålende fornøyde, og det tok tid.

Etter å ha jobbet 8 år i Dyreparken vil jeg anbefale å kjøpe billetter på nettet før dere kommer dit. Da slipper man unna en del av køen som naturlig nok oppstår når 17000 mennesker skal inn i parken i fellesferien. Bør nok beregne to dager for å få en hyggelig opplevelse og ikke måtte stresse rundt for å se alt. Anbefaler også at dere forsøker å få med dere foringer av dyrene. Vet ikke hvordan det er nå men foring av dyrene i nordisk villmark har i mange år vært kl.13 og det er en artig opplevelse både for store og små :) Kan lønne seg å være ute i god tid for det blir fort fullt. Anbefaler også veldig gode sko (overraskende mange som kommer i høye hæler og andre sko som ikke egner seg for mange timer med trasking på hard asfalt - jeg har plastret en del av dem). Og har dere småtasser så er det ekstremt smart å enten skrive mobilnummer på armen til ungen eller på en t - skjorte. Har ikke tall på hvor mange 4år gamle gutter med lyst hår, sandaler, blå shorts og Kaptein Sabeltann hatt jeg har lett etter da jeg jobbet der. Eller, hvor mange herlige unger jeg har trøstet med en saftis i påvente av at vi skal finne mamma eller pappa :) Ellers så har de knall gode kanelboller hos bakeren i Kardemomme By ;)

Wee , nå har vi bestilt tur! Det var dyrt, men vi Gleder oss masse alle 3 :D

Kom nettopp hjem fra en helg i abra havn. Kan absolutt anbefales, jeg er imponert over opplegget der. Det var større enn parken syntes jenta vår, og ikke er hun noe særlig fan av sjørøvere heller ;-)
Det de har fått til er en opplevelse i seg selv. Ellers var ikke parken noe hit nå, men det var nok delvis værforskylt. Badelandet var derimot en slager og vi tilbrakte to dager der. Men hun er nå badenymfe, helt klart.

Skal dere bo i dyreparken eller utenfor? Hvis utenfor hvor bor dere da? Noen anbefalinger.
Har veldig lyst å ta med storebror på noe, før minsten kommer :) men har sett hvor mye det koster å bo inni dyreparken og det er en del penger :p
Jeg bor ikke så langt unna og har årskort. Har sover på Noahs ark ett par ganger og det er super gøy! Hvis ikke så er hotellene i byen kjempe greie og det går jo buss hele tiden :) forresten så kan man fint ha 1 dag i dyreparken :) vi var der 2,5 timer i dag og fikk med oss 2/3 :) men er jo MYE kø i felles ferien, dyrt å parkere, og dyrere med hotell og inngang.. Ville dratt rundt om slutten av juni på en hverdag eller siste uka før skolen begynner :)

Vi tenker på å ta en tur dit i sommer med frøkna på 3,5. Hun har fått sabeltanndilla nå siden jul omtrent, så vi satser nok på Abra Havn og tredagersopplegg (tre netter + tre dagers billett). Blir ca halve prisen hvis vi tar det i juni, så tror nok det blir langhelg da istedet for fellesferieopplegg. Også fordi jeg tipper min form er mye bedre i uke 24-25 enn i uke 31 ;)

Jeg bor selv i Kr.sand, men kan anbefale
Quality hotel ligger rett over e18 for dyreparken (barnas hotell? med svømmebasseng), dvergnestangen camping om en ønsker å leie campinghytte eller evt ha telt/ campingvogn. (Ligger ca 15 min fra dyreparken), Comfort hotel i sentrum ( mener det er ok pris) , caledonien hotel i sentrum og hotel norge i sentrum

Vi har bare tenkt en helg, datteren min er nesten 2 år når vi reiser så tenker at det ikke er sååå mye hun får utbytte av denne gangen. Tenkte å titte litt i sentrum en av dagene også. Lønner seg kanskje å ta buss inn til parken fra byen? Leste et sted at man kan stå lenge i kø for å få parkeringsplass, stemmer det? Vi reiser i fellesferien

I fellesferien begynner køen relativt tidlig. så vil nok anbefale buss om dere ikke drar tidlig. er kø i billett lukene også kl 10. men alt avhenger av vær! er det kjempe varmt og mye sol så er det mindre folk en de overskyet dagene.
på de dagene med mye folk åpnes travbanen for parkering også å er da et stykke å gå ned til parken.

Back
Topp